Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

mme hjælp
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 20:47

jeg har ammet min søn fuldt til han blev 4 måneder hvor han begyndte at få en natflaske, det var jo ikke noget problem, men nu hvor han er 5 1/2 måned vil jeg gerne til at give ham mme om dagen også, men så tænker jeg så han er vant til at "spise" ved mig mange gange af små måltider om dagen og de få gange jeg har lavet kold mme til ham, spiser han lige 20 ml og så vil han have igen 1 time efter, må jeg gerne lave feks. 150 ml og så give ham hvad han vil have, sætte den væk og så give ham igen når han vil have mere???

og skal det stå på køl eller hvordan??? tænker jo lidt at så er det jo mega koldt for sådan en lille fyr..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

erstatning
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:19

Du skal varme mme´en op så den er håndledsvarm, enten i microovn eller vandbad... Helt kold ville jeg aldrig give, medmindre det var et nødstilfælde og der ikke var mulighed for at varme det op.

Du kan sagtens give ham hvad han kan spise af de 150ml, men så skal du smide resten ud med mindre han vil have igen inden for ca. 30 min. Går der alt for langt tid vil der dannes en masse bakterier i mælken, der kan give ham dårlig mave...

Hvis du udelukkende giver ham mme på et måltid og han spiser det hele, burde der gå ca. 3 timer før han vil have igen.

Min datter får mme. hun drikker ca. 170ml pr gang og der går min. 3 timer mellem hvert måltid. Hun er 4½ måned.

Hilsen Ditte

Mor til Victoria født d. 28. august 2006.

og Nicoline født 15. maj 2009

0
0
Svar på denne tråd

på brikkerne
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:33

på brikkerne og pakkerne med mme står der at den må gives kold efter 4 måneder og han er jo 5,5 måned gammel...

jeg snakker ikke om at give mælken så kold som fra køleskabet, er netop det jeg synes der må være underligt og for koldt for den bette...

feks med en brik hvis jeg hælder den på en (selvfølgeligt ren skoldet flaske), brikken står ikke i køleskab, så mælken er ved stuetemperatur, der er 200 ml i sådan en, må jeg så gerne give hvad han nu vil have af flasken (måske kun 20-30 ml) og så give af den samme flaske igen senere, når den stadig står i stuetemperatur og den ikke har været varmet...

jeg vil også gerne at han ville spise mere af gangen og så vente længere tid, men det er jo fordi han er vant til det fra amningen at han altid har fået når han ville, og det er jo så det vi vil arbejde på..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:41

Du skal altid smide resten af mælken i flasken ud. Til gengæld mener jeg, at du kan nøjes med at hælde lidt af mælken fra din brik op i flasken og gemme resten i op til et døgn (det står vist på den, gør det ikke?).

Det, du gemmer i køleskabet, skal du så varme lidt op, inden du giver det til ham.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:49

ja det står der på den, det var bare fordi jeg tænkte om den er i brikken ved stuetemperatur eller i flasken ville jeg jo mene var ligemeget, så det hele bliver da vist lidt besværligt, nu hvor han skal til at have mme hele tiden..

synes jo bare også jeg har læst nogen steder at man godt må hælde det på flasken og tage den med, det samme med hvis man blander pulver og afkølet kogt vand...

men det er nok forkert så...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

inhiucgb
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:51

Hmm... det ved jeg faktisk ikke... bruger ikke brikker og de findes ikke i det mærke vi bruger...

Hilsen Ditte

Mor til Victoria født d. 28. august 2006.

og Nicoline født 15. maj 2009

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du varmer
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:32

hele brikken op i flasken og han kun spiser 30 ml, holder pause på en halv-hel time, og så spiser resten, så ville jeg ikke være så bekymret.

Går der timer mellem de 30 ml og resten af brikken, så ville jeg ikke turde lade ham spise det.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

varmer ikke
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:39

jamen jeg varmer den ikke, der står på den at den kan gives kold, og det gør jeg.. den har samme temperatur hele tiden, eneste forskel er at den er på flaske og ikke i brikken, og at han så har spist lidt af det for så at få mere når han igen er sulten...

når jeg varmer flasker så hælder jeg altid det ud han ikke spiser..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

flaske
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 06:48

Når han sutter på flasken, så vil han formodentlig få savlet en lille smule tilbage i flasken, og derfor er det mindre rent, end hvis man hælder lidt op i flasken og dernæst gemmer resten i brikken. Men hvorfor ikke pulver, så er det jo nemt at blande lidt af gangen, og når han er over 4 mdr må du jo bruge friskt koldt vand fra hanen og behøver ikke koge det først.

Jeg har svært ved at tro, at han kun tager 20-30 ml hos dig når han ammes, jeg tror mere det er fordi han ikke er helt tilfreds med MME, at han spiser så lidt. Det vil formodentlig hjælpe hvis det er lunt, for så ligner det ammemælk mere. Alternativt kan du prøve at give ham det af kop, det er han jo stor nok til at lære nu.

Held og lykke med det

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider