Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ridning og Baby?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 13:13

Hej Ænder (o:

Jeg sidder spændt og venter på at min baby snart kommer ud til mig, og mens jeg venter, tænker jeg på hvor meget jeg egentlig savner at sidde på en hest.. Tud.

Kom så til at tænke (Ej hvor jeg dog praler :D ) hvordan passer i hesten nu i har fået en baby ? Er det barnevogn med i stalden - er far "babysitter" imens i rider, eller noget helt 3?

Jeg ved sådan set ikke hvordan jeg skal få tid til mine to heste når den lille kommer, jeg tror det bliver noget med at barnevognen skal med i stalden og så må man afbryde ridning og andet når den lille kalder.. Men er det overhovedet muligt??

Så fortæl - hvordan gør i ? (:

RegitzeReenberg

Termin d. 19/9-09

Rebell søger part!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg venter jo også
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 13:23

kun på den første, men har snakket med en del veninder, der har fået børn, samtidig med de havde hest.

Og langt de fleste har efter et måneds tid eller 2, efter fødslen, fået planlagt det sådan at middagsluren foregik i stalden i en barnevogn også en babyalarm i jakken også bare igang.

Hende det gik bedst for, red altid først, altså virkelig: hent hest, strigle det mest nødvændige også op.

Alt pudse nusse, striglning, mugning osv, foregik bagefter, for det var nemmere, hvis nu bebs vågnede.

Hun fik tit klaret det sådan, at der var mindst 1 mere i stalden, som fx var ved at sadle op, mens hun red, så der hele tiden var en, der enten lige kunne tjekke om det var reel gråd, eller holde hesten, mens hun lige klarede paragrafferne.

Jeg tror det vigtigste er planlægning, og vide, at det måske ikke er idag, man får gjort mere end at skridte varm.

Jeg står uheldigvis i en meget lille stald, og jeg vil ikke ride alene, hvis jeg har bebs med (eller bryder mig generelt ikke om at ride alene), så jeg har planer om at få det planlagt sådan at jeg ihvertfald et par gange om ugen rider, mens en anden gør, så hvis jeg nu falder af eller lign, at bebs ikke bare står der og glaner.

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Test-hest søges til GRATIS klipning i uge 37. Indenfor storkbh, Køge og Ringsted. Send pb

0
0
Svar på denne tråd

barnevognen med
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 15:57

Her er barnevognen med på ridebanen. Den står på midten, hvis Kamila taber sutten kan jeg lige nå ned og proppe den i munden på hende, men ellers sover hun jo også pænt til middag imens. Farmand er landmand, så han er på det nærmeste fraværende hele sommeren, og er man stædig nok finder man jo en løsning og jeg VIL altså have mit frikvarter til hests.

-Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

ja her er
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 17:04

forgår det sådan at farmand passer ca 4 gange om ugen så jeg ikke skal tænker over om hun har det fint lillepigen. men hvis jeg så vil noget de resterende dage som bliver hun taget med ud i barnevognen og plantet et sted hvor jeg altid kan høre hende. jeg har nemlig hesten ståenden hjemme. så der er kun mig til stede når farmand ikke er hjemme. og det fungere fint.

men det er noget med en hurtig børste over hesten og så bare derud af, for nå hun sover i barnevognen er det ikke lige altid 2-3 timer hun sover.

jane

0
0
Svar på denne tråd

´nemlig som de andre skriver
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 20:24

planlægning,planlægning.....

Det kan gå stærkt med af få striglet og sadlet op. Barnevognen med ned til banen. Har ikke turdet have den inde på banen,da min hest er ung og tændt.

Nogle gange gik det fint andre gange måtte jeg af for at klare sut og en enkelt gang måtte jeg trække ind, da der gik total ged i den og ungen bare skreg.

Du finder hurtigt en rytme...Det værste er nok den tid hvor barnet er så stort at han/hun ikke bare gider sidde i sin vogn og kikke....men så må man indstille sig på det, hvis man ikke har nogen til at hjælpe så tit

Held og lykke med bebs

0
0
Svar på denne tråd

igen planlægning :)
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 20:43

Jeg rider om formiddagen for det meste. Sørger for at Alexander har hygget og leget det han nu vil om morgenen, så når jeg kan se at han er ved at være træt kommer han i autostolen og ud i bilen så sidder "vi" = mig og synger hele vejen over til Ice (ca. 5 km), bare få at få den sidste energi brændt af og så passer det med at han sover når jeg kører ned af grusvejen, så er det bare med at få samlet barnevognen og lillemanden puttes.

Så gør jeg også det at jeg strigler lidt hurtigt og så afsted ud at ride, babyalarmen på barrieren, og er så heldig at der er 2 der går og sadler heste op til berideren, så der altid lige en der kan lulle ham i søvn hvis han vågner og i "værste" tilfælde tage ham op indtil jeg er færdig med at ride. Det er jo det mest fantastiske ved babyer, folk står jo i kø for at hjælpe til . Nu finder Alexander sig så også i at "fremmede" tager ham op, det kan ik ryste hans dag og han elsker at sidde og kigge når når hestene kommer forbi.

Jeg Ammer ikke så har altid en flaske med hvis nu han ik kan holde sig til vi kører hjem.

Det kan være meget forskelligt hvor længe han sover nogle gange når jeg at ride en halv time og andre gange sidder jeg og venter 1 time på han vågner så vi kan køre hjem.

Jeg nuser og bruger tid på Ice når jeg har redet for hvis Alexander er vågen vil han gerne ligge og lege lidt i barnevognen.

Weekenderne er det kun mig og Ice så der har vi kvalitetstid så det basker, og det er altså også rart ikke hele tiden at have baby i baghovedet, men bare være hos sin hest som man var før baby kom :)

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 21:46

Hvor er det dejligt at høre det kan lade sig gøre!!

Jeg havde tænkt mig at have barnevogn med i ridehallen, som ikke er så stor så jeg kan høre hvad der sker i barnevognen..

Min kæreste arbejder utrolig meget, så der vil ikke rigtig blive mulighed for at han kan holde øje mens jeg rider - eller jo det kan han godt, så kommer vi nok bare aldrig til selv at se hinanden :o)

Min deeejlige mor tilbød lige efter jeg havde oprettet indlægget her, at hun hellere end gerne ville passe ham mens jeg var ude og ride. Dejligt med sådan en mor (o:

Kom gerne med flere idéer til hvordan rideturen kan foregå (o:

RegitzeReenberg

Termin d. 19/9-09

Rebell søger part!!

0
0
Svar på denne tråd

et godt råd..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 23:04

ville nok være forsigtig med at ride helt selv mens baby sover, der skal være nogen hvis uheldet skulle væe ude.

Taler af bitter erfaring. Jeg har ridehesten opstaldet ude, men har 2 herhjemme og dem ville jeg lige have ind og ordne en formiddag da jeg var alene hjemme. Alexander sov inde i garagen i barnevognen, men det går ikke bedre end at jeg bliver rendt ned af begge heste, bliver godt og grundig trådt på og knalder hovedet ind i en murstensvæg ved møddingen. Jeg ligger bare der og tænker f... mit hovede og var meget svimmel, så reagere jeg bare ved at trykke på min mobil og får fat i min veninde som jeg sidst har snakket med og siger at ligger ligger omme bagved, hun kommer så med lynest hast, men Alexander nåede selvfølgelig at vågne og blive ked, men turde ikke tage ham op hvis jeg besvimede, så vuggede og vuggede med barnevognen.

Bare lige en reminder, lige der gik det for alvor op for mig at jeg faktisk har et kæmpe ansvar at leve op til som forældre, jeg kan ik bare tænke på mig selv mere. Blev virkelig forskrækket og har tænkt mange gange, tænk nu hvis jeg var blevet slået bevidstløs og havde han bare havde lagt der total hjælpeløs i sin barnevogn til nogen opdagede jeg lå der, og hvem skulle det så være, vi har 3 km til hver nabo og det skete omme bagved stalden og jeg lå omme bag en møddingsmur godt gemt .

Straffen blev blå mærker, en dårlig arm som stadig gør ondt, hjernerystelse og stik den, 2 trælår på en gang, det er sgu ik nemt når man render rundt med en lille baby dagen lang skal jeg lige hilse og sige.

0
0
Svar på denne tråd

pasning
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 13:56

af hest har jeg koordineret med pasning af barn. jeg venter barn 2 og har pt 2 heste, hvoraf den ene er min følhoppe, som vi nu nøjes med at ride ture på og den anden en plag, som først skal rides til i sommeren 2010. Så jeg rider vel 3 gange om ugen, men vi er i stalden hver dag!

Jeg var alene med barn 1, men jeg hyrede simpelthen en sitter eller min familie hjalp til. faren var også en stor hjælp!

men det handler om kordination og om at kende sit barn godt. Hvornår det sover, vil lege, spise ect. Og så havde jeg ellers barnevognen med.

Nu er barn 1 blevet så stor, at ham kan jeg have i snor med i skoven - vi er så heldig at have en 20årig, ekstremt tålmodig pony til formålet. Der var ikke tid til mødregruppe, bollebagning eller ekstra sovning til mor, men jeg fik redet og det var det vigtigste

0
0
Svar på denne tråd

Planlægning er godt
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 20:14

Planlægning er godt, men du kan ikke planlægge dig ud af det at ride, mens dit barn sover. Du kan få et uroligt barn, som ønsker tryghed og nærværd af dig hele tiden.

