Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

4½ årig har slået tand løs
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:22

Hej

Magnus kom galt afsted igår, rendte ind i sådan en jernbøjle af en art, og slog sig godt og grundigt. Jeg tjekkede tænder, mund og læber, og hvad jeg da kunne få lov til at se/mærke var der kun en lille flænge i læben - ikke en der skal gøres noget ved.

Hans tænder har/er noget ømme, men nu til aften fik jeg endelig lov til at "nykke" lidt i dem, og til min skræk opdager jeg at den ene fortand øverst er en smule løs...!

Det er vel for sent at gøre noget, og er der i det hele taget noget at gøre? Bør jeg lade en tandlæge se på det? Eller gror den "bare" fast igen?

Lene

KANON HOPPEFØL SÆLGES: SKOVENS RAFAEL/BH AGENT.ERDH I 4 LED PÅ MOR-SIDEN. ÆDEL OG SÆRDELES GODT GÅENDE I ALLE GANGARTER.

0
0
Svar på denne tråd

Tandlægen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:36

Hej Lene

Jeg synes du skal kontakte hans tandlæge. Den nuværende tand har måske ikke taget skade, men slaget kan godt have skadet den kommende tand der er under mælketænderne.

Min søn havde også slået sin mælketand på et tidspunkt, dog uden vi havde bemærket det og pludselig en dag var der kommet en mærkelig bule i tandkødet over tanden. Da vi efterfølgende kom til tandlægen blev tanden straks revet ud og betændelsesbylden blev fjernet. Efter et stykke tid voksede den nye tand ud.

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

tandlæge
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 21:58

ja, få den lige tjekket af tandlæge.

Min søn slog også sin fortand, og den blev helt blåsort. Heldigvis var der ikke sket skade på blivende tænder. Tanden er nu næsten hvid igen, tandlægen fortalte at det er ligesom et blåt mærke, så det kan fortage sig igen.

En anden vigtig ting er at få det meldt til forsikringen, for skulle der vise sig at være sket varig skade, så er der kun dækning hvis det har været anmeldt.

/Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

Tak skal i,,,
Forfatter: 
Dato:  30-06-2009 22:03

Tak skal i have, jeg kontakter tandlægen i morgen tidlig!

Lene

KANON HOPPEFØL SÆLGES: SKOVENS RAFAEL/BH AGENT.ERDH I 4 LED PÅ MOR-SIDEN. ÆDEL OG SÆRDELES GODT GÅENDE I ALLE GANGARTER.

0
0
Svar på denne tråd

I moregn
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 19:52

Hej

Har idag snakket med tandlægen, som gerne lige vil se/tjekke Magnus i morgen, og lige nappe et røntgen af ham til forsikringen!

Gir en melding om "dommen"

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Så har vi været
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 15:40

adsted, og alt er i orden.

Han fik taget et røntgen for at tjekke, men alt så ud til at være i skønneste orden!

Pyhh ha!

0
0
Svar på denne tråd

Skønt....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 12:35

det var godt de blivende tænder ikke var beskadiget

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider