Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Sprængt jomfruhinde og forstuvet haleben
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 15:15

Jep, det var bl.a. de ting jeg oplevede under min fødsel.

Nu er det over 3 mdr. siden at jeg fødte men hele fødslen fylder stadig utrolig meget inde i mit hoved.

Mens jeg pressede lød der pludselig et ordenligt smæld og jeg blev vildt forskrækket men min jordemoder sagde at det var lige som det skulle være - det var min jomfruhinde der sprang. Hmm ..

Jeg fødte om eftermiddagen og allerede om aftenen kunne jeg mærke jeg var øm i mit haleben.

Dagen efter kunne jeg slet ikke sidde ned, rejse mig op eller noget som helst. Jeg havde simpelthen forstuvet mit haleben under fødslen.

Nu her 3 mdr. efter er det væsentligt bedre men kan stadig mærke det.

Er der andre herinde der var ligeså uheldige som mig?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 15:32

Jeg fik også overordentligt ondt i halebenet efter fødslen. Nu fik jeg aldrig en diagnose på det, da der skete ting og sager efter fødslen, som gjorde vi have vores fokus et helt andet sted.

Jeg havde store problemer med at sidde, ondt når jeg rejste mig mm i temmelig lang tid efter fødslen. Vi taler også om måneder for mit vedkommende.

Jeg synes faktisk ikke jeg er så god til at sidde ned i laaaang tid mere - uden det dog gør egentlig ondt. Det er mere en ømhed.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Yes yes
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 17:09

Hej du

Yes yes, jeg forstuvede også røven. Ja rent ud sagt. Det døjede jeg med i mere end 9 måneder. Det tager tid, og jeg fik også at vide at det var "helt normalt". Jeg sad på en tyk pude nogen har glæde af at sidde på en badering.

Sådan er det gået ved alle 3 fødsler, men den første var den værste. De andre gange gik det noget hurtigere med at få rumpen god igen.

Jeg syntes du skal tale med din læge omkring det at fødslen fylder meget i dit hoved. Det gjorde jeg ikke selv, det endte i en efter-fødselsreaktion. Måske har du "bare" behov for at få snakket fødslen igennem, eller måske stikker der mere under.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

njcancjsancja
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 23:09

sprængt jomfruhinde. det lyder underlig. Regner ikke med at du er jomfru maria men at barmet er undfanget på normlvis???

Jeg har her 7 mdr efter problemer med mit haleben når jeg sidder over længere tid på hårde sole, taburetter mm.

Ellers stort tillykke med dit lille vidunder.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 00:51

forklare hvordan hinden kunne springe? Altså jeg ved at der kan sidde rester af hinden, rundt i kanten, eller hvad man skal kalde det. De kan vel godt springe?

Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jomfruhinde og haleben
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 10:12

Det med det haleben - det er sgu da tarveligt. Havde aldrig hørt om at man kunne få så ondt i halebenet efter at have født, men de sagde at det kunne rykke sig helt op til 10 cm.

Det er ret meget altså!!

Sprængt jomfruhinde - aner ikke hvad hun mener. Jordemoderen sagde også det sikkert lød mærkeligt i mine ører for jeg er jo ikke jomfru eftersom jeg har været gravid og i gang med at føde et barn, men det var det hun sagde.

Det var simpelthen et ordenligt smæld der lød - selv min kæreste der stod oppe ved mit hoved kunne høre det.

Jordemoderen sagde at det var fordi han drejede sig lige præcis som han skulle for at kunne komme ud.

Jette: Tror jeg vil kontakte lægen for jeg vil ikke risikere at få det skidt på et tidspunkt. Jeg har talt med mange om fødslen, men det er folk som ikke selv har født eller har fået kejsersnit eller har haft en fantastisk fødsel så de kan ikke helt sætte sig ind i det.

0
0
Svar på denne tråd

jomfruhinden
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 20:16

... forsvinder jo ikke nødvendigvis helt, så der har jo nok været noget tilbage.

For de nysgerrige, der vil læse mere er der tekst og tegninger på wikipedia.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 20:46

ikke med hinden, men jeg brækkede halebenet ved 1. fødsel og hold da fast det gør ondt. det er nu 7 år siden og det gør ondt endnu hvis jeg sidder for meget ned eller cykler. Jeg kunne ikke bruge musklerne i bagpartiet i flere måneder pga smerten fra halebenet og det gik et års tid inden jeg kunne sidde normalt på en stol. Ting som at rejse sig fra sofa eller vende sig i sengen kunne få mig til at skrige af smerte og der var ikke en pind at gøre ved det.

heldigvis skete det ikke ved de to næste fødsler, der var det bare en ømhed som hurtigt tog af.

MVH Mette

• Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
  • St Hippolyt Naturmüsli sælges

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 23:00

Du kan også bede om en samtale med den jordemoder du fødte med eller gik til konsultation ved, det gjorde jeg erfter min første fødsel, det var rigtig godt.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Brækket haleben
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 20:13

Åh, jo jeg glemmer aldrig den tur jeg fik med hensyn til mit haleben .

Da jeg var yngre trak jeg en kælk med en kammerat på - det var glat og jeg gik på rumpen - i lang tid bagefter havde jeg ondt, men tænkte så ikke mere over det.

Da vi skulle have vores første barn kunne jeg mærke en underlig trykken/smerte i den sidste del af graviditeten. Under selve fødslen blev den trykken/smerte jeg havde værre hver gang der kom en vé. Da barnets hoved passerede halebenet lød et knæk. Bagefter kunne jeg overhovedet ikke sidde, vende mig selv, komme ud af sengen, kunne næsten ikke komme på toilettet - ja jeg kunne næsten ingenting uden store smerter. Jeg måtte ligge ned at amme, fik en hejseseng - personalet prøvede ellers med specielle puder osv. for at få mig ud af sengen og hen i en stol at amme - jeg kunne bare ikke. Da vi kom hjem lå jeg ned og ammede og min mand måtte vende den lille for mig hver gang hun skulle have på det andet bryst - jeg kunne knap vende mig selv. Det var et helvede rent ud sagt og det varede i måneder - der gik meget lang tid inden jeg kunne sidde ned på en stol igen.

Mht. barn nr. to var jeg hundeangst for at jeg skulle sådan en tur igennem igen, men sådan gik det slet ikke - under fødslen var der intet brok med halebenet og ret efter fødslen og i dagene efter kunne jeg gå ned på hug at samle ting op fra gulvet uden problemer hvis det skulle være - det var komplet umuligt første gang.

Stadig mærker jeg lidt til mit haleben - det slipper jeg nok aldrig for - det er ikke deciderede smerter (jeg kan ikke rigtig forklare det), men det er fint til at leve med

Ud fra det du har skrevet kunne det godt "lyde" til at du kunne have brug for at få fødslen ordentligt snakket igennem/bearbejdet. Jeg blev selv ringet op af den jordemoder som jeg fødte med og fik tilbudt en samtale om fødslen.

Vh. AnjaR

Sælges:

Blåt Pony dækkensæt str. 120

Brunt overgangsdækken fra Tika str. 145

0
0
Svar på denne tråd

Sprængt jomfruhinde
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 20:20

Ja, nu er jeg jo ikke jordemoder og jeg skal da heller ikke kunne sige, om jomfruhinden ikke har været helt væk og resten af den kan sprænge under en fødsel..

Synes nu det lyder mere sandsynligt, at det smæld du hørte under fødslen kom fra dit haleben - ja, jeg var ikke selv i tvivl da jeg hørte et ordentligt knæk, men jeg havde så også haft smerter i halebenet i forvejen og under fødslen på grund af barnets hoved pressede på det.

Vh. AnjaR

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Haleben
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 21:15

AnjaR:

Nu du skriver det med dit haleben tænker jeg også om det måske var det jeg hørte.

For MANGE år siden faldt jeg på rulleskøjter - lige ned på halebenet - og kunne ikke sidde og ligge i en uges tid.

Jeg havde det præcis som dig efter fødslen. Jeg skreg af smerte hver gang jeg skulle op ad sengen eller vende mig.

Jeg kunne ingenting. Ikke engang bukke mig ned efter håndklædet på gulvet når jeg havde været i bad.

Jeg lærte også at amme liggende (og vi er så først nu ved at lære at sidde op) og jeg følte simpelthen at jeg gik glip af så meget fordi jeg ikke kunne være der 100% for min lille nye søn.

Men jordemoderen sagde det var jomfruhinden der sprang derfor er jeg lidt forvirret.

Tobias stod også meget dybt i mig og gjorde det lige fra vi var til kontrol torsdag aften og jeg fødte først fredag eftermiddag.

Presseveerne var ret voldsomme bagtil så der er ingen tvivl om at mit haleben har været under voldsomt pres under hele processen.

Jeg vil ringe op til jordemodersekretariatet og bede om samtale med jordemoderen. Fødslen er ved at komme på afstand men i går talte jeg med en som arbejder oppe på fødegangen og jeg kunne mærke tårerne presse sig på så der er et eller andet der gør at jeg ikke kan komme mig over den fødsel som jo forløb fuldstændig normalt.

0
0
Svar på denne tråd

Komme over fødslen
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 23:16

Hej,

Jeg håber virkelig du får bearbejdet hvad det så end er der tricker dig .

Jeg må indrømme, at jeg på ingen måde kunne udholde veerne og den smerte der fulgte med hver gang oveni fra halebenet - jeg var ved at gå i panik kan jeg huske . Fik en epidural - den tog veerne, men jeg kunne stadig mærke smerten fra halebenet under hver ve - det var dog ikke mere end jeg kunne holde ud. Jeg havde det så godt under hele forløbet, at jeg kunne ligge at nynne med på musikken fra radioen, hvile mig lidt og fik også spist imens jeg lå der med epidural og diverse slanger og ledninger. Ud på morgenstunden var jeg ved at være klar til at nu skulle det være - jordemoderen kom og skruede gradvist ned for epiduralen. Den sidste del af fødslen kunne bestemt godt mærkes, for der var jeg knap så bedøvet længere, men hold op hvor jeg faktisk havde en god fødsel.

Held og lykke med det hele!

Vh. AnjaR

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 00:22

... har det været halebenet du kunne høre knække, men det har jordemoderens jo næppe kunnet vide lige i situationen, så hun er sprunget til en mere simpel forklaring = jomfruhinden.

Det udløser nok også mindre panik at sige jomfruhinde end "det var dit haleben, der knak".

God vind med at få bearbejdet fødslen. Jeg kender godt fornemmelsen af ikke rigtigt at være der til at starte med. Jeg måtte nemlig heller ikke sidde op den første uge efter fødslen. Og kunne ikke særligt godt senere heller. Jeg blev aldrig særligt gode til at amme siddende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider