Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Flydende penicilin (ren tortur)
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:07

Joseph ligger med halsbetændelse og vi fik så flydende penicilin med hjem DET kan jeg bare ikke få i ham uden jeg skulle ty til voldshandlinger som at lægge ham ned og tvinge det i ham og DET gør jeg ikke stakkels dreng altså og smagte selv på det fy for filan det er ækelt.. Kan det passe man ikke kan få det i piller ( kan nemlig mase en pille og blande op med syltetøj ;) ) el i stikpiller???

Uanset får Dr en tlf imorgen at det her går satmer ikke..

Signatur??? naaah :-P

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:12

Hvor har du ret!

Det ER nemlig ren totur og et kæmpe overgreb.

Men manka få penicilin i pilleform, og opløse tabletten i lidt kogende vand. Derefter kan det snildt blandes i juce, saft, osv...

Held og lykke :)

Og hatten af for dig fordi du søger andre muligheder ;)

You can't believe it,

You can't conceive it-
And you can't touch me,

'Cause I'm untouchable !

And I know you hate it,

And you can't take it-
You'll never break me,

'Cause I'm unbreakable!

0
0
Svar på denne tråd

tortur
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:48

Tortur, nemlig ja!

Sidste sommer blev Lukas sat på penicilin-kur, da han fik nogle myggestik, som blev betændte.

Det ødelagde nærmest en uge i sommerhus, for vi skulle "vold-holde" ham og han var så gal og ked af det på en gang.

Han var knap 2 år gammel.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

pyhha så skal vi bare ha nogen piller
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:49

drengen er skræmt for vid og sans bare han ser flasken så han fik en panodil stikpille her inden han sov og så skal vi ha fat i doktoren imorgen...

det smager af karamel sagde damen på apoteket NEJ det gør sgu ej det lugter af det men smager afskyeligt...

Signatur??? naaah :-P

0
0
Svar på denne tråd

nogle jeg kender
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:52

...blander det op i kakao- nestle med mælk.. har du prøvet det..

Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og Liva Maria født 10 juni 09 kl. 18.04

Gud gav ganske vist menneskene forstanden, men glemte desværre at vedlægge en brugsanvisning

.

0
0
Svar på denne tråd

Bland det op i sodavand
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:57

Bare et tip herfra, prøv at blande det op i sodavand eller lidt stærk saft.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:15

Vi har lige været turen igennem da Emma snuppede en omgang falsk strubehoste, dobbeltsidet lungebetændelse og muligvis en mellemørebetændelse.

Det betød jo flydende penicellin - og ve oh skræk!

Emma er lidt over 2 år og hun SKREG, kæmpede, spyttede og spruttede.

Hun SKREG når hun så flaske bare efter 1 forsøg!!

3 fosøg senere prøvede jeg i Cola og så et sugerør.

Vupti, det røg ned.

Mon det gik næste gang?

Ja, vupti ned igen.

Såå; mit råd - hvis ikke pillerne virker - bland det op i cola, af flere omgange så det er 4x cola og 1x penicellin.

...

små fødder sætter dybe fodspor

...

0
0
Svar på denne tråd

Sylvia
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:30

hader det som pesten. Bare hun ser den brune flaske, stikker hun af og hyler meget højt.

Vi har prøvet alt mellem himmel og jord. Endda på is, som gør nu at hun nægter at spise is som ellers er hendes livret.

Cola kan tøsen ikke lide, heller ikke cacaomælk. Hun har en stærk smagssans som mig. Jeg kan kun lide cacaomælk når jeg er gravid ;-D

Sidste gang nævnte vi det for lægen og vi fik piller i stedet for som skulle opløses i lidt vand. Derefter blandede vi det i youhurten og ned røg det. Alle 40 piller ! Og ja, det var penicillin :-O

God bedring ! Og ring til lægen og bed om piller der kan opløses og hældes i noget youhurt.

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

Piller..nej
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:59

David vil absolut ikke have de klamme piller. Jeg kan putte dem i hvad som helst uden held.

Den flydende penicillin gav jeg ham i en sprøjte. Ligesom en ormekur til en hest :-) Godt bagover med hovedet og langt ind med sprøjten. Ingen vrøvl da først det blev hverdag.

Han fik så hver dag et lille bolsche med størk hindbær smag når det var overstået, for det smager nemlig ikke ret godt.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

kan man blande
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 07:01

det ene op i drikkelse kan man vel osse med det andet- pillerne smager heller ikke skønt. Så hvorfor ikke i første omgang prøve og blande det flydende op i kakao el lig ??

Nikon-pics4U

2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Flydende eller piller
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 07:58

Her var pillerne ikke noget hit, der kom nemlig "grums" i cola, kakao etc. efter dem, så knægten sagde bvadr og lod det stå efter en mundfuld..

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv.........
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 08:40

Prøv at høre om I kan skifte til penicillin af mærket Rocillin, det er ultra koncentreret og de skal kun have 0,8 ml per gang - hvilket er meget nemmere at skjule i youghurt eller cola.

Og så vil jeg fraråde at koge penicillin, det kan det ikke tåle.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

penicillin
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 09:01

Kender også godt den penicillin, den smager

Men jeg ved man kan få en anden variant end den der såkaldte "karamel". Bare spørg efter den hos lægen! Den skulle ikke være så vammel og skulle glide nemmere ned...

Hilsen Ditte

Mor til Victoria født d. 28. august 2006.

og Nicoline født 15. maj 2009

0
0
Svar på denne tråd

Forstår godt ungerne
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 12:10

Vi har give pencille så mange gange efterhånden. Alt lige fra sprøjte ind i mundvigen og tvangs lukke deres mund efterfølgende, til lokke med lækkerier hvis de tager medicinen og til sidst fik de piller som opløses i væske.

Det smager også rædsomt, fik noget på en finger som jeg slikkede af af ren automatik, og føj sikke en smag.

Det er så piller som opløses i vand der virker her. Det bliver opløst i en skefuld vand, serveret direkte fra skeen og tilbudt lækkert bagefter. For mine børn har luret det grums der ligger i glasset med kakao eller lignende.

Problemet med pillerne er vist at det hjælper mere bredt og pencille er ikke noget læger er vilde med at give, da virus kan ændre sig, og blive emun over for det.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 13:36

Vi foretrækker også piller her. Vi har gode erfaringer med at blande det op i appelsinjuice.

Det kan virkelig være frygteligt at skulle udsætte sit barn for det overgreb, men min erfaring siger også at vedholdenhed og konsekvens gør det nemmere.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

DitteHSJ
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 22:08

Det er netop den vores datter nægter at tage, den med karamelsmag. Første gang kunne det glide ned med nougatis, men efter den behandling gennemskue hun os og nægter nu at indtage noget som helst når hun ser/hører den brune flaske.

De piller vi har haft, har ingen smag. Manden har smagt efter.

Typisk jeg ikke kan huske det ! Desværre kan man bare ikke få penicillin efter smagen, det skal også være den rigtige til den rigtige infektion.

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

Pencillin
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 08:17

Ja vi har altid haft samme problem med pencillion her.... min datter kastede simpelthen op bare hun fik det i munden.

Man kan ikke bare blande karamel typen op i hvad som helst, det er tyktflydende og så har det altså samme farve som mælk.

Prøv at blande tyktflydende mælk op i et glas saftevand eller cola

Du kan sagtens få pencillin i en klar type som smager af saftevand, men problemet er bare at den langt fra er ligeså effektiv som den anden.

Pillerne har jeg også prøvet, de er kæmpe store og det eneste de virkede med var vanilie is.

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig rådgivning
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 13:39

Sikke oplevelser I har, hvorfor har I ikke fået bedre rådgivning af lægen?!?!

Vores Rasmus skulle have piller opløst i vand og i en sprøjte 3 gange om dagen i 2 uger, smagte rædsomt.

Han var 1½ år gammel.

Man putter sprøjten ind i mundvigen og så giver man lige et hurtigt pust mod næsen samtidig man trykker på sprøjten. Det tager 1 sekund, for man gør det jo hurtigt. Ikke noget med at holde og lægge på ryggen og hyl og skrig og overgreb.

Børn har nemlig en refleks med at synke når de får luft i ansigtet/modvind :)

Og så giv noget lækkert bagefter, ikke gør en hel scene ud af det. Jo mere man pyldrer og mere er ungerne med på den bølge.

Så igang med det :)

/Louise

http://www.bricksite.com/mattie
0
0
Svar på denne tråd

vi har prøvet med
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 22:18

begge dele altså pille og flydende. Amalie har en sut der er så stort hul i at hun får den i munden og så sprøjter jeg væsken ind i munden samtidig, så drikker hun det og smager det egentlig ikke fordi sutten ligger på det meste af tungen. Ved selvfølgelig ikke om det kan lykkes for dig, men her er det en succes.

Mvh Henriette

Mor til den dejligste pige født 3/10-2008

Nu Med Roosgårdens Picasso DV/FRISER

0
0
Svar på denne tråd

flydende
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 10:33

Det samme har vi prøvet her i huset..

Josefine havde mellemørsbetændelse og fik flydende pencillin.

DRAMA siger jeg bare! de første dage var ja..ren tortur!

Men så fandt jeg på at forklare(josefine er 2 år) at hun når hun havde fået det ned i maven måtte få 3 vingummibamser (dem i de små poser) ...Og DET havde en effekt.

Ned røg pencillinen i en fart!!! NO PROBLEMOS! for hun havde jo øje på de der 3 lækre gummibamser der lå og ventede på bordet Så for eftertiden har vi vingummier i huset hvis Josefine blir syg !

Josefine Celina den dejligste pige på jorden ..

Bass og Dusi - de dejligste heste på jorden

0
0
Svar på denne tråd

elefant
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 16:17

Har i prøvet elefanten fra apoteket ?

Den bruger vi her hjemme , og så har vi en anden sprøjte klar med

stærk saft eller juice klar .

Vi havde også et værre hus , men ikke mere :O)

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

villads
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 13:00

på 1,5år har også lige været på en penicillinkur. Jeg kan ikke huske mærket, men det var for lungebetændelse. Det var i flydende form. Han var helt pjattet med det. Det røg ned som slik. Besynderligt

Mvh C

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider