Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Det begynder at kunne mærkes.
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 09:06

Jeg døjer jo med min lænd i forvejen- og allerede siden uge 8 rigtig meget i venstre side specielt. men men men nu må jeg erkende at man generalt begynder at kunne mærke hæmningerne så småt begynder at komme snigende

Normalt når jeg tager tøj på bøjer jeg jo bare benene og tager strømper på. Det begynder at knibe for nu gør det lidt indt i mavsen fordi den blir mast når jeg gør det - så ny metode er fundet. dog mere besværlig...

Det er ikk heeelt så nemt at nå ting på gulvet el mine sko mere- jeg kan skam sagtens - MEN det er bare ikke helt lige så nemt længere (og hårdere osse) Og bukker man sig for meget sammen maser man igen maven.

Når man skal ned og sidde så dumper jeg nærmest allerede korpus i sofaen - når jeg skal op er det heller ikk altid lige nemt

Hold op hvor blir man forpustet - ved godt det ikk blir bedre af jeg lå stille i 3 mdr pga influenza i starten, og havde dårlig kondi i forvejen. men alligevel

Jeg er jo lille så maven kan ikke komme over køkken og badeværelsesbordene i huset- her begynder der så småt osse at blive problemer- for jeg ER altså lille og har dermed heller ikke så lange arme

når lænden er helt tosset som det hænder- specielt hvis jeg ligger på ryggen og ser lidt tv og jeg skal op og på lille huset- ja så knækker benene næsten sammen pga smerte under mig og jeg må hive mig op i armene og støtte grundigt indtil jeg kommer i gang. Jeg skal støtte en del af vejen- men når jeg er kommet i gang går det jo bedre

Så fra nu af kan jeg jo godt regne ud det kun kan blive værre- for maven vil jo blot vokse mere og mere de sidste 15 uger til termin

Det er bare herligt at være gravid

Bare lige en lille update herfra

www.nikon-pics4u.webs.com

2 bokse udlejes i 6040 Egtved

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

husk at
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 09:34

... få noget motion, så din kondi ikke er helt til rotterne, når fødslen går igang.

Det vil også hjælpe på de smerter du har. Det gjorde det i hvert fald på mig, og jeg havde ligesom du ondt i venstre side af lænden.

0
0
Svar på denne tråd

uuuhhh nej
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 09:41

lige meget hva jeg gør så blir lænden tvært imod værre- men jeg laver nogle øvelser med den, og de hjælper lidt. Dog kun få sek. når jeg ligger på ryggen desværre, men det er nok som man kan forvente.

Motion og motion... Nu kunne jeg ikke fortsætte hvor jeg slap så at sige efter de 3 mdr der desværre. men jeg går det jeg kan. Det er osse mig der går med hundene. Jeg går gerne op og små handler lidt (småting) osv.

Jeg ved heller ikke helt om det er fordi min lænd bøvler som normalt så at sige igen, for sys de to sidste dage det har været hele vejen over.

0
0
Svar på denne tråd

Træning
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 10:22

Hej

Stute de smerter du beskriver, lyder meget som dem jeg går med. Jeg er i 21 uge og har døjet meget - i særdeleshed med mit bækken i højre side. Jeg fik så igår - langt om længe - taget mig sammen til at konsultere læge + fysioterapeut. De sagde samstemmende, at det var vigtigt at træne "korsettet"!!! Det er så alle de muskler der sidder omkring bækkenet - altså hofter lænd og foran. Som jeg forstod det, er det vist de samme muskler, som når man træner bækkenbunden. Derudover har jeg fået et bælte som skal støtte bækkenet.

Dette link er godt også

fysio.dk/Upload/graphics/PDF/ Nye%20pjecer%2008/ Graviditet_og_baekkensmerter.pdf

Men ja - synes ikke det er så lyserødt, som jeg forestillede mig - at være gravid.

Mig og bassen og prinsessen :-P

0
0
Svar på denne tråd

da jeg var ved læge
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 12:17

her til 24 ugers undersøgelse undersøgte han for symfyseløsning da det avr det han mente det kunne være- men da jeg ikke reagerede på de punkter skulle det ikk være det. Som jeg har forstået det er symfyse og bækkenløsning dog ikk det samme. Jeg har skam overvejet om det skulle være bækkenet.

De øvelser jeg laver er jo osse for at styrke bækken og alle muskler der hører der til - altså osse i ryggen mv.

Hehe jeg sys det er (indtil nu i hvert fald) mere lyserødt at være gravid end forestillet. Men jeg er jo osse sluppet for alt andet indtil nu ellers kan man sige. Der har ikk været kvalme el det ene el det andet endnu nemlig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 19:59

er i uge 18 nu, har allerede fået et bækkenbælte som hjælper utroligt meget, vende´stykke til sengen, træner med stor bold osv... de smerter du beskriver i dit bækken lyder fuldstændig som mine..

når du er ved lægeneller jordmoder så be om en henvisning til sygehuset's fys. og få sådan et bælte det er simpelthen guld værd...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

nu med bebs i maven, termin ca. 30/1. 2010

opstaldning søges nær 8800 hurtigst muligt
0
0
Svar på denne tråd

bækken
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:22

hmmm det er kun min lænd jeg har ondt i- og som sagt venstre side siden uge 8, i går og i forgårs har jeg så overanstrengt mig og det gik hele vejen over. I dag er det tilbage ved kun den venstre side.

Jeg blev tjekket for symfyseløsning- han trykkede tre steder i ryg/lænd. Der var ikk noget udslag- trykker de andet steds hvis det er bækkenløsning de tjekker for ??? Hvis ikk burde det jo ikk være det heller. (Jeg vil heller ikk tro det ER det kan du nok høre)

0
0
Svar på denne tråd

Iskias nerven
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:28

Jeg døjer noget med iskiasnerven og det minder meget om det du beskriver. Det har dog fortaget sig en smule de sidste par uger -heldigvis...

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Winnie
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:38

næh nej for den har jeg normalt osse vrøvl med. Men den har jeg sjovt nok ikke mærket til i min graviditetstid HELDIGVIS da...

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:45

jeg har også mest ondt i lænden dog mest i højre side.... jeg lå på ryggen på briksen, og min læge pressede ned på begge sider af bækkenet/hofterne og foran på skambenet, det gjorde ondt i lænd/bækken i højre side på mig, og har nu spredt sig til venstre side også,,,,

da jeg ventede min datter havde jeg samme smerter, dengang trykkede min daværende læge mig på ryggen/bækkenet mens jeg stodop, og sagde at det var bækkenløsnings lignende smerter, og sendte mig til fys for at træne... og dengang blev det kun værre...

denne gang har jeg min læge, fys og jordmoder med ind over og alle kalder det for bækkenløsning, og denne gang får jeg redskaber til at hjælpe mig...

jeg må f.eks ikke støvsuge, tømme og fylde opvaskeren, vaskegulv osv.. selv ridningen er opgivet.....går sygemeldt til termin, da jeg arbejder som rengøringsass. på sygehuset...

har fundet en løsning til at rejse mig fra wc osv unden det gør ondt, bare skub dig frem så du sidder helt ude på kanten, så hav noget at holde fast i og træk dig op... det virker....er jeg nogen steder er handikaptoiletterne guld værd...

mit bækkenbælte støtter virkelig godt, og gør hverdagen rigtig meget nemmere for mig....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

uuhhh ha
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 20:54

nu trykkede min læge kun på min ryg mens jegstod op- men jeg VED at havde han trykket der hvor du beskriver ved bækken/hofterne og trykket ned af SÅ havde dte gjort ondt. Jeg kan ikk engang ligge på ryggen i sengen mere pga det (uden tryk!) og ja jeg ahr her efterfølgende fået ondt på midten af mit skamben (slog det hen) fordi det var efter han osse havde trykket der da han målte mig... Meeeen det er så over en uge siden nu så der jo ikk derfor (prøver jeg at fortælle mig selv altså).

Støvsuge gør jeg heldigvis ikk i forvejen...

Men opvaskeren det er altid mig...

jeg går morgen og aften med hundene (så tager manden ud til hestene i stedet).

jeg slæber ind i mellem lidt mere end jeg nok burde (Ups sagde jeg det)- altså i betragtning af det lyder som bækkenløsning...

men vil det sige at hvis jeg reelt er uheldig så er det bækkenløsning jeg ahr vrøvlet med siden uge 8 hvor jeg abre har slået det hen og sagt nej det er bare min lænd der driller som den plejer 8for sådan har det jo føltes)- indtil nu altså... Øv... Så må jeg hellere snart ringe 8el vente på jodmoder tiden) jeg står og venter på smed og kan ikk abre fise til lægen som jeg lyster da jeg skal frme og tilbage med bussen derud (og gå et par km)- me ndet er akut så der er ikk noget at gøre. jeg må lige hænge på lidt endnu.

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 21:07

mit startede også allerede i 6-8 uge men slog det også bare hen, iomkring 13 uge tog jeg tillæge med det da jeg ikke kunne gå efter en hård arbejdsdag... og så stod den på sygemelding....

jeg løfter også nogengange mere end jeg burde,var f.eks. ude og hente foder til hesten idag.. men der varingen ude på gården som lige kunne hjælpe mig...

du behøver ikke tage akut til lægen, men ring og få en tid.

laver du noget som gør ondt så stop.... tag lidt ekstra hvil osv....

gåture...er godt, men må ikke gør ondt, og spørg din læge efter et bækkenbælte, det kan hjælpe...

og ja dit lyder meget som bækkenløsning, og jo større du bliver jo hårde bliver det...ved min dattergik det heldigvis over så snart hunkom ud, hvormin veninde døjer stadig 3 år efter at hun har født.... men de siger at normalt går det over...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ved
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 06:54

godt at de siger det normalt går over- men at der er få som døjer flere år- nogle livsvarigt efterfølgende.

nej jeg ved godt jeg ikke behøver gå akut til lægen heldigvis.

Ja nu må jeg jo så se ad- så må han jo gøre noget andet denne gang hvis det er.

Hmm altså jeg kan jo ikk gå ret langt uden det gør ondt - eller ret længe. øv altså...

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 06:57

føler med dig, står jo selv i situationen...

men be lægen tjekke dig mens du ligger ned.. den med bare at trykke på ryggen tror jeg ikke på..har joprøvet det

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

nej det kan
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 07:24

jeg godt se ikk virker ski*de godt*LOL* Så det må han altså prøve. Og så ved jeg osse der kommer en reaktion. Bare at vende mig i sengen er et mareridt altså... Det SKAL gøres på en bestemt måde og nærmest med en form for "tilløb" så at sige... ÆV altså!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider