Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tigerspring?? 60 vidunderlige uger...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 20:27

Jeg har netop lånt bogen "60 vidunderlige uger" (samt "sov igennem uden gråd") på biblioteket og det var noget af en lettelse at finde ud af, at min ellers så søde og glade lille drengs pjevsede og omklamrende opførsel de sidste par uger er helt normal

Ikke at han ikke har kunne græde/være utilfreds ellers, men de sidste 8-9 dage har han bare været så meget på tværs. Han skal underholdes konstant, vil ikke ligge alene på gulvet og lege, skal helst kunne se mig hele tiden og skal nok sørge for at vi finder ud af, når der er noget der ikke passer ham.

Han er decideret anstrengende til tider, særligt når vi nærmer os sengetid og han er træt, men nægter at overgiver sig til søvnen. Han har altid været en af dem der ikke sov så meget, men det var ellers blevet meget bedre og han sov endda 7 timer i træk, to nætter i træk forrige uge Men nu er det tilbage til 2-3 timer ad gangen og så vågner han endda også op med mareridt og er meget ulykkelig den lille mand.

Han vil ikke længere sidde stille i barnevognen og lege med lidt legetøj, så nu er klapvognen og selen taget i brug. Det går lidt bedre, men lige så snart jeg stopper op, vil han ud af den...

Han er fra 15. december og 31 uger, men er født 19 dage for tidligt, hvorfor han (ifølge bogen) er lidt bagud med sine tigerspring, da det han er igang med ligger omkring 26. uge.

Han er godt nok ved at drive mig til vanvid af og til, særligt når min mand har aftenarbejde (som denne uge) og der derfor kun er mig til at underholde ham de sidste timer inden sovetid. Når vi foretager os noget (er i svømmehallen, går tur med hunden, gynger ude på legepladsen og lign.) er han den samme glade dreng som ellers og han elsker når folk taler til ham. Men ellers er det vist hans mission pt. at prøve at få mor til at gå ud af sit gode skind. Andre der "kæmper" med deres små trolde i øjeblikket?

Tina - nu med søn & Anastasia

0
0
Svar på denne tråd

med på vognen
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 20:41

Hej Tina. Jeg har også bogen "vidunderlige uger", som er den udvidede version, som går op til 82 uger. Jeg synes dog at børnene (eksemplerne)i bogen er MEGET tidligt ude mht. hvad de kan. Oscar er ret bagud med det hele ifølge den bog.

Han er fra 1. juni 2008 og pt. HELT umulig. Han kaster sig bagover og skriger og græder bare der er det mindste. Han skal underholdes hele tiden og sover meget dårligt. Vågner mange gange i løbet af natten og står op mellem 4.30 og 5.30. Han blir helt hys hvis alting ikke lige går efter hans hoved.

Han har aldrig været noget nemt eller længesovende barn, men jeg er så træt og så udmattet og spørger mig selv om jeg er ved at få en depression. Hvor længe kan det her vare ved???

Ja, Tina, du er ikke alene.

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til Oscar - født 1. juni 2008!

0
0
Svar på denne tråd

Hurtige børn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 20:53

Ja, jeg undrede mig også over at der lader til at de fleste eksempler i bogen allerede kravler allerede fra omkring 26 uger?? Og nogen af dem synes at være igang med at rejse sig?

Markus kan komme op på knæene, men armene vil ikke rigtigt følge med og så får han møvet sig bagud istedet (hvilket kan afstedkomme et hidsighedsudbrud)

Jeg er også godt udmattet rent psykisk af hans klynkeri og kan mærke at min lunte bliver kortere og kortere. Han gør det jo ikke for at være besværlig, men det føles godt nok sådan af og til...

Ikke ligefrem særligt opmuntrende at læse at det åbenbart ikke bliver nemmere/bedre det næste halve års tid

Misforstå mig ikke, jeg elsker min lille dreng overalt på jorden, men nogen gange glæder jeg mig til han skal til at starte i vuggestue og jeg skal tilbage på arbejdet.

0
0
Svar på denne tråd

lirorjrppeh
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 21:55

Alstå jeg var slet ikke typen, der holdt af at gå hjemme på barsel. Jeg var ved at få PIP! Jeg glædede mig SÅ meget til at starte på arbejde igen og til at han skulle starte i vuggestue. Jeg har indset at det ikke nytter at lade som om man nyder at være på barsel og ku gå hjemme altid med den lille! Jeg elsker at sidde på arbejde og fordybe mig i det og bruge min hjerne og "komme væk hjemmefra". Så har jeg jo også tid til at savne min søn og glæde mig til at se ham igen om eftermiddagen, så har man mere overskud end hvis man går op og ned af dem hele dagen. Ja misforstå mig heller ikke, jeg elsker min søn højere end alt andet og vil beskytte ham med næb og kløer, men nogle gange er det hele bare ikke så lyserødt, som man gik og troede, da man var gravid. Og så er Oscar altså af natur ikke jordens nemmeste barn, det har jeg måtte indse. Men det behøver jo ikke blive et problem senere.

Der er mange ting, der bliver nemmere, jo ældre, børnene bliver. Til gengæld opstår der så en masse andre problemer/situationer, som jo følger med alderen og deres udviklingstrin. Det er jo helt normalt, men nogle børn er bare mere skrøbelige end andre (se evt. mit indlæg her lige efter dit - "Sensitive børn/High need children")

Og nu er jeg nok ikke nogen psykisk superstærk mor i øjeblikket, så det gør jo heller ikke tingene bedre. Heldigvis har jeg en meget støttende mand, som også er en super far, men fra august skal han til at arbejde 80 km væk, så han er ikke så meget hjemme. Så det er om at nyde vores 3 ugers ferie sammen.

Det lyder som om din søn er FULDSTÆNDIG normal, og det lyder til at du jo klarer det rigtig godt.

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til Oscar - født 1. juni 2008!

0
0
Svar på denne tråd

Åhh jaa...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 22:58

Åhh ja, de dejlige tigerspring..

her har vi en lille tiger i øjeblikket... Han er født 9dage over termin,så det passer nogenlunde med den der 26ugers..

Han er gudskelov ikke så slem, som tigerspringet omkring 19uge var.. der ville han hverken det ene eller andet...

Her er han dog stadig glad, men vi skal ikke gå fra ham, og han vil næsten ikke sove om dagen..og når det endelig sker, så er det kun max. 1time.. ja, han er bare rigtigt godt pyller...

Hilsen Nadia

Mor til Viljar d.18/02-09

Ejer af vildbassen Wilfred, som søger part

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
*Suppi, du vil altid være elsket og savnet*

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 08:31

Det lyder nøjagtigt som min datters opførsel de sidste par uger... Hun er fra d. 10. december... I dag er faderen for første gang kørt afsted med hende hele dagen (er planen!!!), så jeg kunne få lidt ro... Var ved at blive vanvittig!!! Men sådan er det jo åbenbart for alle i perioder .

Mange hilsner Mille

0
0
Svar på denne tråd

Små tigre...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 09:45

Det hjælper trods alt en smule at vide, at andre er i samme båd. De sidste to nætter har været rigtigt dårlige her. Markus vågner oftere end han ellers plejer, har tit mareridt og han vil under ingen omstændigheder lægges i seng. Har måtte tage ham op begge aftener, da han var så ulykkelig og så er han faldet i søvn under amning, hvorefter han er blevet lagt i sin seng... For tre aftener siden kunne han lægges ind, når han var træt og så lå han og legede lidt indtil han faldt i søvn af sig selv, helt uden klynk og gråd

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider