Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Must have...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 10:35

Jeg er ved at skrive en list over hvad vi mangler at skaffe inden lille ny melder sin ankomst.

Følgende til er tilføjet:

Autostol

pudslebord + hynde

Badekar + vaskefad

Badehåndkæder/svøb

Ammeindlæg

Ammebhér

Stofbleer

Hygge tæppe

Og 3 til 5 sæt tøj,det er med vilje at vi ikke vælger at købe mere lige til en start, da vi ikke kender babys køn og hvis jeg kender famlie og venner korrekt kommer der en hel del der fra

Mangler der noget på listen??

Det skal lige siges at vi har Barnevogn, seng med dyne pude og desligende.

Hvad ville du ikke ha været for uden de første 14 dage med den lille ny??

Rigtig god fredag.

Intet er umuligt
for den er ikke selv skal gøre det.

Termin den 10. okt 2009

Glæder mig til at se min guldklump

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 10:43

Småting som:

• Bleer, er en god ting
  • En god "numsecreme", kan kun anbefale Weledas
  • Bodystokings, dem får man ikke så mange af, men man får hurtigt brugt mange, så min. 10 stk, bare hvide, for de kan koges .
  • Badeolie

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd

listen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 12:20

Bleer vil det nok være smart at have mange af og engangsvaskeklude og affaldsposer til de brugte!

En del nedfrossen mad som du bare lige kan varme og guffe i dig for du får måske ikke tid/energi til at få lave mad fra bunden af

Mvh

Charlotte

Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirtbutikken.dk - t-shirts med alt fra heste til ribben!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 12:29

Bleer er om muligt en god idé, hihi.

Nanna: Hvor køber du denne creme henne?

Det med maden er da en fantastisk ide også har jeg osse lidt at fordrive ventetiden med.

Intet er umuligt
for den er ikke selv skal gøre det.

Termin den 10. okt 2009

Glæder mig til at se min guldklump

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll...llllllllll
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 12:33

Weledas zinksalve kan købes på nettet, og ellers i de fleste helsekost o.lign. butikker.

www.weleda.dk/vores-univers/find- din-weleda-butik/

Støt børnecancerfonden

0
0
Svar på denne tråd

Måske når man er to?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 21:07

Er det nemmere at få vasket? Men jeg (alenemor) må indrømme at samtlige barselsgaver der var tøj lå i ihvertfald 3 uger inden det blev vasket så det kunne bruges....

Så jeg ville bestemt sige mere tøj!

Ellers har jeg ingen bud som man ikke kan få manden til at hente

Mvh Louise og Skjalda fra Meldgården

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

Må jeg leje din foldrenser?? - skriv en pb.

0
0
Svar på denne tråd

drop vaskefadet
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 21:45

... og brug vådservietter i stedet :o) Det er meget nemmere og formodentligt mere hygiejnisk.

Ellers kan jeg kun sige mere tøj og også overtøj, huer og vanter til den bette. Hellere for meget tøj end for lidt, og det går mange sæt i løbet af en dag, når de er helt små.

Et termometer, en lusekam og en blød børste. Lusekammen ikke mod løs, men mod arp som baby højst sandsynligt får.

Indsats til babybadekaret, så du kan have armene fri, når baby skal bades.

Sutteflasker, hvis farmand også skal have lov at fodre en gang imellem.

og i den sammenhæng

Brystpumpe hvis du ikke vil malke ud i hånden. Det kan godt være en langsommelig proces.

Babydyne til barnevognen. Sengetøj til samme.

Legetøj til baby. For eksempel en uro i sorte/hvide farver til at hænge over puslepladsen.

Det var lige hvad jeg kunne finde på

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 08:54

Vaskefad bryder jeg mig heller ikke om, netop pga. hygiejnen. Vådservietter bruger jeg dog heller ikke, ønsker ikke at bruge unødig kemi på mit barns hud.

Nanna.

Støt børnecancerfonden

0
0
Svar på denne tråd

Nanna Geenie
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 08:56

man kan få vådservietter fra neutral...

Der har lige været en anden tråd herinde med must haves*LOL* Fik ikkel ige set om den stadig ligger her på den første side herinde.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 09:00

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 09:12

Jo, heldigvis er nogle bedre end andre, men derfor er der jo stadig mere end vand i:

Indholdsdeklaration - INCI:

Ingredients Virkemåde:

Aqua Rengør

Glycerin Hudplejende

Lactic Acid pH regulator

Citric Acid pH regulator

Sodium Benzoate Konserveringsmiddel

Sodium Hyaluronate Hudplejende

Kopieret fra: www.neutral.dk/Det+vil+Neutral/ Neutral+produkter/Baby/ V%c3%a5dservietter

Støt børnecancerfonden

0
0
Svar på denne tråd

Nanna Geenie
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 09:36

jo men så er spørgsmålet jo om det er skadelige ting el ej- hvor vidt det er ved jeg ikke. Men er det ikke skadelige ting betyder det jo altså knapt så meget - med skadelige mener jeg allergi fremkaldende og andre ting som talater (husker ikke stavemåden) etc.

man kan osse blive FOR hysterisk et el andet sted generalt. Således at den dag barnet så kommer i nærheden af nogle småting så udvikler denne allergier mv. Lidt som man siger med rengøring er godt, men skal heller ikke overdrives netop af samme grund.

Der er osse konserveringsmiddel i eks glasmad til småbørn - ellers kunne det ikke holde sig den tid det kan. Og i alt muligt andet. Måske ikke netop denne slags- men konserveringsmidler findes nærmest i ALT...

Sodium Hyaluronate findes naturligt i vores egen krop. Så det kan vi nok godt fastslå er en nødvendighed og dermed ikke skadeligt.

Citric Acid pH sørger for den rette ph værdi som jo altså er ret væsentlig for huden- osse til småbørn. Sandsynligvis ikke skadeligt når både Derma OG neutral anvender det i deres vådservietter. Jeg har i hvetr faldi kke fundet noget der siger at det er.

Lactic Acid pH binder fugten i huden- osse ret væsentligt at dette gøres på en mild og forskånende måde ved en baby el generalt småbørn. Det hjælper osse cellefornyelsen i huden.

Glycerin er er osse fugtbindende og blødgørende- igen vigtigt for de små. Indholdet er ikke så stort som i håndlavede sæber- specielt fra gammel tid.

Aqua... ja det er jo bare vand... Og det skader jo da i hvert fald ikke noget...

igen fandt jeg ikke noget nogen steder der sagde noget af ovennævnte skulle være skadeligt på nogen måde- godt nok var det osse tjept jeg gjorde det.

Men det erj o altså sådan at neutral og derma gør hva de kan for at skåne, gøre det ebdste mv for de små. De bruger ikke skadelige stoffer mv. så jeg ser ikke problemet sådan set. Andet end at man kan blive for hysterisk. Du får i hvert fald et problem i længden hvis du vil holde dit barn fra netop disse ingredienser. Det lader sig ikke gøre i længden.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:24

ikke brug vådservietter til daglig, har ALTID en pakke i pusletaksen, til når vi er på farten.

Jeg bruger en ganske alm. aflang plastik bøtte, ikke så høj, det funger fint. Kommer rent vand i hver gang, og det passer med længden af engansklude.

Jeg syntes, at vådservietter fedter, på en meget ulækker måde, også selvom han bruge svanemærkede osv. Bruger KUN Änglamarks. Og så er det da ALT for dyrt, end og bruge engangsklude!

Bruger ej heller zinksalve, da zink er et metal, og det ophober sig i kroppen. Det fik jeg afvide, af en af mine barselsgangs sygeplejersker, og er helt enig. Apotekts baby salve er super, og ellers bruger jeg kun Pantothenol salve

Husk baby neglesaks og D-dråber samt sutter.

Jeg brugte heller ikke badekars indsats, nogle ting kan altså spares.

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

oooooooooo
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 14:09

Stute: Det er muligt at tingene i dine vådeservietter ikke er giftige, men de er altså heller ikke nødvendige og kan genere barnets hud RIGTIG meget.

Her bruges vådeservietter i pusletasken og tøsernes hud bliver ualmindelig fedtet af dem. Bruger jeg dem i længere tid, så er der røde og ømme numser.

Det er lidt ligesom dengang man puttede aloe vera o.lign. i bleerne. Nej det er ikke giftigt, det er altså heller ikk naturligt for huden konstant at være fedtet ind i det stads.

Mine børn bliver ikke overbeskyttet; tværtimod udsat for lidt af hvert. Men lige præcis blenumser skal man altså være varsom med; det er trods alt mange gange om dagen, man ordner dem...

Herhjemme bruges engangsklude og ganske almindeligt vand fra hanen - hvad skulle der være uhygiejnisk ved det??

0
0
Svar på denne tråd

Vaskefad...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 14:47

Engangsvaskeklude er rare på tur, men absolut unødvendig når man er hjemme, eller har adgang til friskt vand.

Vi bruger enten Änglamarks, Dermas eller Rema1000 vådservietter på tur, når vi ikke kan komme til rent vand. Hjemme bruger vi engangsklude (Rema1000), en lille balje - og nogle gange lidt sæbe hvis han har tynd mave. Bagefter spriter vi puslepladsen af, vasker hænder og smider stofbleen til vask.

Salve til rød numse er enten Patenol-salven eller Locobase Repair alt efter grad af rød numse. Hvis der er hul, så er der Apotekets babysalve.

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 21:49

Vaskeservietter er absolut nødvendige i pusletasken, men efter min mening er de unødvendige hjemme. Hvorfor "smøre" babyhud ind i ganske vist uskadelige men kunstige stoffer. Vand på en engangsvaskeklud er nok. Evt lidt babysæbe hvis det sidder "fast". Og vaskefadet er da ikke uhygiejnisk. Man dypper jo ikke vaskekluden i vandet igen efter at have tørret numsen af, men tager en ny. Vores pusleplads er ved siden af håndvasken så tit tager jeg bare vand direkte fra hanen. Men nu er min datter også lidt større end nyfødt og siger ikke så meget til at vandet ikke altid er tempereret.

Ellers har jeg ikke så mange tilføjelser til din liste. Kunne bare ikke lade være med at blande mig ang vådservietter.

God fornøjelse når baby kommer og alle tingene skal i brug;-)

Mvh Marianne

Mor til :

Freja 17/11-04 og

Ronja 14/4 - 08

0
0
Svar på denne tråd

jeg siger jo
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 07:43

heller ikke man skal bruge vådservietter og ikke engangs el lig. Jeg siger bare at der ikk er grund til nærmest panik over giftige stoffer da det ikke Er giftige stoffer der er i dem! Som sagt kan man ikke undgå alverdens ting 100% og man kan blive for hysterisk og dermed osse nærmest gøre skade den anden vej rundt.

0
0
Svar på denne tråd

En overvejelse.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 00:04

En babyslynge (hvis du er til sådan noget) kan være en god investering, og specielt er den rar at have fra starten af.

Hvis du kan sy selv kan den laves for ingen penge. Alt kan købes på www.slynge.dk

Når først man har fundet ud af at bruge slyngen, er den efter min mening genial.

Vedr. vådservietter: Selv de mildeste indeholder konserveringsmiddel som, afhængig af type, kan være mere eller mindre irriterende/allergifremkaldende.

Jeg er ikke hysterisk, men synes ikke at det er en god idé at bruge dem dagligt istedet for alm. vand.

Et godt rensemiddel til beskidte numser er vand + lidt babyolie.

/Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

vikle/slynge
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 14:29

Hvis du vil bære dit barn med hænderne fri, så vil jeg anbefale en strækvikle frem for en slynge, det er ikke så svært som det lige ser ud, barnet ligger fantastisk, og du bær dets vægt over begge skuldre og på hofterne. De kan ofte findes brugt til en billig penge.

Ellers tilslutter jeg mig meningen om, at vådservietter hører til i pusletasken, og derhjemme bruges engangsskumklude (halve), jeg har kun brugt vaskefad til vores puslebord ovenpå, der står uden for badeværelset. På badeværelset nedenunder har vi et puslebord med hjul under "forbenene", så det ruller vi lige over til vasken når hun har svinet. Da hun var lille fyldte jeg vasken med lunkent vand, som jeg kunne dyppe kluden i (og derefter ligge den over i den brugte ble, som til slut kan rulles sammen om det hele, så blespanden ikke bliver fyldt med snaskede klude), nu gør jeg den bare våd under den kolde hane. Jeg køber i øvrigt de helt billige skumklude fra bilka, der er 150 stk (kvadratiske) i en pakke mod normalt 50, de er noget tyndere end de andre, men de fungerer fint for Ellen. Jeg klipper dem så i halve, da de er nemmere at arbejde med (og det halverer jo også forbruget).

Ellers vil jeg også foreslå en babyalarm.

God fornøjelse

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider