|
|
| Hvornår var i færdige ?? |
|
|
Ja hvornår var i færdige med at indkøbe til den lille ny (i hht termin) ?? Hvor meget havde i købt af hvad - hele sæt tøj, sokker, bodyer etc sådan ca ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indkøb mm. |
|
|
Jeg var vel færdig en måneds tid inden termin mht. det mest basale; tøj, puslebord og dertil hørende. Barnevognen var bestilt i god tid troede jeg (6 uger før termin). Jeg fødte så ca. 3 uger før termin (hvilket jeg hele tiden havde sagt jeg ville, altså føde før tid) så vi måtte ringe og rykke for barnevogn, samt sådan lidt huhej få lejet en autostol. Den ville jeg ønske jeg havde lejet/købt i bedre tid. Jeg havde købt 5-6 body'er i hver af de 2 mindste str. (50+56), 3-4 sæt tøj i hver af de samme str. og en flyverdragt i str. 56. 2-3 natdragter i hver str. og sokker. Fik en del tøj i barselsgave, men måtte da sende min mor ud og købe en lille hue og en varm jakke til da vi skulle hjem fra hospitalet. Så skulle jeg gøre noget om, ville jeg have sørget for det også. Der er meget af tøjet i str. 50-56 der kun er brugt en enkelt gang, da folk jo gerne køber i de små str. Jeg bad om at folk købte i str. 62, hvis de gerne ville give tøj, så vi også havde lidt i den str. fra starten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
barnevogn, puslebord, of dyne/pude købte jeg i en samlet pakke brugt fra en herinde fra. Barnevognen er godt holdt mv. og har stået tørt og kun brugt på taressen etc. så den er jo ikk brugt vildt.
Jeg har overtaget en del tøj fra to andre - og købt selv i str 50+56 (mest 56) - der er en del helt op til 70-80 stykker faktisk. Men det er rart ikke at skulle tænke på som det første, for vil gerne være fri for og skulle ud og finde kort efter. Så tøj ønsker vi os ikke i gave. Ja mange sys jo det er for ringe jeg mere el mindre selv har været ude og bare købe alt - men jeg gider altså ikk løbe an på om man får el ej osv. Og ok tøj kan jo altid bruges så hvis de køber i str 62 og derover så skal det jo nok blive brugt alligevel.
Sengetøj har jeg tilgengæld ikke købt af rigtigt- et sæt helt nyt og to sæt overtaget tror jeg at der er- så det ønsker vi os til den tid (med vilje).
Sokker har jeg en pæn del af- ville være sikker da det jo er i den kolde tid han kommer, på at jeg havde lige de sokker og futter mv jeg ville ha som jeg sys er dejlige og varme mv.
Strømpebukser i str 62 og derover kan vi ønske os kom jeg osse lige i tanke om.
Huer har jeg en del af - både gode varme vinter huer, alm små huer og hjemme strikkede.
Autostol har vi osse- det er osse en af de ting jeg abre ville ha i god tid så vi havde når han kommer.
Tæpper har min mor købt en på forhånd af og jeg selv et osse + jeg egentlig havde købt nogle fleece til formålet osse, men som vi jo selv kan bruge ellers.
Tror måske ny baby alarm er noget af det vi vil ønske os. De der medfulgte med barnevogn og det er lidt trælse.
Dragter har jeg rigeligt af- ja det er jo endt med jeg har fundet nogle fine og gode brugte oven i det jeg havde fundet så ups jeg har en 6-7 stykker nu i str 56-80 tror jeg...
Lege tæppe har jeg osse fundet til en super pris- samt skråstol. Men vi kan jo selvfølgelig ønske os sådn en til at sætte på autostolen han kan sidde og pille i... Orv ja en ny sækkestol osse...
Hmm kan ikk lige huske mere lige nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Babyudstyr |
|
|
Jeg tror også vi var færdige en månedstid før termin. Det er rart når det hele er på plads i god tid, så man ikke skal haste ud og lave en masse sidste-øjeblikskøb. Jeg kan godt lide at tulle rundt og finde det helt rigtige. Jeg har termin om 2 uger og barnevognen blev indkøbt i sommer, hvor jeg faldt over et godt tilbud. Autostolen blev bestilt for en måned siden i Tyskland og kom med fragtmanden noget hurtigere end forventet Vi har arvet en del og havde i forvejen noget fra de to store, så vi har ikke skulle starte fra bunden. Tøj osv. har jeg købt efterhånden som jeg har faldet over noget, men jeg har måtte holde mig gevaldigt i nakken for ikke at købe helt vildt. Her ønsker vi os tøj fra str. 62-68 i barselsgave.
Med venlig hilsen
Winnie
Mor til to dejlige unger og termin den 25. november
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alt er klar |
| Forfatter:  |
little-horsie ♥Blaze♥ |
| Dato:  |
10-11-2009 16:27 |
|
Her er vi færdige og mangler ikke noget. Har tøj til det første halve år, alle de store ting er på plads så mangler kun lige at den lille kommer frem. Det gør han jo så i Februar. Det eneste jeg mangler er ikke til barnet men til mig selv nemlig en amme bh men den venter jeg med at købe til efter jeg har født.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummeum |
|
|
jeg er i gang med at vaske det sidste og lægge ind (hvis ikk jeg har fået skrevet det allerede) - lige nu mangler jeg dog at få hentet nummer to kommode hjem oppe fra min fætter- det gør der immervæk lidt nemmere da jeg ikk kan få det lagt som jeg ønsker nu pga pladsmangel desværre. Det hele skal så om organiseres jo... Ja amme bh kan man lige så godt vente med så længe man kan - jeg ville osse ha ventet til ca 2 uger før termin hvis ikke bettefisen kom der i mellem altså. Men Bilka havde tilbus og jeg kunne simpelthen SLET IKKE være i de alm længere. Jeg bruger normalt 75 C el D- jeg er oppe i 85 D pt. Så er faktisk vokset en 2-3 str i skål, så der er ikk noget at sige til der var trangt og de faldt ud hele tiden*LOL* Ikke spor behageligt. nu blir de på plads... Dejligt befriende! Købte 2 i str 85D og 2 i str 85E. Dem i E håber jeg passer efter fødslen evt. så jeg ikk skal ud og ha nogle der er endnu større. men blot nogle flere i stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du kan passe |
|
|
ammebh'erne nu, så vil jeg næsten garantere dig for, at de kommer til at stramme, når mælken løber til...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbethdue |
|
|
det ved jeg - derfor har jeg købt to i str 85D og to i str 85E - dem her i D er lige en kende for store- men ikke ret meget, så håber på at dem i E om ikk andet passer til den tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil også tro |
|
|
jeg var klar en månedstid før fødsel - alle de store ting (inkl. en tørretumbler!), lidt tøj, stofbleer, badekar m. div. tilbehør osv. Ellers var min holdning at bilka kun har to lukkedage om måneden, så en-eller-anden ville altid kunne blive sendt på indkøb  Jeg brugte ikke ret meget forskelligt tøj til hende i starten - jeg fandt hurtigt nogle yndlingsstykker, der hele tiden cirkulerede i vask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skingur |
|
|
uuuhhh jeg kan jo bedst lide at ha styr på ALT inden det går i luften- sådan er jeg jo med alt Vi er jo så alle forskellige- osse derfor jeg var nysgerrig efter hvornår i andre var ved at være færdige og hva i havde mv. Og den der med at lade andre tag på indkøb... Gys og gru sæt jeg gik glip af noget jeg hellere ville ha haft til den lille  For ikk at snakke om at det da osse har at gøre med at jeg er løbet forbi gode tilbud ind i mellem, ikke har kunnet lade være fordi det var noget søøøødt du ved, og nu var der liiiige et par 100 kr der ikke var sat af til andet som bestemt sagtens kunne bruges der osv...  Nåh ja badekar, hovedhale fad og det har jeg da osse... der kan ikk være ret meget jeg mangler- det eneste jeg kan komme på der ikk er købt endnu er en negleklipper til de små negle samt en hårbørste- men det er jo ikk nødvendigt sådan lige... Og DET tør jeg godt sende en anden ud efter hvis det var det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Hej,
Jeg tror nu også du har det meste på plads. Jeg havde mit indkøb klaret ca 4 uger før termin, men så skulle det hele jo vaskes mv... Jeg kan anbefale nogle småting; - lille neglesaks - zink salve - brystvorte creme (det kan give sår at starte amning) - bleer & skumklude - amme indlæg - stofbleer (rigtig mange) - vaskeklude - svøb (det fik jeg lært at bruge på hospitalet, og det er super praktisk når nu du har termin på et koldt tidspunkt. Man kan få nogle i bomuld, som er skønne til under hovedet i barne vogn / seng også). - Små gæste håndklæder passer fint til puslepuder, hvilket er praktisk ;o)
Mvh Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
ammeindlæg zink salve+olie+lotion etc bleer skumklude vaskeklude stofbleer håndklæder til puslebord osv osv har jeg skam osse... Jeg har fleecetæpper i stedet for svøb... Ammeindlæg i uld er osse indkøbt pga. den kolde tid. I str kæmpe stor... Hi hi... Bryst salve har jeg endnu ikke købt- jeg tvivler på det fra apoteket er effektivt nok da jeg har en brystvorte som flækker gevaldigt- dvs den er halvt flækket hele tiden normalt. Inden graviditet fik jeg noget creme som virker - men det virker ikk når jeg skal stoppe og kun bruge helosan- pga graviditet fik jeg noget andet- det virker da osse, men igen ikke når jeg skal stoppe. Problemet er jo at jeg ikke kan smøre mig ind i disse hele tiden når jeg skal amme. Derfor er der købt ammebrikker til at beskytte - men det er sikkert heller ikke nok. Der er købt manuel brystpumpe til hvis det kan gå i stedet- men der er ikk vilde forhåbninger for at den højre kan holde til det. det vil tiden dog vise. Den anden er ikke sikkert virker overhovedet - men igen vil kun tiden vise dette. Men derfor er der osse købt sutteflasker just in case.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg havde vist også fået købt det hele ca. 2 måneder før termin. Autostol købt ca. 3 mdr. før termin. Barnevogn bestilt/købt 10 uger før termin, dog først hentet eft. fødslen. Et par ting som jeg ikke har brugt særlig meget er: -Hoved og hale fad, da jeg bruger våd servietter. Bruger dem med svanemærke og astma og allergi mærke. -Havde jeg vidst at heldragter passer bedre til mit og datterens temperament, havde jeg ikke købt så mange sparke dragt sæt. Ting jeg bare ikke kan/vil undervære er: Mine 2 Odder barnevogne, den ene med det lækre X-dream II stel. Heldragter i alle str. (er vilde med Småfolk, Katvig og Hummel) Skråstol, er super når baby begynder på grød/mos og er for lille til den højestol (nogle baby autostole kan også bruges som skråstol) Voksi pose, er god om vinteren og når baby begynder og sparke dynen af.. Har også 3 babydyner, så var/er jeg fri for at flytte dynen fra seng, vugge og barnevogn. Strømpebukser er et must, når baby når alderen hvor det er sjovt og hive sine strømper/sokker af, det er sgu' træls og for koldt nu. 
Stald Vestervang Med den dejligste lille prinsesse født 140409
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo..... |
|
|
Da min datter var 14 dage. Var der vist styr på det hele Også er det ved at man når et punkt hvor man begynder at mangle ting igen, da de jo vokser og man finder nogle ting man har brug for man ikke troede man ville få brug for osv...
MVH Dorthe Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og mor til Josefine 29/10-2008
Passir sælges 17" med bom på 27,5 cm. Se præs!
Et dyr er et dyr Og det skal man ikke lave om på!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke negleklipper |
|
|
men neglesaks med dut i enden (bilka!) - og hvis du får en unge med lige så meget hår som johanne er en arp-kam og en børste god at have! Jeg er også vådserviet-menneske og hovedhalefadet kom aldrig i brug - nu bruger vi (johanne!) det til at vaske hænder i efter spisning!!!! Jeg opdagede at jeg afskyede natdragter med fødder!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salve.... |
|
|
Hej, Jeg kan klart anbefale Lansinoh brystvorte salve. Det redede min amning. Brugte det fra første amme dag, og smurte hver eneste gang jeg havde ammet. Jeg delte det flittigt ud til hele fødselsgangen, og det er helt sikkert noget jeg skal ha fat i igen. De laver også alverdens amme indlæg mv mv mv.... Mvh Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
1 styks voksipose har jeg osse- Jeg ved ikk hvor meget hoved/hale fad kommer i brug- men det er jo godt at ha just in case. Strømpebukser har jeg - men i starten smider han jo nok ikk så meget da han ikke kan hive dem af af sig selv. Men jeg ahr dem alligevel til osse at ha inden under alm tøj. Ja man når jo et punkt hvor man begynder at mangle igen- jeg har da noget i str større end 56 nu - har både overtaget noget, men osse selv købt lidt større så der er lidt at starte på. Ja jeg mente nu osse neglesaks og ikke klipper, men fik vist skreve forkert. Og faktisk er det den i bilka jeg har øjne på jeg ville ha... Ja jeg evd godt det er en god ide med børste/kam hvis det er en behåret baby*LOL* Men jeg får som end sikkert osse fremskaffet både det og klipper inden han kommer alligevel, for kan sikkert ikk lade være... Jeg ved ikk hva jeg til den tid selvfølgelig sys om - men som det er nu sys jeg da dragter med fødder er super smarte- specielt til om natten. Nu spørger jeg måske en smule dumt- men hva er forskellen på heldragter og sparkedragter ?? Er det at der er fødder i den ene og ikk i den anden (forestiller jeg mig lige nu)? Jeg har nemlig ikk overvejet forskellen overhovedet. Og når jeg har købt er det bare det der falder i min smag mv- jeg får ikk altid lige set hva det hedder - men forestiller mig hva jeg vil bruge det til i stedet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder |
|
|
rigtigt.. det med sparkedragter = fødder og heldragter = uden!!! I øvrigt... babserne & amning... det allerbedste er at klemme et par dråber mælk ud når bebs har spist og så lade dem lufttørre på nipplen. HELT tørre - det tager et par minutter hvor man er nødt til at flashe babsen, men har man een gang haft ømme nipples er man ligeglad med hvem der ser dem & hvornår (og hvor længe!!!) Jeg brugte aldrig noget creme - jeg forsøgte med noget morgenfruenoget, men det blev overhovedet ikke bedre. Mælk og luft, det styrer!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skingur |
|
|
jo men jeg tvivler nu på mælk og luft alene kan gøre det med de problemer jeg har med min - men jeg håber da på det hjælper men det er ret slemt - og noget jeg har bøvlet med siden jeg var 13 år gammel.. Såeh, jeg ahr mine tvivl kan du nok forstå. Ja jeg tænkte osse det var sådan det måtte være med de dragter der- men jeg har ikk engang lagt mærke til det nemlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dragter... |
|
|
Sparkedragter er dem med fødder, hvor der er ligesom en smæk på (bukser med smæk for og bag), hvor baby så har en langærmet body eller trøje inden under. Super til de helt små babyer, men heldragter er endnu nemmer at bruge. Heldragter er IKKE natdragter, men ligner dem.. De er pænere end natdragter. Natdragter er (som regl fra str. 50-68) med fødder. Heldragter, f.eks. fra Småfolk, Katvig og Hummel, er rigtig flotte og bruges til daglig brug, de er uden knapper ned over maven (som natdragter som regl er). Stute, håber du blev lidt klogere på forskellen ml. sparke- hel- og natdragter.. Ang. strømper/stømpebukser, er det når baby ca. er 5-6 mdr. finder ud af, at det er så sjovt og hive sine strømper af. Alt skal jo i munden, strømper og bare tær... 
Stald Vestervang Med den dejligste lille prinsesse født 140409
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lejung |
|
|
ha ha kan se det er mere kompliceret end skingur og jeg troede så Nåh egentlig er det jo lige meget for baby er ligeglad hva han sover i og hvordan det ser ud jo- jeg vælger generalt bare det mest behagelige, bløde og gode. Ja det er rigtigt det er der omkring de begynder at smage på alt så at sige... Jeg er osse stor fan af strømpebukser allerede lææænge inden ungen er ankommet De er jo super til den kolde tid + når de begynder at hive strømperne af tæerne for at smage på det hele mv. Så det er bare en genial opfindelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mælk og luft |
|
|
tørring virkede ikke en dyt her - noting, nada, niks  Jeg var så desperat til sidst, at min læge anbefalede lokalbedøvende creme i håndkøb (Xylokain), som jeg smurte vorterne ind i 2-3 min før amning. Så ondt gjorde det da det var allerværst....  Jeg synes ikke nogle af cremerne fra apoteket virkede - det jeg, eller mine babser, havde størst glæde af, var Lanolin-salve, som jeg købte en ordentlig tube af. Så sørg for at få luret af hvordan den rigtige sutteteknik ser ud fra hvor du sidder, når du ser på baby, hvordan den lyder, og hvordan det føles, når det går rigtigt for sig. Så burde alle creme, ammebrikker osv være overflødige. Jeg brugte ammebrikker i små 7 uger... Puha - sagde Lisbeth, som synes amning er hårdt arbejde og en smule opreklameret.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbethdue |
|
|
det blir ikke uproblematisk lige meget hva her- selvom teknikken er korrekt- for den revner skam skam bare som det passer den- eller rettere flækker (det er den halve vorte der er tale om så grov er det skam). Det er ikke en småting desværre, som der skal noget til før bryder ud. Næh nej det er bare konstant og hele tiden. Pt er jeg som sagt heldig fordi jeg kan bruge en af cremerne på recept, men det kan jeg jo ikk til den tid desværre. Baby vil nok ikk sys og smagen og det er nok heller ikk sundt at få i mavsen jo. Og det er pga det cremer ikk er overflødige her- og ammebrikker sandsynligvis et must mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|