|
|
| arbejde???? |
| Forfatter:  |
Bellstar ♥Snoop♥ |
| Dato:  |
21-10-2009 11:14 |
|
halløj jeg står i den situation at det arbejde jeg har kan jeg ikke have når jeg går fra barsel i marts, jeg SKAL kunne aflevere marcus i dp og derfor må jeg ikke skulle møde før 7.00 da vi også bor på landet og har lidt kørsel til alt.. derfor spørger jeg jer om hjælp.. hvilke jobs kan jeg søge??? jeg har ingen hel uddannelse kun en handelsskole jeg skal kunne have minimum 20.000 før skat møde tidligst 7.00 ikke for meget weekend arbejde kan virkeligt ikke finde ud af hvilke jobs jeg kan søge som opfylder mine krav.. er nærmest ligeglad med hvad jeg skal lave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jobnet |
|
|
Søg på jobnet, i disse tider hænger jobsene ikke på træerne. Du må nok se hvad du kan finde som passe ind i dine kriterier. Held og lykke med jobjagten!
Med venlig hilsen
Winnie
Mor til to dejlige unger og termin den 25. november
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ja... |
Bellstar ♥Snoop♥ |
21-10-2009 12:51 |
|
det er rigtigt har kigget på jobnet, jobindex og jeg skal komme efter jer... men problemet er jo feks. jeg ved ikke hvilke stillinger der giver hvilken løn, jeg har brug for det skal give minimum 20.000 brutto så det er jo nok ikke alle jobs der kan give det...
ved godt jobsene ikke hænger på træerne for tiden, men mener bestemt heller ikke mine krav er for høje...
det var jo bare forslag jeg ledte efter, ikke specifike jobs der er ledige, jeg skal nok selv søge, men ved da virkeligt ikke om det er: kontor, butik, lager eller hvad man nu kan blive som ufaglært???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
20.000 brutto lyder noget urealistisk som ufaglært i mine ører 
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ufaglærte |
|
|
... jobs er der efterhånden ikke særligt mange af, så den fremtidssikrede løsning var nok at du fik taget dig en uddannelse. Det kræver selvfølgelig, at du har en tålmodig bank, som er villig til at hjælpe lidt til. Hvad arbejder du med nu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror |
|
|
det bliver svært for dig at finde et job med 20.000 udbetalt som ufaglært....Men jeg vil da alligevel ønske dig held og lykke med din jobsøgning  mvh Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor minimum 20.000 |
|
|
som ufaglært, det er urealistisk i mine øjne, og hvad er grunden til at du ikke kan gå for mindre...
jeg har hus bil, børn(venter den 3), hest jeg har udbetalt 13500 når jeg ikke går sygemeldt, får ca 12500 nu som ufaglært rengørings ass på et sygehus.... min mand får ca 16000 udbetalt som faglært....og vi får det til at køre rundt..
min arbejdstid hedder 7-14.30 min er den eneste imit fag på det sygehus der har den arbejdstid, de andre hedder 6-13.30 eller 11.30-19 .
hvornår møder du i det job du har nu, komunen er "nogle" gange til at arbejde med, så hvis man møder tidligerekan der også arrangeres at barnet møder tidligere.. har selv haft en dagplejmor der startede kl 6, og en der startede 7.15, og her fandt vi en løsning, så det passede med vores arbejde...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010 opstaldning søges nær 8800 hurtigst muligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| job... |
|
|
Måske jeg misforstår. Men der står kr. 20.000 FØR skat. Det er jo ikke det samme som efter skat og udbetalt. blot lige en mindre detalje.
25/6-07 blev jeg mor jubii
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad med f.eks. receptionist? Bare et forslag... mener at lønnen ligger deromkring.
Hilsen Iben ... Der findes 3 slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.
.............. Mor til Oscar - født 1. juni 2008!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dagplejer:-) |
StineBj |
21-10-2009 17:01 |
|
Du kan selv blive dagplejer... Det behøver man ikke være uddannet for at blive. Og man har ca 20.000 kr før skat... Og så skal du heller ikke køre dit barn om morgenen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| før skat |
Bellstar ♥Snoop♥ |
21-10-2009 18:01 |
|
de 20.000 er før skat så altså omkring 12000 udbetalt ;o) det er i mine ører bestemt ikke urealistisk ;o) jeg er postbud og har pt ca 21000 før skat. jeg møder kl. 6.00 og har fri når jeg er færdig, så jeg ved aldrig om jeg selv kan hente og tror ikke nogen dp vil åbne før 6.00 ;o) jeg er godt klar over det var en god ide at komme i uddannelse, hvilket også er meningen når jeg bliver 25, jeg har ganske simpelt ikke råd til det før.. vi har dummet os med et bilkøb og står med en gæld på 150.000 som vi intet har i og derudover 100.000 som vi har biler til, så derfor SKAL vi betale rigtigt mange penge til banken hver eneste måned.. dagpleje ville jeg rigtigt gerne, men har desværre ikke boligen til det ;o(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg får |
|
|
17000+ før skat det giver mig 12500 udbetalt, men har så eget hus hvilket giver et godt fradrag, nok derforjeg får det udbetalt, hvis jeg havde 20000 før skat ville jeg vel få omkring 14-15.000 udbetalt....
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010 opstaldning søges nær 8800 hurtigst muligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lærervikar |
|
|
Du kan blive lærervikar. Det giver en virkelig god løn (ca. 180 kr. i timen), og du skal bestemt ikke møde kl. 7. Det kræver så, at man har lyst til at arbejde med børn og unge samt en god portion faglighed. Men der er stadig lærermangel mange steder, så det burde ikke være umuligt, hvis du ellers har kvalifikationerne i orden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stellajakobsen |
Bellstar ♥Snoop♥ |
21-10-2009 20:47 |
|
ja det må jo være pga dit fradrag så, for nu hvor jeg har ca 21000 brutto (før skat) har jeg ca 12500 udbetalt, men jeg har så heller ikke eget hus, så mit fradrag er ret lille... lærervikar den havde jeg ikke tænkt på, hmm det kunne jeg jo hvertfald undersøge om jeg har kvalifikationerne til... men ellers må jeg jo bide i det sure æble og få noget der ikke helt matcher mine krav, men noget lignende som er bedre end det jeg har nu (har nemlig også en elendig arbejdsplads) for jo jeg kan godt gå lidt ned i løn, det betyder så bare at der måske går længere tid før vi har råd til at jeg kan gå i uddannelse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bellstar Snoop |
|
|
Der må da være andre postbude i dit område, der har/eller har haft små børn der har gået i dagpleje..!!? Hvad med puljeordning el. privat dagplejer, er der ikke sådan nogle i dit område? Jeg kender flere postbude som har fået deres barn passet i dagpleje, der må/har kommunen/dagplejen tilpasse åbningstiden til behovet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo... |
Bellstar ♥Snoop♥ |
22-10-2009 12:18 |
|
der er da flere af mine kolleger der får deres børn passet i dp.. men da vi senest møder kl 6.40 er der ingen af dem der afleverer, det gør deres mænd og så henter de når de er færdige med deres rute.. men mit behov er pt. at jeg skal kunne aflevere kl senest 5.30 for at kunne nå på arbejde til kl. 6 når jeg møder... alternativet er at jeg skal betale en skolepige eller noget, for at aflevere ham, og så kan det næsten bedre svare sig at gå ned i løn med et andet job...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, 5:30 er godt nok tidligt.  Når min barsel er slut, skal jeg kunne aflevere i dp. senest kl. 6.15 -Jeg møder enkelte gange 6:30, men ellers 6:40
Stald Vestervang Med den dejligste lille prinsesse født 140409
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.... |
|
|
Jeg er handicaphjælper, og får i gennemsnit 18000 udbetalt om måneden. - Hvis man kun arbejder dag, vil man dog få lidt mindre. Og der findes job, hvor det kun er dagvagter - kig evt på www.formidlingen.dk Lagerassistenter får også mere end 20.000 før skat, de fleste steder. Eksport-assistenter får omkring 25000 før skat. Skadeservice medarbejdere får omkring 22.000 før skat. Lærervikare - hernede får de omkring 190kr i timen. Gartnerimedarbejder - der er mindste lønnen omkring 120 i timen, men de fleste steder lidt mere. Vicevært. Fabriks medarbejder. Mulighederne er mange. - Behøver jeg at fortælle at jeg, min kæreste og de fleste i vores omgangskreds er ufaglærte ??  Og et godt råd er at blive ansat i den private sektor - der er lønningerne højere, og nemmere at forhandle om.
Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan du ikke |
|
|
... få nogle andre arbejdstider hos PostDK fx. ved at få et andet job? Pakkepost for eksempel? møder de ikke senere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andet job |
Bellstar ♥Snoop♥ |
25-10-2009 20:08 |
|
indenfor postdanmark... jo jeg kan godt blive forflyttet til andet job, er jeg blevet tilbudt, der er så bare lige det problem, at vi bor på landet hvilket også betyder den afdeling jeg arbejder i er en lille afdeling og vi har kun de arbejdstider kl 6.00 til slut og 6.40 til slut og der er ingen ledige som jeg kan få hvor jeg møder senere end 6.00 og ellers skal jeg flyttes til en anden afdeling, hvor jeg så skal køre ca. 1 time til og fra arbejde og det vil jeg simpelthen ikke, det giver i sidste ende ca det samme så ;o/ Oneheartonly: tusind tak der var lidt at tænke over der ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|