Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Mødregrupper
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 10:42

Jeg er i en mødregruppe med 8, men er jeg den eneste der synes det er sådan lidt "spild af tid"?

Vi mødes hver uge og spiser morgenmad, drikker kaffe, snakker og ammer. Det bruger vi 3-4 timer på hver uge.

Derudover er vi begyndt til gymnastik sammen - det er så ret hyggeligt, og så er der nogle der løber sammen og går til babysvømning sammen.

Men jeg føler bare at jeg hellere vil bruge tiden på noget andet end kaffe-slabberas den ene gang om ugen i 3-4 timer. Vi er nogle der har foreslået at vi mødes hver 2. uge men andre mener at hvis man så ikke kan komme den ene gang går der for lang tid i mellem at vi alle ses.

Er det mig der er fuldstændig unormal og er meget glad for at være hjemme eller er der andre der oplever/har oplevet det samme?

De er skam smaddersøde dem jeg er i gruppe med - dog er de fleste af dem noget ældre end mig.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 10:57

Vi mødes hver 14. dag og det synes vi er passende.

Vi er 5 i vores gruppe.

Jeg synes ikke det er spild af tid, men det kommer nok an på hvem man er og hvem man er i gruppe med.

Da jeg fik mine tvillinger kom jeg aldrig i mødregruppe, den kom aldrig til at kører og jeg havde ikke overskudet til det dengang.

Jeg er glad for at komme ud blandt andre da jeg synes tiden godt kan blive lidt lang, hvis man bare er sig selv.

Jeg har da også mine andre veninder fra før, men de arbejder jo alle om formiddagen, hvor jeg egentlig har behov for at se andre.

Det bliver mest om aftenen eller i weekenden.

Hos mig er det ikke spild af tid, vi hygger os...

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06 og en ny prinsesse født d 13/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Trala....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 11:10

Lige en tanke; ku dem der kun vil hver anden uge, så ikke bare nøjes med at komme hver anden uge ?

- Man er vel ikke tvangsindlagt til at dukke op ?!

Rigtig meget babytøj sælges billigt. - Kontakt mig for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

14 dage
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 11:13

vi mødes også kun hver 14 dag, og det er rigtigt fint, vi er så kun 4 i gruppen med 1,5 måneds forskel på den ældste og den yngste baby, da vi bor på landet har det desværre ikke være muligt at skrabe flere sammen i samme alder..

men vi bruger tiden forskelligt, vi synes nemlig også nemt det kan blive lidt spild af tid bare at snakke snakke og snakke, så vi tager nogengange på ture, feks var vi for 3 uger siden i århus på strøgtur sammen, hvor vi tager på cafe og kigger en masse butikker, vi hygger os rigtigt meget, i december skal vi til randers i storcentret og kigge, ellers har vi grillet sammen her i sommers til middag, vi går mange ture sammen i den skønne natur herude, nogen af os mødes lidt udenfor de faste dage, hvor vi gør forskellige ting, feks tog 3 af os i ikea sammen en dag.. ja vi laver hvad der lige falder os ind, desuden er jeg den eneste "indfødte" så jeg kan jo så vise dem steder de ikke kender og fortælle om forskellige ting i den lille by osv..

vi er egentligt meget forskellige, men har enkelte ting på kryds og tværs til fælles..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Mit liv er
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 12:10

For kort til mødregrupper.

Jeg troppede da op et par gange, men det løb ligesom bare ud i sandet.

Om man får noget ud af det, tror jeg handler meget om kemien i gruppen.

Min svigerinde mødes f.eks stadig med mødregruppen fra hendes første barn, som nu er 7 år ! SÅ de må jo virkelig kunne lide hinanden.

Jeg synes man skal være ærlig omkring det, hvis det er spild af tid, så lad være. Og drop så den dårlige samvittighed over ikke at gide ammestuesnak med fremmede mennesker, som man måske kun har det til fælles med, at man lige har fået barn.

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

det er vel
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 12:11

... forskelligt. Jeg syntes det var vildt hyggeligt at komme lidt ud og spild af tid vil jeg ikke kalde det. Men jeg bliver også skør af at se på de samme fire vægge hele tiden. Har for eksempel ø-kuller i øjeblikket, fordi jeg går arbejdsløs.

Vi er jo alle forskellige på det punkt, og hvis du ikke gider mødes en gang om ugen, kan du jo selv trappe ned til hver 14. dag. Det behøver de andre jo ikke gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 12:21

Nu er vores mødregruppe nok også lidt speciel, ment på den måde at vi faktisk kender hinanden i forvejen.

Den ene er en tidligere svigerinde, så er der en fra min første gruppe (har børn i børnehave sammen nu og har haft i DP sammen).

Den 3. er svigerinde til min tidligere svigerinde...

Den sidste har også børn i børnehaven...

Vi har børn fra juni, juli og august... og er 2-3. gangs.

Vi har ikke været igang så længe, men jeg har en god fornemmelse af at det bliver rigtig godt.

Annemarie

0
0
Svar på denne tråd

Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 12:56

Spild af tid, næh ikke her. Det er et åndehul med mulighed for at læsse af eller at diskutere hvordan og hvorledes. I min er der både førstegangs mødre og nogle med et par unger på bagen, så det er dejligt at udveksle erfaringer. Vi mødes hver 14 dag.

Jeg får kuller af at gå derhjemme hele tiden, så jeg griber da muligheden for at komme ud og tale med voksne mennesker når jeg kan.

Vi mødes stadig i min søns mødregruppe (ungerne er nu ca. 2½). Nogen gange uden børn, hvor vi så daffer i byen og spiser :-D, møderne er så ca. 4 gange om året, så vi render ikke hinanden på dørene.

Man skal gøre hvad man har lyst til :-)

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 20:57

Tja, det kommer jo an på hvem man er og hvem man kommer sammen med i gruppen. Kemien er alfa omega for at en god mødregruppe fungerer. Den første gruppe fungerede ikke. Men min datters mødregruppe ses jeg stadig med de 3 fra gruppen nu 5 år efter. Faktisk startede vi allerede mens ungerne var i maven og vi gik til fødselsforberedelse. Efter fødselen gik vi til efterfødselsgymnastik sammen en gang om ugen og mødes hver 14. dag.

Nu mødes vi ca. hver 2. måned. Jeg er flyttet og har 45 min kørsel hver vej når jeg skal i mødregruppe, så der går nemt det meste af en dag med det, men det er ok for jeg synes det er hyggeligt. Vi afveksler også kaffeslapperaserne med café ture og andet fx har vi en fast tradition 3. juledag hvor vi traver en tur i skoven, det er super hyggeligt.

Med venlig hilsen

Winnie

Mor til to dejlige unger og termin den 25. november

0
0
Svar på denne tråd

hver 2. uge
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 21:03

jeg er lige kommet i en mødregruppe på kun 4 i alt. vi snakkede om at mødes hver 2. uge. Det var mig som tog det op fordi jeg simeplthen ikke har tid til hver uge. Vi skal mødes her i næste uge og så bliver jeg simpelthen nød til at sige jeg først kan om 3 eller 4 uger igen. Jeg har det lidt sådan at det må de jo acceptere, men jeg må så også acceptere hvis de vælger at mødes inden uden mig.

Min JM gruppe som jeg gik i da vi ventede os har jeg mødtes med et par gange også og jeg tror det bliver sådan noget 1 gang om måneden noget. Det passer mig super godt og tror måske jeg vil få mest ud af JM gruppen. Men vi har jo også kendt hinanden før fødslen og det er faktisk ret sjovt.

Jeg synes måske også at 8 lyder af ret mange i en gruppe. Det må da være svært at få et ord indført alle sammen. Især hvis der er nogle få som ikke lige er så rapkæftede. Det må også være lidt svært at komme ret meget på tur hvis i er 8 barnevogne.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 21:56

Synes bestemt ikke det er spild af tid, bor sammen med manden i en lejlighed i Aalborg midtby. Alle mine venner og veninder gik i skole og på arbejde, så kom faktisk til at kede mig lidt på barsel, og ja bruge en masse penge Vi var 6 i gruppen, og aftalte at vi skulle mødes hver uge. Trængte man lige til at springe en enkelt gang over, så gjorde man bare det uden yderligere forklaring. Det har fungeret rigtig godt for os, og der har ca 4-5 pr gang.

0
0
Svar på denne tråd

mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 22:02

nu jer der er i mødregruppe mødes i på skift hjemme hos hinanden eller hvordan?

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Mødre grp.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 23:51

Jeg er i en mødre grp. vi skulle oprindeligt være 6 i gruppen. Men den ene så vi aldrig, så vi var/er 5, dvs. en anden hoppede fra. Da hun gerne ville i en mdr. gruppe tættere på hendes bopæl. Det blev ikke til noget, så hun er tilbage i grp.

Nu er vi 5 igen.

Vi mødes hver 14 dag, vi aftaler fra gang til gang om det skal være man. el. tirsdag vi mødes. Vi mødes på skrift hjemme hos hinanden, til morgenkaffe med rundstykker fra kl. 09:30-10:00 til 12:00-13:00 tiden..

Engang i sommers har vi grillet hos den ene i grp. hvor vi hver især har haft noget mad med, samt mænd/kærester var med den aften.

Da Dronning Margrethe kom til byen i sep. 09. flyttede vi mødre grp. mødet derind, så vi kunne se dronningen komme med kongeskibet. Bagefter tog vi på café, sluttede af med shopping.

Rigtig hyggelig dag, selvom det var et møgvejr og se Dronningen komme ned fra kongeskibet og videre ud på ruten.

Jeg synes det er super hyggeligt med mødre grp. Men hver uge ville jeg nok mene ville blive lidt for meget..

Hver 14 dag, synes vi passer godt i vores mødre grp.

Stald
Vestervang

Med

den dejligste lille prinsesse født 140409

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 07:45

Vi skiftes til at holde det.

Den der så har holdt sidste gang, tager brød med til næste gang.

Annemarie

0
0
Svar på denne tråd

I hygger
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 13:54

Ja det lyder som om de fleste af jer hygger jer fint med det

Det handler jo meget om kemi og med 8 i gruppen er det nemlig nogle gange svært at få et ord indført.

Nu er jeg ikke den med den mest gennemtrængende stemme så mange gange bliver jeg egentlig overhørt fordi de 4 som egentlig taler rigtig godt sammen kagler derudaf.

I går har jeg meldt ud at jeg melder fra til onsdags-hygge men at jeg stadig gerne vil med til gymnastik og når de skal i babybio og hvis de ellers skal nogle ting.

Jeg er ærgelig over at jeg ikke svinger så godt med gruppen for det er jo en fed måde at møde nye mennesker på - det er bare ikke noget for mig.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er rigtig ..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 16:07

rigtig glad for min mødregruppe.

Vi mødtes til fødselsforberedelse, og vi gik alle så godt i spænd, at vi valgte at lave vores egen mødregruppe :)

Det er nu næsten 1 år siden, vi mødte hinanden først, og vi har lavet virkelig mange ting sammen.

Nu er jeg så begyndt på universitetet, så tiden er knap til at mødes nu, men før jeg begyndte i skole, kunne vi godt mødes flere gange om ugen :)

Vi laver også tit noget sammen uden børn.

Sagde Carina Gøttler (:

- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ingen mødregruppe her.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 17:13

Da jeg fik Malin for 4 år siden, valgte jeg meget bevidst en mødregruppe fra.

I bund og grund sikker pga. mine fordomme. -Jeg har nemlig sådan en ide om, at en mødregruppe består af en flok kvinder i meget blandet alder. Når man ikke lige sammenligner babyer, og danner sig overblik over hvem der har den mest fremmelige, samt "taber babyen", så kigger man efter støv i hjørnerne samt ukrudt i bedende.

Der ud over er der en uofficiel komkurrence omkring, hvem der kan fremtrylle mest økologi... det være sig alt lige fra boller (Hjemmelavet naturligvis) til friskpresset juice (igen hjemmelavet). Der ud over tjekker man brusekabinen ud hos den man er på besøg hos, for naturligvis at kontrolere om babyen i huset, skulle blive vakset i noget med parabener.

Som sagt har jeg aldrig været i en mødregruppe, og naturligvis er ovennævnte lidt overdrevet (Og dog har jeg mine teorier).

DEt er bare super at nogle kan samles og hygge sig på den måde, men jeg er ret sikker på det ikke er noget for mig.

I stedet var jeg så heldig, at flere af mine veninder havde fået børn nogenlunude samtidig (+/- 2 år) med mig, så vi brugte hinanden som sparringspartnere.

-Jeg havde en "aktiv" barsel, og havde derfor ikke på samme måde brug for det sociale i sådan en mødregruppe, som andre måske har.

0
0
Svar på denne tråd

Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 18:00

Amina jeg havde præcist på den måde du beskriver med min 1. men da jeg fik nr. 2 var vi flyttet til en lille flække langt fra alting og der tænkte jeg at det var den ultimatie måde at få et netværk i denne lille by og det viste sig at være en af de beslutninger jeg aldrig kommer til at fortryde.

Jeg fik brudt med mine tåbelige fordomme og fik en håndfuld gode veninder som hver i sær har beriget min tilværelse, vi ses stadig ca. 4 gange om året selvom ungerne nu er snart 4 år, men jeg møder dem i skolen i børnehaven i brugsen og så får man lige en snak, så jo det kan være en chance for at skabe nogen relationer der ligger udenfor hesteverdenen som jeg om nogen har været optaget af og ikke kunne se at der var noget eller nogen udenfor der ville kunne forstå mig eller mine valg, men jeg blev heldigvis klogere.

Nu hvor jeg venter nr. 3 til foråret er de også med og der er en af de andre der skal føde til dec. så det kan være vi tager en tur mere i en ny mødregruppe, jeg skal ihvertfald derhen så må vi se om det er nogen jeg kan holde ud ellers er der jo muligheden for at der er andre grupper man kan komme ind i der passer bedre med kemien.

Personligt mener jeg nogengange man skal udfordre sig selv og være lidt mere åben overfor eks. sådan noget som en mødregruppe, det er jo dybest set ens eget valg hvor meget eller hvor lidt man vil engagere sig og so what hvad de andre mener om dit hjem og dit barn, det vigtigste er da at du gør det du selv mener er rigtigt, andres mening burde ikke kunne rokke ved dine værdier.

0
0
Svar på denne tråd

Forstår dig godt.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 18:40

Jeg ville selv sige fra hvis det var hver uge. Jeg er ikke selv så meget til de der mødregrupper og har det også bedst hjemme. Jeg er heller ikke så meget til det der med at de skal komme hos mig. Lider en del af præsentationangst.

Mange vrinsk fra Elegant Spotlight og Lene

Velgående og lækker hoppe sælges eller byttes. Evt. udlån.

0
0
Svar på denne tråd

er i en mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 17:25

og vi er 6. Vi mødes ca hver uge, men ofte e rder nogen som hopper over en uge og det er bare ti fire. Synes det er en god gruppe og vi hygger og snakker baby, men ikke på den dume måde og syens vi støtter hinanden godt

Hilsen
Sanne

Venter en dreng til juli

Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider