Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

mens efter en MA?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 12:35

hej alle sammen

ja jeg var jo lykkelig gravid for lidt over en uge siden, sad på en lyserød sky og alt var bare skønt. men den verden braste total sidste onsdag da jeg kom til akut scanning (havde været til en scanning 6 dage inden hvor hjertet slog)

kommer ind og med det samme kunne jeg godt se den lille spire ikke havde vokset siden sidste scanning og hjertet bankede slet ikke.

begyndte at græde og fik snakket med ham om jeg skulle komme ind dagen efter og få det suget ud. så kunne jeg lige vende mig til tanken.for han spurgte mig om jeg ville have det gjort med det samme,men takkede nej, ville gerne lige have det sagt til kæresten hvordan og hvor ledes. så det blev dagen efter.

nu er der gået 8 dage siden det blev gjort, har blødt en lille smugle hver dag men ikke ret meget. og har så også fanget mig en blærebetændelse så har det bare ikke for godt. men er igang med behandling. men hold op hvor synes jeg det er hårdt, men er da stadig ved godt mod :)

nå nu til mit spørgsmål til jer der har prøvet det her. hvornår fik i jeres første mens efter sådan en tur? lægen sagde cirka 4 uger, men det er vel forskelligt fra person til person.. og hvad med cyklusen hvornår blev den normal igen.

ved godt jeg ikke kan bruge det som sådan,fordi vi jo er forskellige i vores kroppe. men bare rart at høre hvordan det gik for jer.

utroligt at man kan glæde sig sååå meget til at man får sin mens, det er vist første gang det er sket.

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 13:20

Lige en trøstekrammer herfra.

Jeg begyndte at bløde d. 31/5 der var jeg ellers 8 uger henne. Det er den anden abort jeg har i træk. Sidste gang var i december og der havde vi også nået at se to små hjerter slå.

I december fik jeg menstruation efter 4 uger. Denner gang ved jeg ikke hvornår jeg får det igen. Men regner med at der går ca. 5 uger igen. Jeg bliver stadig fulgt med blodprøver for at tjekke at mit HCG tal falder som det skal.

Det er hårdt det du er igennem, det ved jeg alt om. Men op med modet, det lykkes højest sansynligt næste gang.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Skrift over
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:29

Har ikke selv fået lavet en MA, men ville lige sende jer begge et trøstekram... (Min svigerinde har oplevet det et par gange, så har haft det tæt inde på livet..)

Håber for jer begge, hvis/når i bliver gravide igen, at det så lykkes..

Men dejligt at I begge er ved godt mod... Der hjælper forhåbentlig i dette sværre situation.

MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:57

helt hvad en MA betyder, men regner med at det er en spontan abort, der ender i en udskrabning??

Sådan en oplevede jeg sidste år, da jeg var i uge 11. Efter udskrabnngen fik jeg en delt forskellige holdninger/meninger fra div. læger og sygeplejersker om hvornår vi måtte prøve at blive gravide igen - jeg går ud fra at det er ægløsningen ifm. menstration du venter på??

Nogle sagde at vi skulle vente til efter mens. og andre sagde at vi kunne gå igang når jeg ikke blødte mere, og derudover var mentalt klar til det. Mange af argumenterne lød på, at det var svært at fastsætte terminsdatoen, når man ikke havde datoen for "sidste" 1. mens.dag. Bevares - det kan man da få svar på ved scanning!

Nogle sagde at kroppen havde godt af få en lille pause, og andre sagde at infektionsrisikoen var større end normalt indtil man havde haft mens. Jeg ved det ikke - de svar jeg har søgt på nettet har også været meget forskellige.

Vi kunne altså ikke holde ud og vente pga. praktiske hensyn ifm terminfastsætning, så vi valgte altså bare at gå igang, og jeg nåede slet ikke at få min mens. Der var gevinst inden

Jeg brugte en del tid på abortliniens brevkasse, som jeg synes besvarede mange af det spørgsmål jeg havde, og matchede en del af de tanker og den sorg jeg bar rundt på.

Held og lykke med det,

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 16:07

Du får lige en trøstekrammer herfra! (mangler en træstekrammer smiley).

Har ingen erfaring på området, så kan ikke hjælpe dig.

MA = Medicinsk abort ???

0
0
Svar på denne tråd

hej alle 4
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 17:43

mange tak for jeres svar og trøste krammer det er virkelig dejligt at få et kram :)

MA = Missed Abortion/Medicinsk Abort (man skal hjælpes på vej via evt medicin/udskrabnng)

lisbethdue og Chrisser 1 er ked af at høre i også har været møllen igennem, øv hvor er det bare uretfærdigt. fik at vide af gynækologen sagde til mig at vi måtte gerne begynde nu, men han synes vi skulle vente indtil første mens havde været der. men vi bestemte selv..

vi vil vente til første mens kommer. føler min krop lige har brug for ro, men det er nok også fordi jeg føler mig så syg af den blærebetændelse. og så også så man lige får tankerne mere på plads, for de fiser godt nok rundt i ens hoved.

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider