Åh, jo jeg glemmer aldrig den tur jeg fik med hensyn til mit haleben
.
Da jeg var yngre trak jeg en kælk med en kammerat på - det var glat og jeg gik på rumpen - i lang tid bagefter havde jeg ondt, men tænkte så ikke mere over det.
Da vi skulle have vores første barn kunne jeg mærke en underlig trykken/smerte i den sidste del af graviditeten. Under selve fødslen blev den trykken/smerte jeg havde værre hver gang der kom en vé. Da barnets hoved passerede halebenet lød et knæk. Bagefter kunne jeg overhovedet ikke sidde, vende mig selv, komme ud af sengen, kunne næsten ikke komme på toilettet - ja jeg kunne næsten ingenting uden store smerter. Jeg måtte ligge ned at amme, fik en hejseseng - personalet prøvede ellers med specielle puder osv. for at få mig ud af sengen og hen i en stol at amme - jeg kunne bare ikke. Da vi kom hjem lå jeg ned og ammede og min mand måtte vende den lille for mig hver gang hun skulle have på det andet bryst - jeg kunne knap vende mig selv. Det var et helvede rent ud sagt og det varede i måneder - der gik meget lang tid inden jeg kunne sidde ned på en stol igen.
Mht. barn nr. to var jeg hundeangst for at jeg skulle sådan en tur igennem igen, men sådan gik det slet ikke - under fødslen var der intet brok med halebenet og ret efter fødslen og i dagene efter kunne jeg gå ned på hug at samle ting op fra gulvet uden problemer hvis det skulle være - det var komplet umuligt første gang.
Stadig mærker jeg lidt til mit haleben - det slipper jeg nok aldrig for - det er ikke deciderede smerter (jeg kan ikke rigtig forklare det), men det er fint til at leve med 
Ud fra det du har skrevet kunne det godt "lyde" til at du kunne have brug for at få fødslen ordentligt snakket igennem/bearbejdet. Jeg blev selv ringet op af den jordemoder som jeg fødte med og fik tilbudt en samtale om fødslen.
Vh. AnjaR