Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

ikke liiiiige i dag..... (fødselstanker)
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 10:59

Ja, jeg går jo her og venter.... Har termin den 7. juli, og føler jo derfor, at jeg kan risikere at føde "lige om lidt".

Men her når tiden nærmer sig, begynder jeg sgu at få lidt kolde fødder (altså lidt svært i denne hede, men I forstår nok)....

Det er min 2. fødsel, og jeg tænker at jeg har lidt forbehold, fordi jeg ved det er hårdt arbejde der venter? I forhold til første gang, der vidste man jo ikke " hvad man havde i vente" så at sige...

Om aftenen når jeg skal i seng, tænker jeg "Ej, bare det nu ikke går i gang liiiige i nat, det må godt vente lidt endnu", så ville det også passe lidt bedre ind i kalenderen osv osv ....

Alle mulige undskyldninger for, at det ville være bedre "i morgen" eller "overmorgen" osv.

Er det ikke en lille smule sært/skørt? Eller er det bare nerverne/spændingen der spiller ind nu?

Synes de fleste man læser om, på dette stadie i graviditeten, nærmest ikke kan længes mere efter fødslen, hvor jeg håber på at skyde det lidt ud

Jeg ved jo godt, der ikke er nogen vej udenom - ud skal den jo

og har heller ikke noget tidspunkt for den "perfekte" dag (joker lidt med det gerne må blive d. 5. for så har vi overstået et par ting, vi skal til, men det er jo bare for sjov)

Håber at NÅR det først går i gang, at så denne "nervøsitet" eller hvad man skal kalde det, går over,så jeg kan få en god oplevelse med det, for denne her uvished er lidt træls

Nå ved egentlig ikke lige hvad jeg ville med dette indlæg, men meget rart at få skrevet det ned, så kan jeg jo altid søge på det om 1 måned, og grine af, at jeg havde det sådan

mvh Trine - mor til Mads 200506 - og venter nr. 2 d. 7/7-09.

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 11:36

Godt dine tanker, og har også haft de samme men da jeg så begyndte, at gå over tiden, så forsvandt de tanker, og jeg længdes bare efter, at skulle føde.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Elevponyer søges, se præs.

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

Gravid og fødsel
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 12:45

Hos mig var det også lidt sådan. Men pludseligt vendte det og jeg var bare så klar til at komme af med den besværlige mave.. Kort tid efter (inden for dage) ja så fødte jeg ;-).

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Hele familiens hyggehest Jossie sælges

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie og Chico

0
0
Svar på denne tråd

ja puha
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 14:46

de tanker havde jeg også , mine kom så meget hurtigt, jeg havde en slem fødsel med den første, så var lidt (meget) nervøs og tænke også på den anden side .. at det kunne umuligt være værere end den første. JOW det kan det så. Også derfor jeg ikke er sikker på jeg tør få flere. græmes ved tanken om at skulle føde igen.

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

STAMPE SÆLGES !! ELLER LÅNES UD!! dejlig broget hoppe på 120 i stang. Super sind, god mor og laver dejlige føl

0
0
Svar på denne tråd

jeg kender det også
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 15:07

-- vil beskrive det som 25% frygt og 75% glæde over hvad der venter en.. men igen lige pludselig er du klar..

Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og Liva Maria født 10 juni 09 kl. 18.04

Gud gav ganske vist menneskene forstanden, men glemte desværre at vedlægge en brugsanvisning

.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 16:33

lige så langt henne som dig, længtes jeg efter at føde, men det var også første gang, og jeg vidste - som du selv siger - ikke, hvad der ventede mig..

Hvis jeg stod til at skulle føde lige om lidt, ville jeg også være hunderæd, for jeg synes, det er en frygtelig oplevelse ;)

(selvfølgelig indtil den lille kommer ud!)

Men der er desværre ikke rigtig nogen vej tilbage :)

Sagde Carina Gøttler (:

- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 20:18

Jeg var SÅ klar til at komme af med maven, men samtidig også lidt små nervøs over, hvad der ventede. Det er rigtigt hvad du siger med, at man jo godt ved, hvad der venter 2. gang, men samtidig ved man også, hvor helt utroligt fantastisk det er at få sin dejlige nyfødte baby op i sin favn...

Da jeg mærkede de første veer tænkte jeg bare "ej jeg gider bare ik det her" totalt flash back til sidste fødsel. Men når først festen er i gang så kører det jo på skinner og med målet lurende lige forude, holder man næbet oppe og gir den gas

Du klarer det hele i stiv arm og husk anden gang er vejen banet og så går det nok hurtige end første gang, og denne gang ved du, hvad det går ud på, så man er ikke nervøs under fødslen...

Rigtig meget held og lykke og vi glæder os til en babyhilsen fra dig den 5. juli

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

babyhilsen
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 20:42

Fru Dolmer: hehe tjek, sender en babyhilsen d. 5. juli regner jeg stærkt med

Dine ord her: "ej jeg gider bare ik det her" totalt flash back til sidste fødsel." Det er simpelthen LIGE på kornet!!

Det tog simpelthen så lang tid sidst, så pt orker jeg det ikke, men er da glad for at høre, at det kan vende mht tankerne.

Det betyder måske bare, at det varer lidt, inden baby er klar.

Er rigtig glad for, at I andre kender til det, for jeg synes næsten ikke jeg har læst andre indlæg, end "nøj hvor er jeg klar til at føde!!!!# - og så følte jeg mig sgu helt underlig

Kubling : Det kan være, at det nærmest er tankerne der sætter det igang?? Så måske hvis jeg pludselig føler mig klar, så er det bare naturens måde, at forberede mig på!

Jannie(victor) : Aheem, det var da ikke så fedt at høre

Håber da sandelig heller ikke at det bliver sådan, som du beskriver.

Havde selv et lidt langt og lidt træls forløb 1. gang, så har selv gået med tanken om, at "nååå ja, det kan da ikke blive værre" men det kan jeg så skyde en hvid pind efter måske

Sidste gang fik jeg desværre ikke Mads op til mig, da han var blevet født, holdt ham først efter 2 timer, og jeg vil bare

SÅ GERNE have muligheden for, at få den lille baby op i mine arme, når den er født!! Det er det, jeg håber Allermest på! Håbe håbe håbe.....

Sole : du har helt ret, måske er det pt lidt mere 60-40 i frygtens favør , men satser på, at det forsvinder som dug for solen!

Egentlig lidt skægt, for lige da jeg havde født Mads (og også imens fødslen stod på), tænkte jeg ikke een eneste gang, at "det gør jeg aldrig mere"..... Så sjovt, at jeg har det sådan nu?!

Nå men rigtig rart, at der er andre der har gjort sig de samme tanker, og ja man ved jo godt, at det der kommer ud af det, er guld værd!!! Men skørt som sindet kan spille en et puds.

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

....or a kiss fool you

0
0
Svar på denne tråd

Kender det...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 22:26

Op til alle mine 3 fødsler har jeg haft sådan nogen blandede følelser - på den ene side har jeg ikke kunne holde ud at vente mere, på den anden side gad jo ikke rigtig have ondt ;-)

Jeg vil ikke sige, at jeg nogen af gangene har været bange eller særlig nervøs for fødslen - bare spændt. Men jeg GAD BARE IKKE FØDE, grin! På nøjagtig samme måde som jeg skældent gider stryge tøj... men som med tøjet, så gør jeg det jo alligevel ;-)

Ved de 2 første fødsler sagde jeg efter få minutter, at det var nemt og at jeg gerne gjorde det igen - med den sidste sagde jeg "Aldrig mere", for hold op han gjorde nas at få ud... og det står jeg stadig ved!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

tiden nærmer sig
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 09:38

Ja nu nærmer tiden sig.

Jeg har jo rent faktisk terminsdato i morgen, og havde jo hele tiden joket med, at jeg ville føde den 5. juli.....

....så jeg troede jo, at jeg skulle opdatere med en fødselsberetning her i tråden i går, men nej....

Ingenting sker!! Jo lidt onde plukveer i weekenden, og straks troede jeg, at "NU går det løs", men det gjorde det ikke.

Heldigvis er mine forbeholdne tanker mht fødsel, godt og vel forsvundet, så jeg satser på, som kubling skrev højere oppe, at det så snart vil gå i gang Detmå være tegn på, at jeg snart er klar psykisk hihi.

Så nu må I gerne snart krydse lidt fingre for mig, og en forhåbenlig god fødselsoplevelse

....or a kiss fool you

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider