Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

søvn om dagen??
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 15:19

halløj igen igen..

vi har problemer med søvn om dagen, hvis jeg ikke virkeligt kæmper for at få ham til at sove så sover han kun meget lidt i løbet af dagen, kan det passe at jeg skal bruge ca. 1 time hver gang han skal sove om dagen???

hvad nu hvis jeg ikke gør noget og bare lader ham selv finde ud af det??

jeg kan se han bliver træt men han lægger sig ikke selv til at sove, han vil ammes i søvn eller vugges i søvn og det kan godt tage lang tid, og vugger jeg ham i søvn vågner han når jeg stopper...

hvis jeg virkeligt synes han har brug for søvn og er helt umulig så tager jeg ham ind i vores seng hvor jeg sæ lægger mig og ammer ham og så sover han der, men det er jo slet ikke holdbart ret længe..

han er 9 uger gammel...

skal jeg bare "være ligeglad" og regne med at han på et tidspunkt selv finder ud af at falde i søvn når han er træt, eller skal jeg kæmpe videre for at få ham til at sove i barnevognen?? og uden at skulle ammes eller vugges i søvn??

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

hytrhtrhrth
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 15:34

har selv en datter på ti uger. Her fungere søvnen heldigvis både dag og nat.

Jeg ligger hende ved den mindste tegn på træthed så hun ikke bliver overstimuleret.

Bruger dit barn sut? Ellers vil det hjælpe dig meget hvis du kan vænne det til at tage sådanne en når man skal sove. Prøv evt at afskære kalechen på vognen så alle sanse indtryk bliver lukket ude. Måske det også bare hænger sammen med at han lige er ved at udvikle et eller andet og d4rfor har svært ved at falde til ro.

Men ellers er han ikke så gammel så måske er det han har brug for pt bare tryghed????

Held og lykke med projektet

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

tryghed..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 16:07

jeg er selv ret overbevist om at det er tryghed han vil have.. han vil ikke tage en sut selvom jeg virkeligt har forsøgt at få ham til det.

jeg har forsøgt det med at lægge en stofble henover kalechen så han ikke kan se ud, men uden held.. det med at lægge ham så snart der er det mindste tegn synes jeg også jeg har forsøgt, men synes så bare ikke der går mere end en halv times tid fra han er stået op til de første tegn kommer og kan da ikke passe han skal sove 23 timer i døgnet!!!

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Sove sove
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:42

Vores tøs på nu 3 måneder sover således:

18:30/19-6 afbrudt af 2-3 korte amninger, nærmest i søvne :-)

7-8

9-12

14-15

16-17

Sådan cirka.

Så de kan sagtens sove meget i løbet af døgnet, da hun var 9 uger sov hun nok mere end ovenstående. Nu er hun så ved at skifte rytme igen og har brug for mindre søvn :-).

Det er først når de er omkring de 4 måneder at man så småt kan "lære" dem nogle sovevaner ved at indføre ritualer. Indtil da skal man vist bare bruge hvad der virker :-D.

Et sovedyr der lugter af mor er et hit her, den kan man nusse med i søvn :-). Vores buger så også sut, men ellers en nusseklud/sovedyr, det kan da bibringe lidt tryghed :-).

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie og Chico

0
0
Svar på denne tråd

Kubling
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 18:36

Ud fra det du skriver, så sover dit 3 måneder gamle barn 18 timer i døgnet.... .... Hold da op...

Ingen af mine har så nogensinde haft et særlig stort søvnbehov, i forhold til andre børn, så synes jo det lyder helt vildt med så meget søvn i den alder....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

Sælges: 6 års dressurhoppe og 4 års kat 1. vallak.

0
0
Svar på denne tråd

strækvikle
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 18:41

Hvis du tror det er fordi han mangler tryghed, så kunne du overveje at prøve at bære ham i vuggestilling i en strækvikle. På den måde får han sovet, og du kan stadig lave lidt praktisk (eller tage en lur) med ham på maven. Jeg brugte min meget da Ellen var på den alder, da hun også havde et meget stort tryghedsbehov. Du skal ikke være nervøs for dårlige vaner, det er han alt for lille til. I dag er Ellen 5½ måned, og er super nem at putte både i barnevogn og seng. Viklen bruger vi stadig f.eks. i weekenden, da vi var til familiefest og skulle en tur til stranden, så var det nemmere end klapvognen, og så faldt hun i søvn, og sov en times tid på min mave da vi kom tilbage (så jeg måtte få de andre til at række mig te, kage osv, mens jeg sad i en god havestol og nød solen :) )

Held og lykke med soveriet

Merete

0
0
Svar på denne tråd

sove sove
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 19:17

Jeps, det gjorde hun, men nu er hun så småt ved at ændre rytme ;-)

Jeg var også målløs, den første sov nemlig nærmest ikke om dagen. Som nyfødt sov hun hele tiden, kun afbrudt af amninger, hun havde så også en kende gulsot, så vi måtte vække hende hver 3 time. Sådan gik den første måned. Læge og sundhedsplejeske var nu ikke bekymret ;-).

Idag så det således ud:

19-6.30 (afbrudt af tre amninger, dvs. nok 1½ times "vågenhed")

9-10.30

13-15

16-16.30

Så nu har hun skåret ned til 14 timer, men eftermiddagsluren blev så også lidt ekstra lang grundet et dejligt bad :-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie og Chico

0
0
Svar på denne tråd

kylix..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 22:06

okay, men brugte du den hver gang hun skulle sove så?? og hvor længe gik der på den måde før hun selv kunne falde i søvn???

når hun så faldt i søvn lagde du hende så fra dig eller gik du med hende al den tid hun sov???

tænker bare hvis nu han gerne vil sove 5-6 timer dagligt, så bliver det da jævnt hårdt at gå rundt med ham i så lang tid!!!

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Nicklas på
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 07:10

5 uger sover heller ikke meget i løbet af dag. max ½-1 time af gangen. Jeg tror, at det varierer meget fra barn til barn. Sofie sov f.x 4-5 timer døgnet rundt.

Du skal ikke være bange for dårlige vaner, det er han ikke stor nok til endnu. Husk også at der går op til ½ time, før de er i den dybe søvn, hvis det er det de har brug for.

Prøv evt. at ligge dig på sengen med barnet, så får du også hvilet lidt selv, og typisk vil man så kunne gå i løbet af en ½ times tid. Det forstyrrer heller ikke barnet så meget, som hvis du ligger det fra dig, når det sover.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider