Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Kør-selv-ferie til Italien
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 20:20

Hej

Vi har snakket om at køre til Italien med campingvognen i år, men det er jo en lang tur. Vi har 3 børn i alderen 2½, 5½ og 7½ år.

Nogen som har kørt så langt med børn i den alder ca? Kørte I i et stræk eller overnattede i? Var det en sucess eller? Vi er sådan i tvivl om de er for små til så lang en tur. Gode fif modtages gerne.

Hilsen

Jette

Voksi pose sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 21:22

godt nok ikke kørt så langt med børn, men gjorde det gerne. Godt med underholdning til turen, og rigeligt med børnevenlige strække ben og lege-pauser, så skal det da nok gå. Jeg tænker bare at man nok skal sørge for at turen frem og tilbage "er en del af ferien". Og når i har campingvognen med, skal i jo ikke spekulere på at skulle leje hotelværelser m.m. til evt. stop.

Evt. ka i køre sent om aftenen, så det passer med at de sover efter færgen, hvis i er fra Sjælland, eller helt hjemmefra hvis i bare kan køre over grænsen fra Jylland.

Til jul skal vi køre til Prag til min far. en køretur på 8-10 timer. Og det bliver med Mikkel der da er lige over 3½, baby på ½ år ca, og Lærke på 9 år til den tid. Og det bliver i et stræk om natten, selvfølgelig med pause til at tisse, amme, skifte ble m.m efter behov. Og så må vi voksne skiftes til at køre, så man kan hvile lidt ind imellem.

Mvh Eva

Mor til Mikkel 03 04 06 og venter en lille prinsesse d. 03 06 09 :-)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 10:01

er det et must for jer at have egen campingvogn med ???

ellers kan jeg anbefale autotoget og et lejet mobilehome hos www.canvas-holidays.dk på camping eden ved gardasøen ( som selvfølgelig også kan bruges hvis man har egen vogn med)

vi var afsted sidte år 2 uger i juni ( 16-30 juni) med billet til autotoget + ophold/rengøringgforbrugg forsikringerr gav vi 11500,- i alt ( 5 personer -plads med søudsigt)

det er naturligvis dyrere i højsæsonen

med 2 gange overnatninger + ekstar benzin + måltider + diverse handel på deutsche autobahn har man hurtigt brugt ligeså mange penge på at slæbe sin egen campingvogn derned og brugt 2 ekstra feriedage til det.

personligt ville jeg nok ikke køre så langt med mine egne børn men de er heller ikke særligt gode til at køre langt.

udsigten til salo fra vores mobilhome:

der hygges i autotoget:

0
0
Svar på denne tråd

mine erfaringer.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 08:41

Vi kørte til italien da vores tvillinger var 6 mdr.

Det forløb helt perfekt.

vi havde dvd skærme på begge forsæder ikke at de forstod at se tegnefilm men der var lyde og farver....

storebror på 3 år sad og så tegnefilm under turen.

Vi overnattede 3 dage på hotel i østrig inden vi kørte videre.

Det gjorde vi både ud og hjem.

Oplevede ingen problemer.

Det gav nogle ekstra pauser med mad og bleskift til tvillingerne, men det var super hyggeligt.

Go tur.

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Bedækning Tilbydes V/ OX Hingsten Falkhan Expresso.

Lille "Emmy" sælges!

Mvh Christina.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 09:27

Kør om natten og hold pause om dagen på en campnigplads, så opdager de slet ikke at de pludselig er i Italien:-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har familie i Italien
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 20:04

Hejsa

Min mand kommer fra Italien så vi er jævnligt afsted. Vi har kørt derned 3gange med vores datter som nu bliver 3år.

Sidst vi var afsted var i april, og det gik rigtig fint. Vi overnatter hver gang 1 overnatning, for at det ikke skal blive for lang tid at sidde i bilen. Vi holder mange pauser, hvor hun kan komme ud og afreagere.

Vi købte også de der dvd afspillere til bilen, for så tænkte vi at hun kunne se lidt film osv. Men hun fik næsten ikke brugt det.

Vi havde lånt en hel pose bøger på biblioteket, samt taget en masse legetøj med, samt tusser og papir.

Hver gang så kører vi hjemmefra ved 4-5tiden´om morgenen, og sejler over Gedser/Rostock for at spare nogle kørte kilometer.

Så kommer man også lidt udenom trafikken omkring Berlin.

Hver gang har vi meget proviant med, og det hatr været en succes.

Jeg synes at det virker som om at hun hygger sig og nyder at sidde og snakke/lege med os. Der er ingen af os der sover i bilen mens vi kører. Èn kører, og én underholder/leger, og det fungerer fint.

Jeg synes at det er meget hyggeligt at rejse sådan, især hvis man har god tid og ikke skal nå det til noget bestemt tidspunkt.

Venlig hilsen Mie

Mor til Lucia 20-06-06 og stor knabstrupper elsker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Vi har prøvet det....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 15:17

Hej Jette...

Vi var afsted sidste år til Italien ( nær Venedig )med camp let efter bilen. Vores to unger var dengang 5 1/2 og 8 1/2. På turen derned overnattede vi både i tyskland og i Østrig da vi ville skåne ungerne men det var slet ik nødvendigt... på turen hjem igen valgte vi kun en overnatning. Vi havde malebøger, nintendo ds, bøger osv med og holde mange små pauser.... fungerede fint og vi vil helt sikkert gøre det igen:-)

Hilsen Anne Marie

0
0
Svar på denne tråd

Italien...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 20:13

Hej

Tak for Jeres info, skriv gerne flere.

Vi har bestemt os for at tage til Sverige en uge og derefter til Tyskland. Bliver det regnvejr, så dropper vi Sverige og kører direkte til Italien, ja altså med et stop eller to.

Min mand vil meget gerne til Sverige og jeg til Hartzen i Tyskland eller Italien. Når vi ikke Italien i år, så bliver det næste år!!

Kan man egentlig bare dumpe ind på en campingplads i Italien eller skal man reservere i forvejen? Andet som er rart at vide?

Hygge

Jette

Voksi pose sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider