Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor stor en ret? (langt))
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 19:49

Hej allesammen :)

Mine forældre er gået fra hinanden, og de har udover mig, min lillesøster på 11 år. Hun bor hos min mor. Vores far har vi aldrig rigtig haft et forhold med.

Han vil selvflgelig gerne se min bette søs, men hun vil ikke rigtig besøge ham. Og slet ikke sove hos ham. Når hun er derover laver de ikke rigtig andet end ar se Tv eller hun spiller computer. En enkel gang har de været i Legoland og på fredag tager han hende med i Biografen.

Hun har sagt til min mor at hun håber at han vil køre hende hjem efter biografen. Så hun ikke skal sove der.

Skilsmissen er stadig ny, så der er stadig meget knas mellem mine forældre, men min mor har valgt at lade min sster selv tage stilling til hvad hun vil.

Indimellem påstår han at han at han vil tage sagen i statsamten for at få nogle rettigheder over min sæs.

Det må han jo så gøre, men hvor stor rettighed har han egentlig? Kan han over hendes vilje bestemme at hun SKAL komme og få hende til at sove hos ham. Han har ikke noget værelse til hende.

Syntes det er synd for min søs, så ville gerne vide lidt om hvad vi kan forvente, hvis det ender i statsforvaltningen.

Håber i kan komme med nogle erfaringer :)

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

medbestemmelse
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 18:07

jeg er ret sikker på at børn på 11-12 år bliver spurgt hvis det kommer til statsamtet. Jeg synes og kan mindes det fra da jeg ikke gad være hos min far ret meget. Jeg ved ikke noget konkret, og reglerne kan jo være ændret mange gange, men tror bestemt at hun også bliver hørt.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

man siger
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 06:32

at et barn på 12 er gammel nok til selv at tag stilling- så enten vil din søster allerede nu, el som minimum når hun fylder 12 år absolut blive hørt om hva HUN vil og ønsker.

Nikon-pics4U

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider