Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Sovevaner
Forfatter: 
Dato:  18-05-2009 21:51

Hej alle.

Jeg snakkede med min mor i telefonen i dag, og vi kom på et tidspunkt ind på min søns sovevaner.

Han er 5½ måned gammel, og min mor måtte udtrykke hendes store forundring, da jeg fortalte, at han stadig vågner ca. hver 2. time natten igennem. Det mener hun ikke er normalt.

Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det. For sådan har det jo bare hele tiden været. Men det er da træls at blive vækket hele tiden. Jeg ved bare ikke helt, hvad jeg kan gøre ved det.

Så kære HN. Er min søn unormal, og kan jeg i så fald gøre noget ved det?

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd

Normal....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 08:46

Vågner han for at spise eller bare for at sludre med moar????

hvis han vågner for at spise jamen så er han jo sulten man siger at de ikke skal kunne undvære mad om natten før de er ca 6 mdr men du kan jo evt mætte ham super godt af med vælling eller noget grød også se om det har en virkning.

Hvis det blot er få at sludre så sæt ham på ingorer og ikke give dig til kende så siger du til ham med din adfærd at om natten der putter vi bette mand.

men men søvn kan jo ikke måles da sådan noget er individuel nogle bebser sover meget og andre næsten ikke så der er ikk noget der hedder unormalt eller normalt.

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Sulten
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 08:52

Jo han vågner for at spise. Har prøvet at give ham sutten, men det gav ingen ro.

Det kan da godt være, at jeg skal prøve at give ham vælling lige inden sengetid.

0
0
Svar på denne tråd

Natspisning
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 08:57

Ja, så har I da en hyggelig nat

Spiser han nærmest i søvne, eller er han meget vågen? Og er han virkelig sulten, eller hyggespiser han bare lidt?

Hvis han ikke er ved at gå til af sult, kunne du måske prøve at tilbyde ham lidt vand. Han kommer jo op til dig og putter og hygger der om natten, og det kan være, han bare synes, det er rigtig skønt.

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

Spiser.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 12:06

Nej, det er ikke bare hygge. Han spiser til, men han er ikke meget vågen.

Og så efter ikke ret længe, begynder han at falde i søvn, så vækker jeg ham og så spiser han lidt mere, og sådan blir vi ved indtil jeg ikke gider mere Så lægger jeg ham op i hans seng, og så får han sutten og så lægger jeg mig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 14:23

Min dreng er snart 11mdr og han kan altså godt tag nogen ture hvor han stadig vågner hver anden time og han er bare lys vågen, ( han rejser sig op og klader på mig i sengen )og det eneste der kan få ham til og sove igen er at han lige kommer hen og putter i mine arme og ca 5min efter sover han igen. Tror at det er trygheden han vågner efter, selvom han sover næsten ved siden af mig..

Og min venindes dreng på snart 2år vågner os stadig om natte helt op til 7gange..

Så tror ikke rigtig at der er nogen regler omkring hvor tid de vågner på en nat efter deres aldre.

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08

Elsker ham så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Lillemanden
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 16:42

herhjemme er præcis lige som din. Han er 5 mdr. og har som det længste sovet 4 timer i træk, men kun en enkelt gang. Han har så indtil i går nat sovet sammen med os i vores seng. Nu er det så planen at han skal lære at sove alene, men efter jeg havde været inde hos ham 3 gange på 4 timer endte det med han kom med i seng igen.

Han er også rigtig sulten, ikke bare sådan lidt hyggesulten og sut eller vand i flaske duer ikke.

I aften vil vi prøve med lidt kartoffelmos lige inden sidste amning og sengetid.

Tina - nu med søn & Anastasia

0
0
Svar på denne tråd

bebsen
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 21:41

Ja jeg ville nok forsøge at få ham godt fodret af inden sengetid også begynde at minimerer servicen lidt om natten, men mindre du synes det er sjovt at stå op flere gange om natten. Jeg ville prøve at korte måltiderne om natten, så han vænner sig af med at stop spise om natten.

Jeg har en datter på 3 mdr og vi sover igennem nu og har gjort stort set i 14 dage nu - hurra. Det skal siges at jeg ikke har ammet særlig meget, har langsomt trappet op med mere og mere sutteflaske, så derfor har det måltid hun har fået om natten hvor jeg har ammet jo ikke været vildt mættene, til sidst er der jo næsten kun sukkevand tilbage og det er åbenbart ikke værd at vågne for. Så hun sover nu fra ca. 19.30-20.00 til kl.06.00-06.45, ja det luksus det ved jeg godt.

Men jeg har altid holdt service niveauet på et meget lav plan om natten og jeg har faktisk næsten aldrig talt til hende om natten, ja hun er måske også et nemt barn. Men jeg brugt nogenlunde samme princip med den store.

Lisbeth

Slaugårdvarmblod - når farven også er en faktor

Gribaldi hingsteføl f. 04.04.09 - til salg (din kommende dressurhest i spændende farve)

Hoppeføl e. Florist DVH 964 f. 11.05.09 (til salg)

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 22:58

Ah Lisbeth, du siger noget. Men vågner han så ikke bare før han ellers ville have vågnet, hvis han ikke blev helt mæt?

0
0
Svar på denne tråd

Et godt råd
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 07:48

man kan købe noget grød der hedder noget i stil med "godnat grød" fra Nestlé, som er PERFEKT til at sove på.

Det er lavet til formålet - det er mildt mod maven, og giver en rigtig god mæthedsfornemmelse og så sover de bare!

Kan VARMT anbefale det, og så ELSKER de det.

Kan fås i bla Kvickly, Føtex.

Mvh

Christina Lund
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider