|
|
| skruk 3 uger efter fødsel |
| Forfatter:  |
Nenya |
| Dato:  |
23-09-2009 22:19 |
|
Jeg fødte for 3 uger siden en dejlig pige  Og aldrig i livet om jeg troede, jeg 3 uger efter fødslen skulle sidde og være lidt små skruk  Er det hormonerne som forvirre en? Savner min mave og savner at være gravid! Er det kun mig som har oplevet dette mærkelige fænomen, så tæt efter en fødsel eller er der andre som har haft det på samme måde.
Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.
Min elskede hund - hvil i fred 21/04-2007-25/6-2009
Hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg savnede |
|
|
... bestemt ikke min mave, men jeg har godt hørt om "fænomenet". Det er vel i og for sig heller ikke unaturligt. I ni måneder har din identitet været, at du var gravid, og nu er du det pludselig ikke mere. Det kræver nok lidt tilvænning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tro mig |
|
|
Michelle Livet er kort, så husk at nyde det!
Mor til Lucas d. 24 feb. 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.... |
|
|
Sådan havde jeg det også, da jeg fik den første. Men har det bestemt ikke sådan efter nr. 2 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puhaaa |
Nenya |
24-09-2009 16:03 |
|
det er da rart at det ikke kun er mig 
Syntes at det er meget specielt at opleve når man lige har født og har et lille spædbarn- så burde man da ikke være skruk syntes virkelig at det er mærkeligt.
Vi var i byen og tusse rundt kæresten og jeg i dag, og jeg syntes ikke jeg så andet end gravide maver.
Men nr. 2 skal først laves om ca. 2 1/2 år så jeg må vente lidt med en stor mave igen.
Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.
Hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke mere her |
|
|
Det var jeg også første gang... og vi fik så en mere efter 20 måneder.. og NU er jeg ikke skruk mere... Kan holde bitte små lækre nye, meeeen uret tikker ikke .
Mange hilsener Rikka
Mor til en hel masse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg har også |
|
|
lyst til en baby mere. har en datter på 3,5 år og en baby dreng på 5 mdr, og jo jeg har lyst til en mere. Kan godt tænke nogengange om jeg orker det, hvis thomas er ked eller ik sover så godt, men når han smiler og er glad er han bare så skøn, sådan er det jo... men manden og jeg er i fuld sving med en 3'er, vi snakkede om at få en mere så vi er færdige med babyer nogenlunde samtidig, ved godt det blir en hård tid mens de er helt små, men synes der er så mange ting man ikke kan når de er små, så hvis vi skulle sættes "tilbage" om 2-3 år ja så starter man ligesom forfra. nu er vi i det, så kan vi jo ligeså godt få en mere. så vi må se hvornar der er gevinst..
man lærer så længe man lever, hold op jeg har mange ting at lærer endnu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skruk.. |
Cassie84 |
26-09-2009 20:32 |
|
jeg blev spurgt da jeg havde veer med magnus om jeg så var kureret... nej sagde jeg og så grinte de godt nok.. blev gravid igen efter 3½mdr.. hverken første eller anden gang var jeg "forelsket" i at være gravid... var kun forelsket i at få mine dejlige børn i armene.. drømmer godt nok ikke om flere lige nu og tror heller ikke vi skal have flere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Graviditet UHA! |
|
|
Jeg er bestemt ikke skruk. Og det er tæt på at jeg kan sige, at jeg HADER at være gravid, det er den erfaring jeg har draget mig efter at have født vores første barn. Men altså kun den fysiske del, jeg har ikke haft humørsvingninger eller den slags, derimod næsten samtlige graviditetsgener som jeg har hørt om. De værste var voldsom bækkenløsning (som jeg stadig døjer med endnu 6 uger efter fødsel hvor jeg stadig ikke kan klare trapper og gåture ret godt), kraftig hovedpine og ekstrem træthed grundet lav blodprocent som ikke kunne nå at blive rettet op inden fødslen hvor jeg oveni mistede meget blod, havde veer 32 timer og en skræmmende fødsel hvor jeg sprækkede meget, mistede følelsen i mit højre ben og derved førligheden i nogle dage, samt evnen til at kunne tisse uden hjælp fra sygeplejersker og kateter. Nu er jeg lige så stille ved at komme ovenpå igen, selvom jeg stadig mangler blod og min syning er gået op. Jeg er dog meget angst for at skulle føde igen og orker ikke en ny graviditet de næste par år eller tre. MEN, når jeg ser på vores lille, enormt højtelskede og velskabte Elinor, så er det hele jo glemt. Det er det største i verden at blive forældre og selvfølgelig ønsker jeg at give hende søskende, koste hvad det vil. Skruk er jeg dog på ingen måde 
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Kontakt venligst Mai (se præs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mai:... |
Nenya |
28-09-2009 19:56 |
|
Okay kan så godt forstå at du ikke lige er skruk  Jeg havde en super graviditet og en super fødsel- som alle har sagt (jordmødre og læger) " du er skabt til at føde børn" .
Hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Cassie84 |
29-09-2009 21:24 |
|
ja jeg var så ikke skruk men det var min krop åbenbart... nu er jeg gravid og venter vores 3barn på 3 år;0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe Cassie |
|
|
for 3 dage siden, skulle du ikke have flere?
Sagde Janne Sælges: Super sød shetlænder vallak, tilredet, højde 1 meter. Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også mig |
Reginella ♥REGINELLA Mor til LU |
01-10-2009 07:19 |
|
Jeg havde det også sådan for 3mdr siden da Angelina blev født. Men jeg må sige at det er dampet lidt af. Bliver stadig lidt trist ved tanken om at måske er sidste gang,jeg har min egen baby. Men nyder så bare Lucia på 3 år og Angelina på 3 mdr. 
Mor til Lucia 20-06-06 og Angelina 20-06-09 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner |
Cassie84 |
01-10-2009 21:00 |
|
nej det var absolute ikke planen jeg skulle have flere men baby ville noget andet... jeg går ikke og glæder mig som med de 2 andre men jeg glæder mig til at holde min lille baby i armene... det er en underlig fornemmelse især når jeg havde indstillet mig på vi ikke skulle have flere... skal steriliseres samtidig med kejsersnittet...;) så kommer der ikke flere dejlige smuttere;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha jo det |
Charlotte ☻Lauridsen☻ |
06-10-2009 15:40 |
|
kender jeg alt til at være, men vil lige sige at man nogle gange skal passe på med hvad man ønsker sig  jeg har Victor fra 22.9.08 og da han var ca 2 mdr ønskede jeg mig allerede endnu en. Det skulle vise sig at jeg blev gravid lige deromkring for jeg har Molli som er fra d 14.8.09 altså lige omkring 10½ mdr imellem. Så nu er jeg absolut IKKE skruk mere. Knus Charlotte
Hvad man ikk har i hovedet, har man i benene!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha kan |
Nenya |
06-10-2009 15:56 |
|
da godt høre på det hele at vi skal "passe" meget på  Vores lille pige, på nu 5 uger, var uplanlagt men kærkomment! Og det ville passe enormt dårligt ind i økonomi, uddannelse, bolig og andet hvis der kom endnu en "smutter" inden for den nærmeste fremtid. Men er glad for at der er andre der har oplevet det samme- følte mig lidt speciel og mærkelig over at være skruk så tæt efter en fødsel og graviditet.
Hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|