Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Parfumefri men ikke problemfri
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 18:02

Da min datter på 3 år har børneeksem tager jeg naturligvis nogle forholdsregler. Blandt andet har jeg købt shampoo og balsam fra Derma. Godt og fint, og samvittigheden er ren... MEN!!

Hendes hår bliver langsomt men sikkert til en hø rede katastrofe! Kan dårligt rede det ud og det ugler omme bagi og ser bare ikke pænt ud.

Jeg har gået og tænkt om hun måske skulle klippes, men så forleden prøvede jeg lige min egen shampoo/balsam 2 in 1, og bum så var håret glat og til at rede igennem.

Så hvad gør man så.. Et eller andet sted har jeg bare NUL trang til at klippe hendes i korthårsfrits for at kunne bevare det 100% parfumefrit. Jeg vil altså gerne have en pige der ligner en pige. Ikke nødvendigvis med hår ned til rumpen som 6 årig, men heller ikke boppet..

Har i nogle erfaringer med dette og hvad har jeres valg været?

Kan sige at vi bruger vaskepulver der er deklareret i samarbejdet med astma og allergiforbundet, vasker ved 30/40 grader og ingen skyllemiddel mere.

Natbleer er ligeledes parfumefri og dek. i sam. m. astma og all. forbundet.

Findes der ikke en gylden middelvej så hun kan have smukt hår uden for meget "grisseri"?

God ledelse er at lytte til dem der får tingene til at fungere, dårlig ledelse er ikke at overholde egne regler.

0
0
Svar på denne tråd

Shampoo
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 18:20

David har også eksem, men det er heldigvis ikke så slemt mere. Vi tager også alle forholdsregler + lidt flere.. Hat fundet ud af at det er de mærkeligste ting der gør det værre hos ham.

Personligt ville jeg ikke have det mindste problem med at skylle håret i balsam. Det behøver jo ikke engang at røre hovedbunden - det er jo det lange hår der skal have det i.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 18:21

Kan du ikke prøve et andet produkt. Har en veninde som heller ikke kan bruge shampoo med parfume, hun køber noget på apoteket. Og hendes hår er lækkert.. hehe kan ikke huske hvad det hedder, kun det er derfra :D

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:32

Vi bruger også svanemærkede + allergimærkede produkter, og man kan da sagtens få balsam også. Vi køber serien Cosmea på apoteket, og bruger også balsam til min datters lange hår, ingen problemer der.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:45

derma shampoo og balsam, men det duer bare ikke i hendes hår.

God ledelse er at lytte til dem der får tingene til at fungere, dårlig ledelse er ikke at overholde egne regler.

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener altså
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 19:46

også at min derma-shampoo er en shampoo-med-balsam .. mit hår har aldrig været blankere og nu ´har jeg brugt derma i snart to år. Prøv at kigge efter derma i "voksenafdelingen" (griner, ved ikke hvor du handler men jeg køber mit i bilka og til mig selv er det i parfumeafdelingen (!) og til johanne i babyafdelingen, på trods af at det jo er samme mærke!

Christina ..Prinser og Prinsesser

skingur@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd

prøv at spørge
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 20:15

... din frisør om ikke hun kan anbefale en parfumefri shampoo eller balsam.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 10:51

Jeg bruger neutral shampoo og balsam til mine piger.

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06 og en ny prinsesse født d 13/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er total allergisk..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 16:48

og bruger diverse produkter fra Derma...

Men der findes jo også Neutral, Ânglemark, Rema 1000s nye svanemærkede serie, A-Derma fra apoteket osv osv.

Personligt kan jeg ikke tåle produkterne fra Apoteket serie (Cosmea) fordi det er smæk fyldt med lanolin, ej heller Ânglemarj da det (desværre) ikke er det samme som da det hed Mini Risk.

Men Derma er super hvad angår lotion og shampoo.. jeg bruger dog ikke balam ret ofte.

Jeg tror jeg ville forsørge med et andet allergi venligt produkt istedet for at bruge din egen balsam som sikkert er fyldt med "dejlig" silikone som er allergifremkaldende men gør håret nemt at rede ud.

Har Natusan ikke lavet en allergivenlig spray - der gør håret nemt at rede ud?

Mvh. Lise D

- nu med tinker/belgier blandingen Karla ;-)

Mangler du ordentligt og seriøs transport til hesten (i lastbil) til fornuftig pris i/omkring Nordjylland så kontakt mig - jeg kender den bedste!

0
0
Svar på denne tråd

Neutral...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 15:24

Jeg bruger Neutral shampoo og balsam i mit hår, og det fungerer ubeklageligt..

0
0
Svar på denne tråd

urtekram
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 10:30

urtekram har lavet nogle ret lækre produkter.

Jeg brugte også derma men begyndte efter lang tid at reagere allergisk på det. Så er jeg gået over til urtekram og det fungere ret godt, men må da også bruge balsam.

Ved ikke hvordan deres børneprodukter er.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Neutral
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 14:29

Jeg har selv brugt Derma, men er skiftet over til Neutral, fordi jeg fik samme problemer med hår, der var umuligt at rede ud og blev meget tørt.

Prøv Neutral!

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 21:05

tusind tak for jeres inputs. Det er rart at høre andres erfaringer. Tror godt jeg måske kunne finde på at købe noget fra urtekram..

0
0
Svar på denne tråd

Neutral....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 11:12

har jeg gode erfaringer med. Har også et barn med børneeksem, dog en dreng, så vi har ikke problemer med det lange hår. Men har prøvet balsam fra neutral og den er god - synes jeg.

Flot brudekjole sælges str. 38 - nyrenset

Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38)

Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges

0
0
Svar på denne tråd

matas luksus
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 16:57

Matas Luksusshampoo med colagen fås også i en svanemærket parfumefri udgave, den fungerer fint til mit halvlange hår uden balsam.

Mvh

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider