Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

baby og katte (dyr)
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 08:26

Vi har to indekatte, som er vores et og alt. Sagen er den at vi venter baby til juli og i går var jeg på besøg hos en veninde, som jeg ikke har set i ca. 2½ år.

Sidst jeg mødte veninden havde de to katte og ingen børn, og nu venter de nummer to. For 2½ år siden var kattene også deres et og alt og hun kunne nu fortælle at de bare var såååå trætte af deres katte og slet ikke så nogen glæde ved dem længere -hun kunne kun se at de fældede, miavede, kradsede i møbler mv. og de ville meget gerne af med dem, da de bare synes at de var en beslastning.

Hun havde svoret at hun ALDRIG ville blive på den måde -at nu var deres børn kommet til og så glemte man kattene, men sådan var hun alligevel blevet .

Siden i går, da jeg kom hjem har jeg bare tænkt rigtig meget over om det også bliver sådan med vores vidunderlige katte .

Jeg er klar over at prioteringerne ændrer sig, og at kattene ikke længere vil være nummer 1, men kan de virkelig være rigtig, at man ikke kan have baby og katte (dyr) i huset på samme tid -og altså ogs have tiden/overskuddet til begge parter ...

Please, del din erfaring

Hilsen
Sanne

Venter en dreng til juli

Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 08:58

jeg har min søn på nu 1½ år, 2 katte og en hund, det går strålende

min søn er også rigtig glade for dem og giver dem kram og aer dem, og dyrene er rigtig glade for ham.

bruger dog ikke helt samme tid på dem som før, men de synes ikke at mærke forskel, de nyder tilværelsen og at der er en ekstra at snakke med herhjemme

Dengang jeg lige havde født og kom hjem med min søn, viste de dog ingen interesse for ham, det var først da han begyndte at kravle og sidenhen gå at de er begyndt at interessere sig for hinanden.

for dyrenes skyld skal man dog lige være lidt over dem, for min søn har et par gange trukket katten i halen eller sådan noget, men han er nået dertil nu at han forstår at det er forkert og nu kunne det ikke være bedre de er så søde sammen

HYPZER

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 09:27

Selvfølgelig kan I det. Vi har godt nok udekatte, men vi har tre hunde indendørs, og dem passer vi da ligesom tidligere. Jo - man skal støvsuge ofte, men det skulle man jo også, da man ikke havde baby.

Vi har også 10 heste, og dem har vi også tid til.

Lige de første par måneder, havde jeg svært ved at afse tiden til det hele, fordi det hele var så nyt, og vi skulle lige finde en rytme. Desuden havde Karla kolik, så jeg havde ikke overskud til ret meget. Men det var kun en kort periode.

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

dyr....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 10:18

Jeg vil sige det kommer an på rigtig meget. Når man får børn prioriterer man anderledes så det kommer vel lidt an på hvor godt opdragede kattene er og om man har overskudet til at gøre ekstra rent eller man kan acceptere at barnet erfyldt med hår.

Og det vigtigste af det hele at ingen af jer har nogen form for allergier da jeres barn så vil være disponeret for dyreallergi. Vi var så uheldige at vores 1. søn blev allergisk og vi måtte af med alle vores dyr (2 heste, hund og kat).

Ellers kan man jo sige hvor der er vilje er der vej ;-)

Hilsen Mette

6 september kom vores dejlige dreng til verden nu har vi de 2 dejligste drenge man kan tænke sig.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har 2 katte
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 10:34

Vi har en indekat og en udekat (Den er en del inde, men ude om natten.)

Vores indekat er blevet så jaloux, efter vi har fået vores søn. Han er nu 15 mdr.

Han tisser i alle Augsust legetøj/pusletakse/puslepude mm.

Katten er en perser, så at gøre ham til udekat er synd, men vi overvejer kraftigt at få ham aflivet.

Udekatten har August meget glæde af. De er rigtig kunne begynde at lege sammen.

Så jeg vil sige. Se hvordan det går. Tror det kommer an på hvor forkælede kattene er.

Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 11:53

Vi havde også 2 indekatte da vi fik vores søn, og det var helt uproblematisk. Hvis barnet er disponeret for allergi ville jeg fravælge kattene, ellers ikke. Kattene var nærmest bange for vores dreng i starten, men det går hurtigt over.

Idag, 5½ år senere, har vi stadig den ene kat, den anden blev kørt over da vi flyttede på landet og fik lov til at komme ud. Ud over det har vi idag også en hund, som vi fik da vores søn var 3 år. Hest har jeg også haft hele tiden, dengang havde jeg en, nu har jeg to

Problematikken er vel nogenlunde den samme som hest eller ej efter man har fået barn, nogle mister lysten, andre ikke og nogle finder tiden, andre ikke!

Jeg synes det er en dejlig ting for børn at vokse op med dyr omkring sig, det skal man ikke tage fra dem.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Gravid med termin 24. august.

0
0
Svar på denne tråd

er en af dem
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 11:54

der på intet tidspunkt vil skille mig af med mine dejlige dyr selvom der er børn i huset og en til på vej :0)

Der skal virkelig være en rigtig rigtig god grund til at jeg skiller mig af med dem! Selvom der er kommet børn er tiden der stadig til både hund og katte og kaniner.

Min store pige på 6 år elsker at være med til at fodre og tager gerne snoren når vi går tur med hunden :0)

Min lille pige på 1 år og 4 mdr er helt vild med den ene af kattene og elsker at nusse hende. Heldigvis elsker katten så også at blive nusset så det bruger de lang tid på begge to :0)

Når vi er ude ved kaninerne tager den lille gerne så meget hø, halm eller græs som hun kan have i sin lille hånd og stikker det næsten i hovedet på kaninerne fordi hun har set vi andre også giver dem det (dog ikke lige i hovedet, men de overlever *gg*).

Lige fra begge unger er kommet hjem første gang har dyrene været omkring og blevet involveret i den lidt nye dagligdag man jo ikke kan undgå at det bliver. Så tror det handler meget om hvor meget man selv vil gøre for at få det til at fungere med dyr og børn.

Synes ikke at rengøringen er blevet værrere, men igen, det kommer vel an på hvor hys man er med om der ligger totter på gulvet, og børn kan så også svine lige så meget hvis ikke mere end dyrene ;0)

Sanne> kommer kattene og vil hilse når du sidder med baby og ammer e.l., så gør dig selv den tjeneste ikke at affærdige dem for du kan risikere at de bliver hamrende jaloux på den lille (det samme gælder hunde). Snak derimod med dem og kæl med dem mens du ammer, det kan man sagtens :0)

Hilsen Betina der venter barn nr 3 til november

Mor til 2 vidunderlige piger :0)

Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule,

og

generelt helt crazy med dyr!

www.123hjemmeside.dk/77790208

&

www.123hjemmeside.dk/stald-bigfoot

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:10

det er skønt at høre. Vi har også en klar plan om at det bare SKAL fungere......

Hilsen
Sanne

Venter en dreng til juli

Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 20:12

Hvor er jeres svar til trådstarter dejlige at læse igennem.

Jeg går selv med mange tanker omkring mine dyr, hvis jeg skulle blive gravid (vi prøver).

Vi har 2 inde/udekatte og en hest (opstaldet ude), dertil er hesten drægtig... ingen af dem vil vi af med... Og nu overvejer vi kraftigt om vi skal have en hun som vi er blevet tilbudt.

Jeg ved at situationen og ens overskud kan ændre sig... men at vide det kan lade sig gøre er fedt.

0
0
Svar på denne tråd

her kører
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 08:40

det også uden problemer med en norsk skovkat, en langhåret dværggravhund og et sheltiemarsvin (hm - hvorfor har alle inde-dyrene langt hår i grunden.. griner) og to æsler. Nu hvor Johanne møffer rundt og æder alt hvad hun får sine små ivrige pilfingre i må jeg støvsuge dagligt, men det går nok endda!!! Den glæde hun har ved dyrene opvejer langt turene med det røde lyn (støvslugeren!!)

Når hun leger i stuen og pludselig bryder ud i kluklatter er det fordi katten går forbi eller hunden ser på hende!!

Christina & Alle De Kongelige

Johannes Hjemmeside

chokolade-satin-marsvine-han søges

0
0
Svar på denne tråd

Misstral
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 11:56

Det kan sagtens lade sig gøre :0)

6 mdr før min ældste datter kom til verden fik jeg min hvalp hjem. Trods mange udtalelser som "DET er da synd for både hund og barn!", "hvorfor venter i ikke?", "husk en kravlegård så hunden ikke vælter babyen når den løber rundt!" og "det vil aldrig gå godt!", ja, så viste det sig at tidspunktet ikke kunne have været bedre :0)

Da vi kom hjem med min datter fra sygehuset fik han lov at snuse til hende. Når han kom hen og ville se hvad hun var for en når jeg gav hende mad, nussede jeg ham som vanligt. Vi havde en kravlegård. Den blev brugt som opbevaring til datterens legetøj :0) For min datter lå på sit legetæppe med en afslappet hvalp ved sin side!

Han var altid forsigtig i hendes nærvær, så det var en mega lang næse til dem der havde udtrykt deres fordomme mod at få hund i huset, og så endda en hvalp så tæt på fødslen :0)

Dyr er dejlige og problemer mellem dem og børn opstår i mine øjne ved at folk i de fleste tilfælde glemmer dyrene når en lille kommer til. De bliver jaloux over at de ingen opmærksomhed får mere og det er en af de største fejl.

Så til jer der venter jer, husk dyrene! Det viser sig at være en kæmpe bonus i sidste ende når I ser venskabet mellem :0)

(Har jeg to meget klare eksempler på herhjemme og snart tre *ss)

Betina

Mor til 2 vidunderlige piger :0)

Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule,

og

generelt helt crazy med dyr!

www.123hjemmeside.dk/77790208

&

www.123hjemmeside.dk/stald-bigfoot

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider