Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vanter til de helt små?
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:44

Ja, fagre nye verden - jeg har jo mit første barn og søreme om ikke det er blevet vinter nu og så tænker jeg jo at hun jo er for lille til at have rigtigt gode fingervanter med thinsulate og vandafvisende yderside - men hvad gør man så?? Kan hun godt pille-rode-grave med luffer?? Ja, åndssvagt spørgsmål, måske, men det er altså min første vinter med en 1 årig

Har du nogen du vil anbefale? Jeg er ikke til fleece.... (Det er lavet af samme materiale som de der engangs-vandflasker. Det siger lissom nok!)

Jeg har kigget lidt i netbutikker men finder mest fleece (bvadr) og rene uld vanter eller andet strik, og det kan umuligt holde til bare 10 minutter i sandkassen.

Troll laver super fine vandafvisende vanter med økocertificeret uld foer - fra str 2 år

Kom kom, giv gode tips, kloge kvalitetsbevidste HN mødre!

Mvh Louise og Skjalda fra Meldgården

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

Må jeg leje din foldrenser?? - skriv en pb.

0
0
Svar på denne tråd

Uld...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:56

Davids i uld har uden problemer holdt hele den 1. vinter. Og han har haft fingrene i lidt af hvert..

Købt hos Filiokus.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Uld/strik
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 23:19

Strikvanter- gerne uld. De render jo ikke rundt og laver snebolde eller noget i den alder, så det synes jeg fungerer bedst for de helt små.

-Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

Vanter
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:02

Det kommer lidt an på vejret, men strikvanter er fine nu. Når det bliver koldere skal du nok invistere i nogen med noget mere foer.

Når du er i gang med at invistere har jeg gode erfaringer med at købe to ens par vanter, da der hurtigt kan forsvinde en luffe og så kan man lige supplere med det ekstra par indtil den forsvundne vante dukker op igen.

Med venlig hilsen

Winnie

Mor til to dejlige unger og termin den 25. november

0
0
Svar på denne tråd

Nå, ok? Tak for tip
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 11:59

Jamen så må jeg jo se om hun kan lade være med at lave snebolde, fnis.

Har kig på nogle i kogt uld, de må da være gode, så. Finger vanter eller luffer - hvad synes I? Jeg tænker fingervanter må være bedst, men har ikke fundet nogen i gode materialer endnu...

Godt tip med at købe 2 par, tak for det Winnie :-)

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Bilka har fine strik
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 12:02

Bilka har fine strik vanter og handsker uden for i. De koster ikke meget (3 par for et eller andet). Jeg har købt luffer til Niclas 1½ år uden tommelfinger i og snore til gennem ærmerne. De snore har jeg så pillet af. Nå men de holder fint hans fingre varme og han kan grave og gøre ved, og når de bliver våde, jamen så ligger der to par som kan byttes ud med. De tørre hurtigt, i modsætning til dem med for i.

Katja (3½ år) har fået nogle med fingre i. Det er såkaldte tryllehandsker som kan vokse lidt i str. De er også købt i Bilka, til samme gode tilbud. Så hun tager også bare nogle tørre når de andre er våde.

Til når der kommer sne og vi skal tumle i det, og til skituren, ja så er det ridtige vanter der bliver brugt til begge børn.

Et godt tip kan være at benytte to strik vanter på hver hånd hvis ikke et par er tyk nok.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Super, Lena
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 12:10

Jeg køber nogle stykker, så kan de komme i tørreskab eller tørre herhjemme og skiftes ud på tur.

Ja, hvad skal man ikke lære som mor - det er både stort som småt

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Joha vanter indkøbt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:39

i en størrelse større end hun kan passe. Planen er at vaske dem ved 40 grader og se om de filter lidt, så bliver de mere tætte - eksperiment med vanter til 90 kr er altid spændende!! Haha. Men tænker det må give lidt det samme som kogt uld, der jo er ultra meget filtede.

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider