Jeg går ind for vinterstøvler - ikke termostøvler....hvis man med det mener de der forede gummistøvler. Jeg synes ikke de sidder ordenligt på fødderne, for der er ikke nogen "bånd" til at stramme fast så de sidder til.
Jeg har altid valgt vinterstøvler og vælger man i den rigtige kvalitet, så er de også vandtætte. Jeg sværger helt og aldeles til Ecco. Med dem har min søn aldrig haft våde fødder. Sidste år havde han et par i Geox og de var lige så gode. Synes bare Geox er lidt mere "klodset", så sværger altså stadig til Ecco, som han har fået igen i år.
Indtil han startede i skole havde han flyverdragt - og selvfølgelig en alm. jakke også. Synes flyverdragten er det bedste valgt i den alder, fordi de ikke "deler" på midten og risikere kulde ind der. Børn i den alder tænker ikke lige over hvordan tøjet sidder, om jakken nu også er ordenligt nede over bukserne osv. Og man kan ikke altid regne med at pædagogerne ser det. Så jeg vil sige flyverdragt indtil de skal i skole. Og selvfølgelig også en god vinterjakke til de dage, hvor det ikke er vejr til dragt og til turen ud og hjem fra børnehaven, hvis man kører i bil. Så er det lidt varmt i flyverdragt. Det var noget som hang hele ugen i børnehaven og kom med hjem i weekenden.