Min den første havde kolik om aftenen og hun sov faktisk ret godt i barnevognen om dagen. Men alligevel de 2 timers søvn hun tog var ikke lige nok til at hente hest ind gøre den klar, ride og sadle af igen. Der ud over faldt hun ofte i søvn i bilen på vej ud til hesten, så det skulle også lige trækkes fra tiden man fik alene med hesten. Min nr 2 var et barn der ville have tryghed og nærværd de første par mdr eller 4 tror jeg. Han sov i hvert fald ikke meget mere end max 30 minutter i sin barnevogn ad gangen. Så her blev der ikke redet meget. Ting som at muge ud osv, trak ud det meste af en dag på trods af det kun var en boks. For Niclas skulle også have opmærksomhed.

Det bedste var helt klart at ride om aftenen når farmand var hjemme og kigge efter børnene. Og kombineret med mme og amning fungerede optimalt for os.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår slet ikke hvordan I kan
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 20:47

Jeg sidder hovedrystende og tænker "hvordan hulen har I ENERGI til det???" Jeg var DØD træt de første 6 mdr - og Sigrid var et supernemt barn!! - og er faktisk først begyndt sådan rigtigt at komme ud af jordhulen siden Sigrid blev et år. Ellers har det mest været korte ture, nu kører jeg gerne en halv time i bil - det er for os en lang tur! Sigrid vil nemlig ikke spise ude, og jeg bliver vanvittigt træt af nærmest ingenting. Hun sover hele natten, så det er ikke derfor, men at være PÅ en hel dag, og ordne hus, have, hest......... Jeg kan SLET ikke se hvordan jeg skulle få tid til at ride. Selv nu hvor Sigrid er i vuggestue 3 timer hver dag - jeg har så hulens mange hængepartier (og jeg er altså ikke den dovne type!) som jeg er nødt til at ordne mens jeg kan. Folden skal muges ud, min hest skal files og strigles, indkøb alle de små dumme butikker som er besværlige at komme til med unge, ordne ting herhjemme har jeg ikke nået endnu, men jeg har et skur der er ligner jeg ved ikke hvad.

Tid og energi??? Jeg fatter ikke hvordan I kan. Jeg leger med Sigrid hele dagen, eller ordner småting hist og pist (opvask, tøjvask, den slags) - men jeg er altid bagud og har da slet slet slet ikke tid til at ride.

Mvh Louise og Skjalda fra Meldgården

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

Må jeg leje din foldrenser?? - skriv en pb.

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 22:08

et spørgsmål om at priotere?

Jeg ville slet slet ikke kunne fungere, hvis jeg ikke fik lov til at arbejde med hestene. Hvad enten det er en ridetur eller bare daglig omgang...

Jeg rider en hoppe, små 10 km fra hvor vi bor.

Når den bette falder i søvn om formiddagen, så bliver han pakket sammen i autostolen og liften bagi og så tager vi afsted.

Han sover så i liften i stalden, mens jeg har babyalarmen med ude og har endnu ikke været nødt til, at hoppe af hesten for at tage ham op.

Men nu har jeg også et super nemt barn og sad allerede på hesten igen efter 14 dage :)

http://dphorses.webs.com/

Billig opstaldning af hingste/vallakker tilbydes

i lille privat stald.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender flere
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 02:12

som nemt kan klare det. Baby sover, passes af far eller andre. Den stald jeg står i nu, er der altid nogle som vil passe babyer mens mor rider :) Så der er ingen problemer. Mht energi, så tænker jeg at mange kan være som mig: Jeg får energi af at ride og er ikke det samme menneske hvis jeg skal undvære det. Så folk omkring mig ville nok blive pænt trætte af mig hvis jeg droppede at ride i ½ års tid.

Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

baby og ridning.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 09:46

Herhjemme er Cecilia hjemme sammen med farmand , når jeg er kørt ud til hesten. Jeg kan godt lide at tage af sted, og ikke lige "være" mor et par timer...

Hilsen Louise.

- Kasandra 17.6.00

- Cecilia 14.4.09

- Heldig ejer af skønne Gunilla.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har godt nok
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 15:55

kun været ude og ride 3 gange siden Adrian kom til verden (8 uger siden), men der har jeg enten haft manden med ude ved hesten eller også har han passet junior herhjemme.

Jeg håber at finde lidt mere tid til det, men i øjeblikket er Adrian meget morglad og det er vist kun mig der duer i længere tid af gangen, så det er selvfølgelig min 1. prioritet at være der for ham!

Nu har jeg også hestene på Vilhelmsborg som er 25 km fra min bopæl, så det gør det lidt mere besværligt, da der ryger en masse tid på transport.

Mvh. Juliette

Bolig nær Roskilde (max 30 km derfra) søges til lille familie fra ca. jan/feb 2010 - gerne med plads til en hest.

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider