Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tvunget madordning/børnehave
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 14:24
Hmmm jeg er en anelse vred over den ordning der nu skal startes op i børnehaverne...

I min datters gamle børnehave var der madordning - og det bestod af varmt og lækkert mad....prisen var 350 kr pr md.

Nu i hendes nye børnehave smører jeg selv madpakke til hende - men nu kommer der en tvungen madordning.
Og her vil den stadig stå på alm. rugbrødsmadder....og prisen vil være 600 kr pr md!!

Det koster dælme ikke 600 kr om måneden, at smøre madpakker....

Hvad tænker i andre om det?
Og hvad med dem der ikke lige kan smide 600 kr mere ud af budgettet?

Mit eget budget er pt ret stramt og jeg synes sgi 600 kr er mange penge, når jeg normalt kan nøjes med ca 250-300 kr på rugbrød/pålæg mv.
Der skal jo stadig handles ind til det, så vi har disse madvarer i huset.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Frieseren Thundra

&

Shetteren Clyed

Hesten er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs.

Opdræt af marsvin - tjek hjemmesiden:

www.cougars.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

mad i børnehave
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 15:29

Jeg er for betalt mad i børnehaven - som det egner sig der hvor min søn går. Min søn er startet i en helt nyopstartet nybygget børnehave og vuggestue. Her er der bygget et stort nyt køkken + et pædagogisk køkken. Institutionen er gearet til den nye tvunge madordning.

I køkkenet laves lækre varme retter fra bunden af. Indkøbet er 75% økologisk.

Det vil jeg gerne betale 500-600 kr for om måneden.

Men hvis madordningen bare er rugbrød eller lunkent storkøkken-snat i bakker - så ser jeg ingen fidus i det. Så er den hjemmepakkede mad nok bedre.

I skolerne hvor nogen børn ikke har mad med, ville fabriksmaden være mere berettiget - da den står i stedet for "ingen madpakke".

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Madordning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 19:22

Jeg er måske lidt gammeldags, men jeg synes faktisk, børnene skal have rugbrød til frokost. Hvis det er lækre, nysmurte madder med masser af frisk grønt, så er det da den lækreste mad, de kan få.

Varm mad får de jo om aftenen hjemme!

Så kan de have en dag hver uge, hvor de får varm mad.

5-600 kr. er en fuldstændig vanvittig pris til gengæld. Jeg forstår slet ikke, det skal være så dyrt. På mange friskoler har man madordning, men da slet ikke i nærheden af den pris.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

madordning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 19:39

Jeg må sige at jeg er imod den madordning. Her i kommunen skal vi betale ca. 600 mere om måneden for maden og der er ikke køkkenfaciliteter i børnehaven til at lave maden, så det skal komme udefra...

I vuggestuen skal vi betale +1000 mere om måneden for noget vi ALLEREDE får. Der bliver serveret sund varieret økologisk mad i vuggestuen, kan slet ikke forstå hvorfor vi skal betale mere for det!!

Heldigvis er madordningen udskudt til 2011 og vi har pt. ikke barn i vuggestue før april ´10.

Men bliver priserne gennemført skal vi betale ca. 4200 for en vuggestueplads og ca. 2000 for en børnehaveplads. Med søskenderabat skal vi betale 5200 hver måned for institutioner... Det er jo sindsygt!

Jeg vil hellere selv smøre madpakken!

Hilsen Ditte

Mor til Victoria født d. 28. august 2006.

og Nicoline født 15. maj 2009

0
0
Svar på denne tråd

maden...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 21:40

hejsa, her er vi også meget imod madordningen. Jeg kan godt se fordelen, hvis der var/er mange som har problemer med at give mad med. Men synes alligevel det burde kunne gøres bedre.

I min datters børnehave/vuggestue har de allerede en super "madmor", som laver rigtig lækker mad til ungerne. Ihvertfald i vores afdeling, da hun går i specialafdeling. Jeg vil være meget utilfreds med at skulle til at have skodmad udefra istedet.

Dette er også medfaktor til vi/min søde mand er gået ind i bestyrelsen for at kunne være med til at bestemme lidt mere.

Der er nogle steder som har fået lov til at slippe for madordningen pga store protester, har jeg hørt. Så jeg vil blive ved med at kæmpe for vi kan beholde det vi plejer!

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

Og lillebror i maven....

0
0
Svar på denne tråd

fmgnfhkfhkgh
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 23:12

Jamen jeg kan skam også se både fordele og ulemper ved madordningen.

Positive:

- Større udvalg af pålæg mv (håber jeg da)

- Alle får et (forhåbentligt) godt måltid.

- Børnene vil øge deres "prøvesmagninger" på nyt mad.

Negative:

- Forældre mister indflydelse på børnenes mad/kvalitet

- Børnene mister den glæde det rent faktisk er, at have sin egen madpakke med som mor eller far har lavet (stor psykisk betydning).

- Prisen kan få væsentlig betydning for flere familier, da der stadig skal handles de samme råvarer ind til hjemmet - dermed er prisen for madordningen en ekstra post i budgettet.

- De svage børn kan blive ramt, da pædagogerne resourcemæssigt vil stå svagt i spisesituationen, når 30-60 børn skal observeres/hjælpes til hver især, at få den mad de ønsker og kan spise, på deres tallerkener....

- Stress under spisning - Hvem når, at få af f.eks. makrelsalaten inden den er tom osv osv...

Dette er blot mine tanker omkring det - kan jo ikke på nuværende tidspunkt vide hvordan det vil gå.

I min datters gamle børnehave var det varmt mad og alle fik nøjagtig det samme - og det er ikke min opfattelse, at det er det der vil ske i den nye børnehave, når det er rugbrød menuen vil stå på og engang imellem lune retter.

Prisen i den gamle børnehave var 350 kr og maden var god! Vi var så også så heldige, at børnehaven lå op ad en husholdningsskole som de samarbejdede med - så maden kom i store gryder og var så nylavet som det kunne være...

Prisen bliver nu 600 kr - og jeg synes den pris er vanvittig høj...også når jeg tænker på, at det er for rugbrødsmadder.

Problematikken med, at nogle børn ikke har mad med hjemmefra der er iorden mv - mener jeg bør tages op på en helt anden måde.

Det er begrænset hvor mange der er af disse uheldige børn - heldigvis. Altså når vi kigger på den store børneflok.

Samtaler med forældrene er selvfølgelig nr 1 og ændrer disse samtaler ikke på madpakken, må der jo givetvis være tale om indberetninger - intet mindre end det.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Frieseren Thundra

&

Shetteren Clyed

Hesten er vores partner

Portræt af heste tegnes - tjek præs.

Opdræt af marsvin - tjek hjemmesiden:

www.cougars.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Imod........
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 05:48

Her er vi også imod!

Synes bare at vores kommune er elendig. Først fjerner de madordningen(ændrer ikke prisen),så stiger prisen for vuggestuepladsen, derefter fjerner de bleer,så de også skal betales hjemmefra, og så kommer der nu madordning tvungent, som vi selvfølgelig selv skal betale. Det er ren fortjeneste for kommunen.

Nu har børnene endelig vænnet sig til at have madpakker med og synes at det er spændende og dejligt at have noget med hjemmefra.Derudover kan vi som forældre selv bestemme hvor sundt det er, tage hensyn til religion/allergi osv.

I vores kommune bliver den nye ordning bare en udgift for os forældre og maden bliver elendig mad som leveres udefra.Stakkels børn.

Øv dumme politikkere!!!!!!de vil hele tiden spare på de stakkels børn!

Mor til Lucia 20-06-06 og Angelina 20-06-09 <3

0
0
Svar på denne tråd

Må give mit besyv med..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 19:21

Nu arbejder jeg i en DII og må sige at jeg syntes der er fordele ved de enkelte ting:

Det at maden kommer udefra syntes jeg også er noget skidt det kunne gøres bedre, det er lidt kedeligt.

Børnene på mit arbejde var nogle kræsne små væsner der var svært at få lokke dem til at spise et helt måltid. På nær lige de dage der var "smør selv" vi får pålæg og andet grønt udefra og de spiser som aldrig før (madordningen) har kørt et par år nu.

Jeg syntes også det er vanvittig dyrt for institutions pladser og madordning. Vi giver 3700,- for 1 barn i vuggestue.

Vi er gentagne nød til at snakke med forældre der giver deres børn det forkerte mad med i madpakken, såsom små yougurth fyld med sukker, frugtstænger,eller de der stænger med ostecreme, hvidt brød osv. Dette mætter bare ikke og giver nogle unger der er helt oppe og køre eller er sultne 30 min efter.

Jeg kan kun sige at jeg er super super glad for vores 2 "kogekoner" der laver en mad der er varieret og der bliver taget højde for det enkelte barns behov.

Mvh

Sandra C

Grundet graviditet sælges 3½ års allround hoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.
- Forsvunden pony efterlyses stor dus. ...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider