Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barselspenge ???
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 19:25

Kære mødre og kommende mødre ;-)

Nu har jeg bevæget mig her ind, for at spørger jeg om noget!!

Jeg er hverken gravid eller skal være det pt, men jeg ønsker alligevel at have nogle ting på plads!

Sagen er den, at jeg på papir kun er ansat 16 timer, men arbejder omkring de 30 timer, og har gjordt det de sidste par år!

Kontrakten er flere år gammel, og blev lavet da jeg havde arbejdet som "fritids job" men de seneste år har jeg bare arbejdet, og endelig ikke tænkt så meget over det! Men nu begynder en vis alder jo at banke på døren!!!!!

Men.... Hvis nu jeg gik hend og blev gravid, hvordan ville min økonomiske indkomst så se ud???

Ville jeg kun få for de 16 timer der står på papiret??? eller hvordan???

Håber i vil hjælpe mig, for jeg har endeligt ingen anelse omkring de regler og hvad og hvor meget man får udbetalt!

Fortæl fortæl :-)

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tror det
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 17:55

bliver lidt svært at svare, sådan helt nøjagtigt på.. Der er jo mange ting som spiller ind.

• Hvilken slags job har du og hvilken fagforening/A-kasse høre du indunder??
  • Det kommer jo igen an på hvilken overenskomst(fagforening/A-kasse) aftaler der er der hvor du er ansat. Nogle steder kan man få fuld løn i ½-1 år i sin barselsperiode.

Jeg ville da anbefale dig at få din ansættelses kontrakt fornyet, så du også på papiret er ansat på de 30 timer.

Jeg tror nemlig godt at det kan blive et problem, hvis/når du skal på barsel. Hvis du f.eks. gik på barsel med fuld løn, er din arbejdsgiver jo kun forpligtet til at betale dig løn for de 16 timer pr. uge som du har papir/kontrakt på.

-Hvis jeg var dig ville jeg i en hulens få den ansættelses kontrakt fornyet.

Jeg er desværre ikke vildt meget inde i disse regler..

Prøv og snakke med din fagforening, hvis du er med i sådan en. De burde kunne hjælpe dig.

Stald
Vestervang

Med

Lille prinsesse født 140409

Hingsteføl Vestervang's Mr. Perfect e. Prince Perfect tilsalg, interesseret så skriv en mail/PB.

0
0
Svar på denne tråd

123 ups.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 18:00

Tjae, der skulle så have stået i en hulens fart få den...

(Men du forstod jo nok meningen alligevel)

Stald
Vestervang

Med

Lille prinsesse født 140409

Hingsteføl Vestervang's Mr. Perfect e. Prince Perfect tilsalg, interesseret så skriv en mail/PB.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider