Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

At blive valgt fra
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 14:10

Nu er sagen den at min datter ikke tåler hund og kat og røg i større mængde da hun har astmatisk bronkitis men men jeg døjer meget med min side af familien som ikke forstår dette særligt godt og dette har vi så i et år nu prøvet at lære dem stille og roligt men men så igår kulmineret det så da jeg blev harm over at de ikke snart kunne forstå noget overhovdet.

Vi er hjemme ved mine forældre som gerne vil byde på mad da min søster + påhænge kommer så spørger jeg kommer min bror da de har en hund som er lidt over 1 år men meget meget vild og når han er der har Emma ilkke rigtigt fred til at gå og lege og mine forældre er ikke jordens mest oprydtelige mennesker og de har i forvejen 3 katte og 1 hund og man kan jo selv regne ud hvordan der ser ude og er når støvsuger er noget man har af navn ikke af gavn men det til side.

Så når min brors hund kommer fare den rundt og hvivler alt støv hår mider osv op i luften som jo ellers ikke er et problem hvis bare dyrene er rolige men det er denne ikke. Jeg spørger så om de evt kan ringe og sige at denne hund ikke skal med da den jo faktisk har et hjem og ikke behøver at komme med for min skyld og at jeg ikke gider at Emma skal sidde på min arme fordi vov er dum hele tiden.

Min far siger så jamen hvis i ikke kan være her med knirke så må i køre hjem lidt paf siger både mig og min mand så okay jamen så gør vi da det da vi har tage beslutningen om at det ikke kan være rigtigt at vi skal give Emmma hendes nes spacer hver gang hunden har været der det vil vi ikke mere.

Men så er det jeg tænker kan det virkeligt være at en hund er mere værd fordi sån er det ikke på min mands side af familien hund og katte bor ude når Emma er der og de er så søde til at tage hensyn selv vores vennepar som er storrygere med 7 hund og holder dem væk og ryger ude 24 timer før vi kommer er mere flinke til at passe på end min egen mor og far så mener jeg de ikke fortjener vores selskab helt ærligt

Håber da jeg får lidt medhold herfra....

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

øhm....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 14:28

Jeg er PAF....

Men ja, i må vælge DEM fra!

Det lyder jo til i har dejlige venner og god familie anden steds. Så må de jo besøge jer, hvis de ikke kan da den smule hensyn i deres hjem.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Nu også med titlen Mor!

列弗

0
0
Svar på denne tråd

har ikke tid
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 15:59

til at skrive en masse - men masser af medhold her fra!!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

live long and prosper
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 19:10

må opgive at give en brugbar kommentar, da jeg har meget svært ved at tyde teksten. Lidt flere kommaer og punktummer savnes :)

Mor til den skønneste lille pige født d. 7/3-08

GRAVIDITETS RIDEBUKSER SÆLGES

trekkies.dk

Værelser udlejes.kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

medhold
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 19:52

Giver osse medhold herfra. Jeres datters heldbred må komme i første række.

Håber min tekst kunne læses selvom jeg ikke har taget mig tid med kryds og bolle

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:48

FULD opbakning herfra.. Kunne foresten godt læse din tekst

Vi har samme problem, dog med mandens familie... Det har resulteret i at vi IKKE kommmer der... Det er ikke fordi vores har problemer med astma, men det er et generelt princip fra min og mandens side af.. min mand er ryger og ryger udenfor hjemme, idet vi synes vores børn ikke skal udsættes for røg.

Så hvis de ikke kan tage hensyn til at der er børn, så kan de helt undvære at se dem.. Ja undskyld mig, måske er jeg sippet, men jeg synes børn skal selv kunne vælge... Og indtil de er store nok, ja så er det vores pligt at beskytte dem imod sådanne ting..

Hilsen en eks ryger

0
0
Svar på denne tråd

først masser
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:49

... af medhold herfra. Men derefter et lille spørgsmål: fik I "serveret" jeres spørgsmål korrekt? for som du skriver det, så vil I ikke have hunden der, fordi den er for vild, og din datter bliver bange for den. Og altså ikke pga. støv og lignende, som går i hendes lunger?

Men ellers så se dine forældre hjemme hos jer selv. Og skal I alligevel være hos dem, så beder du selv din bror om at lade hunden blive hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Enig, men..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 21:40

Har I prøvet at snakke med din bror om problemet?

Jeg kan faktisk ikke helt lure, om det er pga. evt. brug af spacer eller fordi jeres datter ikke kan få lov at gå i fred og lege?

Hvis problemet er, at hunden er "teenager" og er for voldsom ved jeres datter, kan I holde hunden og snakke med den imens. Brormand opfanger nok hintet så , hunden lider ikke skade (falder til ro af kedsomhed) og din datter oplever at hunden er OK (den er tæt ved mor eller far).

Vi oplever en lille snert af samme situation. Mine forældre købte denne lille nuttede hvalp og den fik vist for meget gro-pulver og er KÆMPE i dag. Hun er god som dagen er lang, men hund virker voldsom for børnene, når hun faktik er meget større end dem. Hun vil så gerne lege med dem, men det ligner mere en omgang børne-bowling, når hun går i gang . Jeg skal vist huske at sige, ungerne har vænnet sig til det og synes hun er daajliig .

Jeg håber I finder en løsning.

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 23:34

Børnebowling, genialt udtryk.

Nej, selvfølgelig bør en hund ikke komme før et barn, og hverken i eller Emma kan jo gøre for hun ikke tåler hunde. Jeg tænker, som Louise, om dine forældre har forstået hvorfor hun godt kan tåle at være sammen med deres hunde men ikke din brors? Kommunikation er ofte vejen frem

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

forklaring
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 08:59

Emma kan godt tåle dyr i mindre mængede det er ikke fordi hun ikke kan lide dem når hun er sammen med dem men men lige med knirke som fare rundt og hvivler hår fra katte og hunde som mine forældre jo, også har samt støv må det bette væsen overgiver sig og få spaceren pga af hun ikke kan få luft det skal sige vi kommer i mange hjem hvor, der er dyr og det går fint men lige når den hun er der så går det galt og det tillægger jeg at hun ikke kan tåle når han fare rundt og pøler og ikke kan falde til ro.

Vi har sagt det til min bror, men han mener jo også hunden skal være der fordi det er synd han er meget alene hjemme, og så skal han da med jeg må så indrømme jeg er af den overbevisning, at synes man det er synd for hunden den skal være alene så bliv hjemme ved den.......

Og min søster vil også gerne have en hund, men skal den også slæbes med alle vejne har vi jo et problem, og det er somom de er sure på mig over at Emma har dette på denne måde, og jeg vil straffe dem men det er ved gud ikke noget jeg har valgt, men nu er tingene sådan og det må vi jo leve med

Synes bare det er træls at man kommer efter en hund og især når det er at ens forældre ikke, mener at de skal besøge en nej nej vi skal komme til dem da deres hjem for det skal være familie kerne

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Som flere
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 09:20

andre skriver er kommunikation vejen frem. Jeg vil foreslå at du sætter dig ned med din side af familien og forklarer dem problemet.

Som jeg ser det er din datter jo faktisk meget syg, hvis hun bliver udsat for det hun ikke kan tåle, og det må jo være alfa og omega at holde hende fra det.

Hvis de ikke kan/vil forstå jeres situation, synes jeg I skal sige at familien er velkommen i jeres hjem på jeres præmisser men at I desværre ikke kan komme hos dem, hvis de ikke vil tage hensyn til jeres datter.

Så har I været åbne og ikke brændt nogen "broer".

Held og lykke..

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 00:37

nok valgt at min datter ikke skulle komme i det hjem. Hvis de ville se min datter, så blev det i mit hjem, hvor der var rent og et godt miljø for hende. Og det blev UDEN hunde.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

1234565445
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 22:04

Deres hjem - deres valg.

Dit barn - dit valg.

Kan i evt. ikke komme på andre tidspunkter end når din bror er der?

Jeg havde ikke taget et barn med et sted hen, hvor hun ville blive syg af at være.

Det er synd for din datter hun bliver syg og det er synd for hunden at være alene, ergo må man jo finde en anden løsning som begge parter kan leve med.

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

ærlig talt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 22:41

så lyder du lidt forkælet og en smule misundelig på din bror..

Du burde være glade for at dine forældre respekterer dig og din bror på lige fod, at din bror er lige så velkommen selv om han "kun" har en hund...

Egentlig er problemet jo ikke hunden,men at dine forældre ikke holder ordentlig rent..

Hvis de kørte en grundig tur med støvklud og støvsuger og luftede godt ud inden i allesammen, kom ville problemet jo ikke være så stort.

Selvfølgelig skal du som mor varetage dit barns bedste interesser,og det har du altså forsømt lidt...

Som andre skriver du skal passe på hende,hvis dine omgivelser ikke kan forstå omfanget af jeres problemer, må du jo vælge at de skal komme til jer.

Men synes ærlig talt at du er lidt tøsefornærmet,man er altså ikke guds 8 vidunder "bare" fordi man har et barn.

Vær glad for at dine forældre vil både dig og din bror.

Og nej bedsteforældre har ikke selv valgt at få børnebørn, så lad være med at forvente at deres liv skal være centreret omkring børnene..

Måske i skulle sætte jer ned og få en fælles snak om hvordan i gern vil tilbringe tid sammen.

Mvh Hotbandit!

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma/ 6966701

Mest om vores 4 dejlige hunde..

0
0
Svar på denne tråd

hotbandit
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 14:06

Der tager du ganske fejl med at jeg er fornærmet og ønsker slet ikke at nogen vil betragte mit barn som et vidunder dette gør jeg selv og dette mener jeg er rigeligt.

Men det som jeg bliver ked af er at de tigger og beder om at man kommer på besøg og vil være sammen med dem og at når man så gør dette kommer der andre ting i vejen.

Nu siger du selv at disse problemer kan løses ved hjælp af en støvklud ja dette ved jeg og det er også blevet sagt flere gange men dette sker aldrig de siger at i et hjem som deres hvor der laves noget vil der være rodet også er det bare (og jeg lyver altså ikke).

så fornærmet er jeg ski ikke søger bare at de ligesom sætter sig ind i at barnet døjer med luften og skal direkte hjem i masken når vovse har været der

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 08:42

Jeg kender det alt for godt,mine børns bedstefar ryger.Da den store af drengene har astma er det jo et problem at han ryger når hans børnebørn er på besøg.

Markus reagere meget kraftigt på røgen og da de har brændeovn som altid er på fuld knald,har han det virkelig skidt når han er der og er flere dage om at komme oven på igen.

Jeg har fra markus fik sit første anfald da han var 5 uger til nu kæmpet forgæves.

Både hans farmor og hans bedstefar mener ikke at det er noget problem,da de lufter ud lige inden han kommer og har luftrenser på mens der bliver røget.

Nu er det blevet bevist at han ikke kan tåle røg,han har for en lille måned været indlagt med et kraftigt anfald.Hans farmor var forbi og hørte lægerne sige,at han under ingen omstændigheder må udsættes for det han reagere på,alligevel mener hun ikke at det er et problem at der bliver røget i deres hjem,når børnene er der og evt overnatter.

Det tøj de har hos deres far bliver altid vasket af hende og hvis de har svinet det de har med hjemme fra bliver det også vaskede,det lugter meget af røg og Markus trækker vejret meget dårligt når han kommer hjem.

Jeg har sammen med kommunen kæmpet for at få dem til at forså hvor alvorligt det er,at de ikke respektere at Markus er syg men forgæves.

Så jeg kan godt forstå dig,jeg ville ta en snak med dem og hvis det ikke hjælper ville jeg kotte forbindelsen helt til de forstår at du ener det.

Hilsen Anette

Det er cool at ride på en gul

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 23:10

Smiler.. tja min søn fejler så ikek noget overhovedet men ikke om jeg vil have det.. Uanset hvad..

-ingen rygning omkring ham,(fis uden for)

-Ingen vilde dyr, jeg har selv hund og den er der styr på

-Almen rengørring er en dyd.

Jeg vælger selv hvor noah skal være for han kan ikke selv.. Og man kan jo spørge pænt.

Vores familie har heldigvis taget det som en selvfølgelse(staves)da de godt ved hvor meget jeg sætter pris på det...

Selv min mor som er hjerneskadet tager hensyn..

Så det var bare så flot af dig... Din datter vil takke dig når hun bliver så stor..

Hilsen Annette

Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy

LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG

Se mere på: WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider