|
|
| SA eller ej |
|
|
Lad mig høre, kære ænder... Mener I, at flg. kan lade sig gøre? Teste positiv 4+0, 4+2, 4+4 og 6+0 og "samtidig" gennemgå en SA uden symptomer og blive gravid igen ca. 4½-5½ uge henne (regnet i forhold til første graviditet). Er spændt på, hvad I siger. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jamen, |
|
|
så står det foreløbig 2-1 til "nej".  Håber, at flere vil byde ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ...... |
| Forfatter:  |
Maj dec juni nov |
| Dato:  |
29-10-2009 08:26 |
|
Jeg synes det lyder lidt urealistisk. Mvh Maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh en SA |
|
|
uden symptomer? Det er der vist ikke noget der heder. En SA vil mig bekendt altid være en blødning, eller tager jeg fejl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jackpot |
|
|
Se det er jo netop humlen. Kan man abortere spontant uden nogen form for symptomer? 4-1 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
der er jo nogle der har mens i starten af deres graviditet- mens får man kun for at udstøde ubrugte æg. Ergo må man kunne ha ægløsning på trods af graviditet. Derfor tænker jeg jo lidt hvis man så når at få ægløsning og befrugte ægget så får man jo ikke mens - og er man en af dem og man samtidigt får en abort kan det måske være muligt  Jeg ved det ikke, men jeg føler egentlig for at sige ja det kan lade sig gøre. Men jeg aner det egentlig ikke. Som med så meget andet er der jo undtagelser- nogle opdager ikk en graviditet før de går i fødsel, nogle har mens gennem hele graviditeten osv osv... Så hvorfor skulle der ikke være mulighed for at enkelte osse her kan være anderledes end flertallet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Mener du, at det først æg godt nok afstødes, men at det næste, befugtede æg gør, at der ikke opstår symptomer på SA?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nej... |
| Forfatter:  |
Trymur |
| Dato:  |
29-10-2009 12:40 |
|
nej hvis man har en SA så bløder man
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jow jow |
|
|
men ingen regler uden undtagelsen siger man . og det passer jo for så mange andre ting. Det er der min tanke ligger i mit svar i hvert fald. Men nu vil jeg gerne snart vide hvorfor der spørges 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nysgerrig?! |
|
|
He he, Stute, du må liiiige vente lidt endnu.  Jeg har foreløbig noteret mig en score på 5-2. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest... |
|
|
jeg har da en formodning - men altså... Det kan man jo ikke bruge til noget... Nu må du dælme snart spytte ud da 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå, Stute, |
|
|
der er vist ikke flere, der vil byde ind, så du må jo hellere få svar på, hvorfor jeg spørger. Sagen er den, at min læge og jeg er uenige om min termin. Nu er det bare sådan, at jeg er lettere miljøskadet af at have været forsker og derfor har registreret og dokumenteret alt (hurra for kalendere og hjemmetests af forskellig art).  Jeg vil faktisk gå så vidt som til at påstå, at "min" termin under normale forhold er bevist på et 3-stjernet signifikansniveau.  MEN... Om et æg nr. 2 kan "skjule" symptomerne på at æg nr. 1 er gået til, ved jeg ikke. Det var netop mht. muligheder af den type, jeg spurgte jer. På mandag skal jeg scannes, og så er jeg altså liiige nødt til at spørge, om de mener, det kan lade sig gøre. Derudover bliver det da lidt spændende, om de er enige med mig eller lægen i terminen. Hvis de er enige med lægen (og ikke mener, en SA uden symptomer kan lade sig gøre), så kommer de altså til at give mig en meget detaljeret og grundig forklaring. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest... |
|
|
ha ha jamen så var min teori da nogenlunde korrekt- jeg troede osse det var pga du selv var gravid og havde oplevet et el andet der gjorde er du spurgte... Altså igen - ingen regel uden undtagelsen vil jeg stadig sige. Man vil jo heller ikke mene man kan gå i 9 mdr og ikke opdage en graviditet før man føder- man bør ikke ha mens i alle 9 mdr, begge dele finder dog sted hvert år. Så andet kan vel osse ske af underlige grunde uanset hva det normale ellers siger og mener. MEN du opdaterer dælme lige nu her når du ved noget så- for jeg er spændt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Will do! |
|
|
Det bliver så nok ikke før hen ad tidlig aften på mandag.  Er altså også selv noget spændt!!! Jeg selv og mine søskende har alle været relativt små ved fødslen, så jeg kan "risikere", at fosteret er lille af sin alder, og at sygehuset derfor vurderer, at lægen har ret. Dette er i sig selv er ikke et problem (jeg ved bedst indtil andet er bevist, ha ha ), men det kan lede til, at jeg ikke (eller kun lige) når at gå på barsel, før vandet går.  Tak for alle input indtil videre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to ting |
|
|
For det første, så er menstruationen ikke for at udstøde ubrugte æg, da de er bittesmå, og bare ville forsvinde, det er for at udstøde den ekstra slimhinde, der er bygget op for at gøre livmoderen klar til en graviditet, så man kan sagtens have menslignende blødninger gennem graviditeten, uden at have ægløsning, det skyldes, at cyklusens hormonsvingninger ikke er helt undertrykt af graviditetshormonerne. For det andet, så går jeg ud fra, at det er NF eller terminsscanning du skal til, og så tidligt i graviditeten er forstrene stort set ens i størrelsen, så det, at i får små børn i familien har formodentlig intet at sige på nuværende tidspunkt, og de vil derfor kunne bestemme din termin ret sikkert. Held og lykke med graviditeten  Merete
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Merete |
|
|
Fint, så burde det jo blive den rigtige (læs: min ) termin, de kommer frem til - ja, det er NF. Bare det dog snart var mandag! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så, Stute, |
|
|
nu kan du godt læse med.  For det første: Scanningen viste en fin og aktiv spunk, der både kunne rulle og lave badutspring, og når den så endelig lå stille, så ville det have været bedst at scanne mig fra rygsiden. "Ikke dagens nemmeste opgave," som jordemoderen utrykte det.  Dernæst tilbage til det skitserede forløb, jeg spurgte jer til: Det kan godt lade sig gøre, at et æg/så tidligt embryo går til, uden at man får symptomer. Men... at det næste æg både skulle være modnet, løsnet og befrugtet inden for 2-3 uger kombineret med de positive tests, jeg har skitseret, det troede jordemoderen ligegodt ikke på. Dette sagde hun før, hun scannede. Scanningen viste så, at jeg har termin............... *** Trommehvirvel *** Nøjagtig samme dato, som jeg mente. 
Velholdt babyudstyr købes * Himmelstang m/u himmel * Tyk Leander sengerand (orig.) * * Puslepude * Ammepude m/ vaskb. betræk * * Badekar m/ prop + stol * Hoved-/hale-fad * Helst i køns-neutrale farver ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte helt |
|
|
at DT viste en sandsynlighed på 1:24.000. Dejligt.
Velholdt babyudstyr købes * Himmelstang m/u himmel * Tyk Leander sengerand (orig.) * * Puslepude * Ammepude m/ vaskb. betræk * * Badekar m/ prop + stol * Hoved-/hale-fad * Helst i køns-neutrale farver ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|