Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Allergisk reaktion?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 22:47

Hvordan ser en eller kan en allergisk reaktion se ud?


Emma har børneeksem og i den forbindelse anbefaler man at hun ikke får citrusfrugter, da de kan forværre dette og udtørrer huden.


Hun holdes dog ikke fra disse for en hver ting, hun må bare ikke få i uanede mængder.


Forleden havde hun så fået cirka en halv skive ananas i dagplejen.

Det fik hun ved 15 tiden og ved 17-18 tiden herhjemme da hun fik en ny numse, havde hun et meget voldsomt udslet på mave og ryg.

Små bitte prikker og større rødlige "plamager".


Det så voldsomt ud, men hun var ikke generet af det. Hun hverken kløede i det eller viste anden tegn på ubehag.

Vi valgte derfor at se tiden lidt an - da hun gik i seng 19:30 var udslettet uændret, men stadig uden ubehag.


Om morgenen var det faktisk forsvundet igen.


Det eneste jeg kan komme i tanker om hun har fået som var anderledes, er dette lille stykke ananas.

Men syntes det var en meget voldsom reaktion fra så lille et stykke frugt?


Også fordi hun ikke var spor påvirket.


Hvad tror i?







Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et stykke er nok
Forfatter: 
Dato:  05-06-2009 23:50

Det er næsten helt sikkert det stykke ananas, der har fremprovokeret en reaktion.


Når jeg reagerer/krydsreagerer på madvarer, så sker det i halsen.

Ingen kan se det, men det kan mærkes.

Det klør og jeg kan få svært ved at få vejret.

En lille mandel/ et lille kirsebær er nok.


Jeg ville holde mig til rådet med at afholde hende fra de frugter for i min verden er allergiske reaktioner ikke noget at spøge med.


Dette skriver jeg ikke for at skræmme, men for at vise, at små ting kan give store allergiske reaktioner.


Har I noget i hjemmet I kan behandle hende med? Har I været i kontakt med en speciallæge?


Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...


Venter sommerbarn juli 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 00:31

Hun har aldrig tidligere reageret på citrusfrugter.


Vi har bare fået at vide, at de ikke er gode i forbindelse med børneeksem, da de udtørrer huden hvilket ikke er godt for eksemen.

Hun har haft fået appelsin f.eks. uden problemer - som sagt ikke i uanede mængder, men så længe hun ikke reagerer på det syntes vi ikke hun skulle holdes fra det for enhver ting.


Men hvis det virkelig er ananassen som har fremprovokeret hendes udslet, så skal hun selvfølgelig ikke have ananas mere (y)


Nej hun har ikke været ved speciallæge, for det første fordi jeg som ovennævnt ikke har set hende reagere på noget tidligere.

Men også fordi vi som sagt var i tvivl om det vitterlig var det lille stykke ananas som gjorde udslaget.


Hun er ikke allergisk for noget, hvad vi ved af - lige bortset fra ananas åbenbart.


Jeg selv har også lidt problemer med hhv. ananas og kiwifrugter.

Jeg kan godt spise det, men ikke meget af gangen og især med kiwi skal det ikke ramme mine læber for meget.

Men jeg reagerer "kun" med lidt kløende, "underlig følelse" i læberne - intet udslet eller decideret ubehag.






Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 17:52

Hvis man har en tildens til allergi, kan især kiwi være med til at forstærke det.

Det er hvad min mor (som har en del allergi) har fået fortalt af sin læge.


Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06.

Nu med termin d. 3/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev


"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"



0
0
Svar på denne tråd
 
 15698662889
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 09:44

Hvad med at prøve at give hende et stykke ananas igen og så se om hun slår ud af det?


Mine børn har da også af og til nogle røde knopper som ikke ser ud til at irritere dem, så det gør jeg ikke noget ved, men de lider heller ikke af eksem.


Fik engang at vide, at bare fordi børn bliver en smule røde omkring munden af at spise nogle frugter eller andre madvarer, så er det ikke ensbetydende med at de er allergiske overfor dem. Deres hud er bare lidt sart pga. de mange aftørringer i løbet af en dag + savl. Rigtig mange forældre tror fejlagtigt at det er allergiske reaktioner.


Men nu var det jo ikke rødme omkring munden du spurgte til...


- Komet

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 09:57

Alexander lider også i stor stil af børneeksem. Så Kiwi, tomater, citrusfrugter er de ting han reagere på. Der er MANGE parabener i jordbær og ANANAS, så dem tåler han ikke(eksem og parbener går ikke godt i hånd)

Han fik i onsdags en voldsom reaktion på et eller andet, så han fik knopper over hele kropppen. Han måtte i pencilinkur i en uge!


Komet; jeg synes at det er et tosset forslag du kommer med! Der er jo nok en grund til at, Emma slår ud, fordi at hun har fået ananas, og det er altså ikke til at spøge med. Man kan ikke vide hvilken resktion hun får næste gang. Måske luftvejene??!


Jeg ville helt sikkert kontakte lægen, og få en tid eller en henvisning til speciellæge, så du kan få testet hvilke ting Emma ikke kan tåle.


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 123569/8923
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:10

Nu er det jo ikke sikkert det var ananassen hun slog ud af, så derfor mit svar.


Og der findes altså rigtig mange overhysteriske forældre der påstår at deres børn er allergiske over for alt muligt uden der er belæg for deres påstand.


Ikke at jeg siger trådstarter er hysterisk, for det mener jeg ikke, men hun er selv i tvivl og reaktionen var ikke særlig voldsom.


Jeg forstår altså ikke hvorfor der er parabener i jordbær og ananas? For mig er parabener noget der er tilsat cremer og kosmetik for at forlænge holdbarheden. Men det kan jo være du kan oplyse mig bedre der?


- Komet



0
0
Svar på denne tråd
 
 allergi
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:47

Komet, dejligt at vide man ikke opfattes som hysterisk :P


Mht, ananas og jordbær, så spiser hun altså fint jordbær, uden udslet eller andre "unormale reaktioner".

Så dem kan hun (heldigvis) godt tåle - og hun er helt syg med dem.


Af frugter spiser og tåler hun:


Jordbær

Ananas kirsebær

Hindbær

Blåbær

Meloner, honning og gaia

Æble

Pære

Banan


Jeg har ikke prøvet kiwi, og tror heller ikke jeg gør det.

Ananas fik hun som sagt for første gang forleden, og jeg er ret sikker på nu, at det var det hun slog ud af.


Hun blev som sagt meget knoppet og rød i store plamager på især mave, men også ryg.

Ikke noget i ansigt/om munden, eller på arme/ben/numse.

Og som sagt ingen kløe/irritation.


Når i siger man skal kontakte lægen mht. dette, hvordan foregår det så?

Og er det måske netop ikke lidt pylret når det nu pt. kun er ananas vi har oplevet reaktioner ved?

Forstå mig ret, selvfølgelig skal vi ikke ud i noget grimt noget med luftveje eller multiallergi - men jeg tænker; ananas er jo ret nemt at undgå frem i livet?






Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buumbum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 13:46

Hej igen,


Der findes skam også parabener i frugtog grøntsager, menneskene har ikke opfundet den dybe tallerken, ved denne "opfindelse" den har de gaflet fra naturens side


for husk på, at parabenerne findes i naturen og dermed i de naturlige fødevarer. Naturen fremstiller jo også parabener, for at beskytte deres frugter imod forrådnelse.
Det gælder f.eks. gulerødder, vindruer, jordbær, tomater m.fl

Men prøv at søg på google, eller på astma og allergiforbundets hjemmeside.


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergisk reaktion
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 14:35

kan se sådan ud.


Han kan ikke tåle komælk.



Louise



Mor til 2 vidunderlige drenge.......


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 16:30

Louise, sådan har Alexander også set ud, dog ikke helt så slemt. Han kan ikke tåle alm komælk, men økologisk kan han godt tåle


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 jh2jhcf
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 00:05

jeg har levet med allergi og eksem hele mit liv...

citrus frugter er også det jeg skal afholde mig fra, men kan godt spise en appelsin i ny og næ..


Vil da også sige du kan give hende et lille stykke ananas igen for at se om der kommer en reaktion igen. Så længe udslettet´ikke var værre end det var.

men pas endelig på.. det er ikke til at spøge med. nogle ting er meget værre en andre ting. nogle gange får jeg bare udslæt ved andre ting opkast og ved f.eks nødder ja så er det ba bu på sygehuset..

ville da anbefalde hun fik taget en priktest for at se hvad hun kunne tåle. den kan tages ved hudlægen...


held og lykke med det


Termin 25 januar 2010


<3 <3 <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 09:54

MiniBailey ☻Shetter☻ Priktest kan man ikke lave før de er ca. 3 år gamle, før danner de ikke antistofer nok, til at der kommer en reaktion.


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Asger
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 11:09

har fået lavet både en prik-test og en RAST-test begge var meget positive priktesten blev lavet da han var 20 dage gammel og RAST-testen da han var 26 dage gammel.


Louise



Mor til 2 vidunderlige drenge.......


0
0
Svar på denne tråd
 
 eksem og allergi
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 09:55

Jeg har selv eksem og allergi, heldigvis vokser man da fra eksemen, men den kan godt slå ud igen hvis jeg spiser for emget ananas eller kiwi!! lige de to frugter er helt forfærdelige nogen gange for mig, men kun nogen gange... andre gange er det ikke ngoet problem for mig at spise dem... jeg går ud fra det er fordi det er en eller anden krydsallergi....





Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 10:45

syntes lige jeg ville opdatere:


Emma var i gæstepleje for en måneds tid siden, her havde hun fået ananas.

Jeg havde glemt at sige at hun ikke måtte få det.


Men hun fik det og spiste vel 2-3 ringe af en frisk ananas.


Og hun fik ikke den mindste reaktion.







...


små fødder sætter dybe fodspor


...



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider