|
|
| Halsbrand -gode råd? |
|
|
Åh jeg har bare sådan en halsbrand hele tiden... Mavesyren drøner konatant den falske vej! Jeg synes mælk dulmer det lidt, men kun lige når jeg drikker det, et par sek. efter er den gal igen... Det er specielt slemt når jeg lægger mig ned for at sove. Gode råd modtages med glæde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rød link |
|
|
købes på apoteket. og det hjælper helt fantastisk-. må bruges af gravide, men gør dig selv en tjeneste ikke at overforbruge dem. så kan du risikere at få temmelig hård mave.
Can't fix stupid...... ;o) søger blandings tævehvalp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg drak |
|
|
... kærnemælk. Det virkede helt forrygende. Og Arla har aldrig solgt så meget kærnemælk i Hinnerup-området, som i den sidste del af min graviditet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mandler |
| Forfatter:  |
Katja (Dunphy) |
| Dato:  |
25-11-2009 23:37 |
|
Hej Mandler skulle efter sigende indeholde et stof der er syreneutraliserende også er de jo sunde og naturlige og indeholder vigtigte olier. Ikke for mange, for de feder, men tag er par stykker ind i mellem og inden du lægger dig. Jeg bildte mig selv ind at de virkede, da jeg var gravid.
Katja Sofia 30.10.04 - Stina 18.07.08 -------------------------- Flying Dunphy XX - Smuk fuldblod - Cheval - Herlig pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg levede |
|
|
af Rød Link i mine graviditeter. Døjede sådan med halsbrand og de var bare super ... Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alminox og honningmelon |
|
|
alminox tyggetabletter og honningmelon, det virker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dansvand |
|
|
har altid hjulpet på mig... et gammelt husråd fra mn kære mooar... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er |
|
|
det der rød link for noget?
Jeg har selv brugt samarin før måltider. Det er også super.
Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06  Ejer af Skot af Lilleris Verdens dejligste oldenborger !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak!!! |
|
|
Tak for jeres råd!  Efter endnu en lang nat med sure opstød, drager jeg i dag afsted til byen efter Rød link, Dansk vand, kærnemælk, (mandler har jeg) og Alminox! -Så skal den ha' en på frakken  God dag til jer alle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rød Link |
|
|
er lidt ala alminox mener jeg. Alminox virkede så bare aldrig på mig. Men rød link det virker, man kan få den i blå og rød, det kan købes på apoteket og er super effektiv. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har jo lidt |
|
|
af reflux de sidste år, så kender proceduren. Jeg må desværre ikke tage min normale medicin, men mærkeligt nok har jeg heller ikke været SÅ påvirket endnu af halsbrand. Jeg har en pakke blå link og noget gastrogard på lager. Link bliver tygget og slugt. Gastrogard sunket. Jeg tager kun gastrogard, hvis det er op til jeg skal i seng. Det smager lidt hen af rådden tandpasta. Wadr. Du skal forhøje din seng i hovedenden, så du kommer til at ligge skråt. Og du vil naturligt have det bedre på den ene side end den anden. Mener flertallet har det bedst på venstre side. Men det er en individuel sag. Lad være med at spise og drikke minimum 1 time til du skal ligge ned...og helst 2 timer. Spis ikke fedende mad. Ting med kulsyre i osv osv osv osv... Også flere små måltider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Ok må prøve at lægge lidt flere hovedpuder i sengen. Det undre mig også, for jeg spiser ret sundt og har altid gjort det. Undgår fedt hvis det er muligt (er ikke fedtforskrækket). Der imod ELSKER jeg frugt, men det synes jeg halsbranden bliver meget værre af. Men der er jo også frugt-syre i. Smadder irriterende da jeg for tiden har et clementin-flip, holder mig dog til kun at spise een om dagen. Men det er nok også en meget god ide ikke at drikke 2 timer inden sengetid, så slipper man forhåbentlig også for at skulle tisse 5 gange på en nat...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidsel... |
|
|
ekstra hovedpuder hjælper ikke. Det er hele sengen der skal løftes i den ene ende. Det er nemlig ikke kun vigtigt at ens hoved ligger højt, men hele kroppen. Et par telefonbøger kan gøre tricket for en kortere periode.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| chrisser |
|
|
hæng mig ikke op på det men fraråder man ikke samarin til gravide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samarin |
|
|
jeg mener heller ikke gravide må æde samarin. Men alminox og balancid må man gerne - og så hjælper det at ligge på den ene side (jeg kan ikke huske hvilken men jeg håber det er venstre!!!) - det er noget med spsierør, mavemunding og blabla der sidder i den ene side. Jeg har syretabletter på natbordet for jeg vågner hver nat og KOGER i svælget!!! Og det er ligegyldtigt hvad jeg har spist synes jeg - sidst jeg var gravis holdt jeg mig fra rittersport og bestemte typer youghurt, det hjalp lidt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samarin |
|
|
pu ha det aner jeg ikke med Samarin. Det fik jeg ihvertfald meget af i sidste graviditet. Men det vil jeg lige undersøge, for nu hvor jeg er gravid igen er problemet allerede begyndt at dukke op igen. På trods af at jeg kun er i 13. uge. Jeg har så det problem at jeg kaster op hvis jeg får nogle af de der tyggetabletter ind i munden. Synes bare de er forfærdelige.. he he
Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06  Ejer af Skot af Lilleris Verdens dejligste oldenborger !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjekkede |
|
|
lige om på samarin.dk står der: Kan Samarin gives til gravide og ammende? Ja, Samarin kan anvendes af både gravide og ammende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mener bare |
|
|
at jeg blev frarådet samarin og natron, da jeg er gravid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mavesyre |
| Forfatter:  |
little-horsie ♥Blaze♥ |
| Dato:  |
26-11-2009 19:35 |
|
Puha hvor jeg kender det med den dumme mavesyre og man bliver nærmest desperat tilsidst  Mit vidundermiddel der bare virker er Gaviscon det lægger en tyk skum øverst i mave sækken så syren ikke kan løbe op i halsen på en. Ellers virker Kuracid osse glimrende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøøønt |
|
|
Dejlig nat Rød link er da et vidunder-middel  Har sovet så godt, kun lige afbrudt af 2 tissetåre, ingen sure opstød eller halsbrand. Sikken en forskel, forrige nat var jeg millimeter fra at ringe til brandvæsnet. Tak for alle jeres gode råd! Tak tak tak !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt du har fået en go nat |
|
|
Og ja RØD LINK er gude medicin imod halsbrænd. De gange jeg har været gravid, har det haft sin faste plads i mit hjem ..... Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|