Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ridebukser til pige på 5
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 11:36

Vi har lånt en pony til vores datter, som hun rider en gang imellem. Hun er begyndt at komme med på tur (med træktov i hesten selfølgelig), og hun er så småt begyndt at lære og trave på folden.

Hun rider pt i gamasher, men jeg overvejer at hun skal have et par ridebukser, så hun sidder bedre fast. Men jeg vil ikke betale for meget, da hun kun rider en gang hver uge/14 dag, og jo vokser ud af tøjet forholsvis hurtigt.

De eneste ridebukser jeg kan finde til en pris jeg kan acceptere har kun knæskind på, og så tænker jeg at hun kan vel lige så godt ride i gamasher helt uden skind end med ridebukser med knæskind...

Hvad rider jeres små ryttere i? Fuldskind? Knæskind? Gamasher? Hvad er mon bedst?

Hun rider i en westernsadel med ruskind på sædet, så det giver jo selfølgelig også lidt modstand i sig selv..

Har brug for råd til hvad jeg skal vælge til hende :)

Mvh. Maibrit.

Børneridehjelm sælges

Sommergræs og opstaldning tilbydes, 8380

0
0
Svar på denne tråd

Alt kan bruges
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 15:42

Det lyder da rigitg hygeligt med en lånepony :)

Jeg vil mene, at der ikke behøver at være noget skind på bukserne...

Min datter har redet, siden før hun begyndte at gå, og hun sidder og har heletiden sat, lige så godt fast uden skind som med... Og så længe der enda er ruskind på sadelen så er det da slet ikke nødvendigt...

Men kan da godt forestille mig, at pigen vil synes det er sjovt med et par rigtige ridebukser :) kan så OGSÅ godt følge dig i, at det er smadder dyrt for ridebukser, for de små der vokser så hurtigt ud af dem.

Jeg er så heldig at min datter arver en masse ridetøj, sidste gang vi fik tøj der fra, var der vist ikke mindre end 6 par pidebukser, et par leggins, et par ridestøvler og nogen veste:)

Så jeg slipper heldigvis for at skal købe ridebuksre i et par år, der var enda et par hvide også, så nu mener hun, at det er på tide, at komme ud og vinde nogen pokaler... Tror vist det er lige som med søsters fodbold, der man får pokaler efte at have været på fodboldcup :)

Cecilie rider nu i alt fra ridebukser til nederdel og kjole

Lykke til med at find ud af hvad du skal vælge:)

Mvh. Pia

TRÆF I NORGE

september

se inde på arrangementer :)

0
0
Svar på denne tråd

ikke skind...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 13:00

Da Mathias havde sin pony - han var 3½ år da han fik hende - fik han også sine første rigtige ridebukser. De havde bare stofforstærkning på knæet, ingen skind.

Da han skulle starte stævne - da var han 4½ år - fik han et par med fuld skind, men det var kun fordi jeg fandt nogen billigt til Store Hestedag. Ellers var det nok også blevet uden skind.

Flot brudekjole sælges str. 38 - nyrenset

Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38)

Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges

0
0
Svar på denne tråd

min datter
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 13:42

har fuldskind på hendes, men dem har vi fået forærende, ellers var det også blevet uden skind. Hun skal starte til ridning mandag, så indtil jeg er 120% sikker på, at hun vil ride, så bliver der ikke indkøbt i dyre dommer.

Kom Nanna lige forbi og sagde

R.I.P Sejr, Brian & Ruben - Håber I hygger jer sammmen i hestehimlen mine søde drenge :(

0
0
Svar på denne tråd

Brugte....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 08:57

Der er da af og til brugt og billigt børneridetøj på MP og ellers kan man jo selv sætte en søgeannonce ind.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 08:59

Tak for jeres svar :)

Det lyder som om hun godt kan klare sig med gamasher. Og ja, der er jo ruskind på sadlen, så det "klæbrer" da lidt :)

Jeg vil helst vente med at at købe ridebukser til jeg er 100 % på at hun vil blive ved med at ride. Synes hjelmen og vesten allerede har kostet en del. Men det skal hun jo have ;)

Galanti: Ja, Laura kommer også nogen gange af sted i kjole :) Men vi øver os i at huske gamasherne.

Jeg har søgt på markedspladsen, men kunne ikke rigtig finde noget. Det er ret uoverskueligt derinde synes jeg. Og så er det også lidt svært med størrelsen synes jeg...

Måske det bliver til et par termoridebukser til vinter, hvis vi kan finde nogle billige...

Mvh. Maibrit.

Børneridehjelm sælges

Sommergræs og opstaldning tilbydes, 8380

0
0
Svar på denne tråd

dba og qxl...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 19:17

Hvad med den blå avis og qxl? Jeg fandt et par fuldskindsridebukser til min bonusdatter til 60 kr - det kunne jeg lige klare, selvom vi kun skulle ride et par gange på ferien.

Eller måske et opslag i de nærmeste rideklubber? Der er sikkert mange der har nogen liggende derhjemme, men ikke lige orker at sætte dem til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider