Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ondt omkring skambenet?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:59

Idag er jeg i uge 30 og jeg har de sidste par uger haft virkelig ondt i "musklerne" omkring skambenet, det virker nærmest som om jeg er hævet - og jeg er vildt øm! ØV BØV...

Er der nogen der har samme problem? Og hvad gør I evt. ved det?

Jeg har helt fra starten haft ondt i lænden og bækken - men det bliver også bare værre og værre - jeg kan næsten ikke vende mig i sengen og det gør super nas når jeg bare laver den mindste bevægelse - noget der især gør ondt er hvis jeg lige vil skubbe til noget med foden, det gør virkelig ondt helt derop...

Jeg er samtidig ret hård lige over skambenet, eller nederst på maven...

Jeg er i udlandet i øjeblikket, vender hjem her den 30 juni, men der er dælme længe til når man går og har ondt. Jeg arbejder fuldtid, men det er stille kontor arbejde...

Mit blodtryk er fint, tjekker det dagligt, var et hurtigt smut forbi en sygepjeleske i mandags som tjekkede min urin og den er som den skal være ingen svangerskabsforgiftning eller noget...

Jeg passer på mig selv, slapper rigtig meget af, får andre til at bære mine ting og synes i det hele taget jeg er god ved mig selv og den bette, men er bare lidt træt af at have så ondt...

Nogen råd, gode øvelser eller lignende? Eller behandlinger i har prøvet?

Jeg har rig mulighed for at svømme, men kan ikke hlet finde ud af om det er godt eller skidt...

0
0
Svar på denne tråd

Bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 23:23

For mig lyder det som jeg havde det da jeg havde bækkenløsning Så pas på dig selv, og kontakt en læge så snart du kommer til DK igen!

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Lilar...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 06:08

Kan man slet ikke gøre noget for at forbedre eller mindske det?

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooooooo
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 07:14

Er klokkeklare tegn på bækkenløsning eller ihvertfald bækkenproblemer.

Din læge kan henvise dig til en fysioterapeut; det kan hjælpe en del.

Svømning kan være godt, men det kommer an på en prøve. I min 1. graviditet fik jeg bare endnu mere ondt af det, men her 2. gang er det skønt.

Du skal så vidt muligt undgå vrid i bækkenet, dvs at dine fødder skal "holdes parallelle" (aldrig benene over kors), i sengen og fx bil kan du ligge/sidde på en plastikpose, så du bedre kan dreje rundt uden at bevæge bækkenet...

men generelt er der altså ikke meget andet at gøre end at forholde sig i ro... -Og tro mig; 10 uger kan være meget lang tid, og det bliver bare værre og værre...

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 10:39

Jeg prøver også virkelig at holde mig i ro - det er såååå svært, hvis man lige er ved at tabe noget, eller lige vil række ud after noget så kommer man lynhurtigt til at vride sig uden at tænke over det.

Jeg har læst det med at holde benene parallelt og ikke krydse, hvilket jeg stort set ovså overholder - Maven gider slet ikke have at jeg har benene over kors, så brokker prinsessen sig ;-)

Jeg synes ikke at svømning har gjort nogen forskel, så har holdt mig lidt fra det - så bruger kun poolen til at køle af i og til at flyde rundt og føle mig vægtløs (skønt)

Men rigtig træls at ha så ondt, især når man af natur er ret aktiv og gerne vil passe på sin krop i forhold til motion mv...

Nå men resultatet bliver forhåbentligt værd at vente på - 10 weeks to go :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nøjagtig
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 10:43

samme symptomer havde jeg da jeg fik konstateret bækkenløsning.. Jeg er i uge 28, og har haft det en måneds tid.. På nogle hjælper fys- ikke på mig. Hos andre er det kiroptaktoren man skal have fat i, og jeg er så nu henvist til akupunktur.. Bækkenløsning kan ikke fjernes, men man kan få nogle redskaber der gør det nemmere.. Sov med en pude mellem benene, hvad enten du ligger på ryggen eller på siden. Spænd i de skrå mavemuskler nederst når du skal vende dig, op at stå osv. Sov evt. på et glidelagen eller silketørklæde- gør det nemmere for dig at vende rundt i sengen osv. Det er de råd jeg indtil nu har fået, og som tidligere nævnt, det med bilen.. Vend ryggen til sædet, sæt dig ned og drej så benene ind samtidig, ligesom hvis du satte dig på sædet og kiggede ug og lige skulle banke skoene af så måtten ikke blev beskidt Det samme når du skal ud.. Og igen, ikke benene over kors, og ikke stå og hvil på det ene ben..

Nu med en dejlig dreng i maven

0
0
Svar på denne tråd

Prøver
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 10:57

Jeg må ha fat i lægen og få en henvisning når jeg vendet retur - Jeg har tidligere haft VILDT gode erfaringer med akupunktur, måske man skulle prøve det igen - det var godt nok mod migræne, men anyway, jeg ved at min krop tager godt imod det. Måske kombineret med en fys...

Jeg tror jeg følger stort set alle jeres forslag - jeg skal vist bare være endnu mere bevidst om det / på det...

Den med bilen er lidt svær når man køre 4x4 :-) jeg må finde en lille skammel...

Jeg takker i hvert fald for jeres gode råd - flere modtages gerne...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider