Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

støvler vs sko
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 15:21

Ja så er det nok engang vinter og overtøj /sko skal igen skiftes ud.

Men da sønnen er startet i bh er jeg i tvivl om hvilke fodtøj jeg skal vælge.

Hvad har i valgt og hvorfor???

Havde først forestillet mig alm termostøvler. De er 100 % tætte og nemme for ham at komme i og af. Kan dog godt se at det ikke er det rette fodtøj til når de skal på tur mm-.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

min datter
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 19:15

har termostøvler og et par "rigtige" vinterstøvler til at stå i børnehaven.

desuden er flyverdragten taget i brug.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

mkcmcka
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 19:36

ok så hun har altså en af hver????

Ja ville nemlig også gerne høre hvad i har valg af overtøj. Dragter eller to delt og hvorfor???

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Vintertøj
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:28

Mine børn har fået termostøvler. Jeg har prøvet at købe et par af hver, men det ene par blev stort set ikke brugt, så nu er det kun termostøvler. Derudover skal de begge have et par pæne vinterstøvler som de kan have på når vi skal nogen steder.

Mathilde på 5 har fået en flyverdragt og Nicolai, der er begyndt i skole har fået et todelt sæt, så han kan nøjes med at tage overtræksbukserne på når det er et længere frikvarter.

Derudover har jeg gode erfaringer med at købe to ens par vanter/handsker til hvis der er en vante der forputter sig, så kan man bruge det ekstra par i reserve indtil den forsvundne del dukker op igen. Køb også gerne elefanthuer af forskellig tykkelse fx en tyk og en tynd. Selvom det er vinter kan der godt være nogle lune dage indimellem og så kan en mindre hue være at foretrække så barnet ikke bliver helt svedt.

Med venlig hilsen

Winnie

Mor til to dejlige unger og termin den 25. november

0
0
Svar på denne tråd

vintertøj....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 07:44

Jeg går ind for vinterstøvler - ikke termostøvler....hvis man med det mener de der forede gummistøvler. Jeg synes ikke de sidder ordenligt på fødderne, for der er ikke nogen "bånd" til at stramme fast så de sidder til.

Jeg har altid valgt vinterstøvler og vælger man i den rigtige kvalitet, så er de også vandtætte. Jeg sværger helt og aldeles til Ecco. Med dem har min søn aldrig haft våde fødder. Sidste år havde han et par i Geox og de var lige så gode. Synes bare Geox er lidt mere "klodset", så sværger altså stadig til Ecco, som han har fået igen i år.

Indtil han startede i skole havde han flyverdragt - og selvfølgelig en alm. jakke også. Synes flyverdragten er det bedste valgt i den alder, fordi de ikke "deler" på midten og risikere kulde ind der. Børn i den alder tænker ikke lige over hvordan tøjet sidder, om jakken nu også er ordenligt nede over bukserne osv. Og man kan ikke altid regne med at pædagogerne ser det. Så jeg vil sige flyverdragt indtil de skal i skole. Og selvfølgelig også en god vinterjakke til de dage, hvor det ikke er vejr til dragt og til turen ud og hjem fra børnehaven, hvis man kører i bil. Så er det lidt varmt i flyverdragt. Det var noget som hang hele ugen i børnehaven og kom med hjem i weekenden.

Flot brudekjole sælges str. 38 - nyrenset

Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38)

Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vores har
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 11:43

Niclas 2½ år og i vuggestue har følgende med.

• Termostøvler med velcro og goretex (arve stykke fra søsteren)
  • Termotøj, regntøj og flyverdragt
  • Tynd bomuldshue og dobbelt bomuldshue
  • 2 x strik vanter
  • Den tykke strik hue kommer først senere når vinteren for alvor sætter ind

Katja 3½ og i børnehave har følgende med.

• Termostøvler model gummistøvle med foer i (fuzzy fra bilka)
  • Termotøj, regntøj, skibukser og skijakke
  • Dobbelt bomuldshue
  • Strik fingerhandsker

Vi har valgt todelt til Katja fordi så er det lettere at tage af og på alt efter hvor meget aktivitet hun laver. Hvor imod Niclas jo mere ligger og roder rundt på jorden endnu, så hans skal helst kunne holde sammen på midten. Ligeledes ha Katja kun pt gummi termostøvler med foer fordi hun lettere selv kan komme ud af/i dem.

Til når vi skal i byen og de skal være fine, ja så får de det samme tøj på, måske det lige er vasket eller rystet for det værste skidt inden vi smutter. De tumler jo stadigt som i børnehaven og vuggestuen når vi er på besøg, og det skal de have lov til.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 12:35

... også snart ud og købe vinterfodtøj hos Emma, og jeg vælger vinterstøvler. Formodentlig fra Ecco.

Det er så vigtigt, at de sidder ordentligt på fødderne, og det tror jeg ikke på, at de der termostøvler gør.

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 00:45

Vi køber rigtige støvler, de sidder ordentlig på fødderne, derudover køber vi et par termostøvler som erstatning for de situationer hvor han ellers skulle have gummistøvler på (feks. mudderhuller, mudrede marker etc). Termostøvler er noget tungere end rigtige støvler.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider