Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

så fødte jeg...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 17:19

søndag den 19-04-09 kl. 01.24 kom vores lille søn til verden.. jeg havde termin idag den 24 april, men fødte så 5 dage før tid, hvilket bare vare dejligt..

fødselsberetning:

pga. at jeg havde det skidt og skulle holde mig i ro, og pligterne bare hobede sig op derhjemme kunne jeg ikke overskue det længere, og vi havde derfor aftalt med mine forældre at de gerne ville komme og bruge deres weekend på at hjælpe os med at få styr på en masse (male et par vægge, ryde op i garage, sætte hylder og lamper op, og gøre det sidste klar til bettemanden plus hovedrengøring) så det var jo skønt at de ville hjælpe, min mormor blev så indkaldt også..

men dagen startede og de kom fra morgenen af lørdag, jeg havde en del plukveer synes jeg men det har jeg haft meget af den sidste tid, så det tænkte jeg ikke videre over, vi gik igang, jeg dirigerede folk, sørgede for at hente diverse ting de manglede, lave mad og så kørte min lillebror og jeg i brugsen og fik afleveret vores kæmpe lager af flasker, så jeg "rendte" egentligt meget rundt, jeg lod godt mærke til hen på dagen at plukveerne ligesom tog til, men jeg tænkte at det måske var fordi jeg gik så meget og der i det hele taget skete meget omkring mig, så jeg arbejdede bare videre, kl. ca 16.30 lå jeg på gulvet og støvsugede under møblerne, og pludseligt fik jeg enormt ondt av av siger jeg bare.. så fik jeg besked på at nu skulle jeg sætte mig i sofaen og slappe helt af resten af dagen, så det gjore jeg, og der kom så flere gange hvor det gjore ret så ondt, men tænkte stadig at det kunne ikke være veer, da kl. var omkring 19.00 gjore det rigtigt ondt og ret tit synes jeg, folket gik og hviskede i krogene om at de mente der var noget igang, men jeg tvivlede stadig, de tog alle hjem på trods af vi skulle have givet aftensmad, kim begyndte at tage tid på hvor længe der gik mellem mine "måske" veer, han målte godt en halv time, der var 3-5 min imellem, og han ringede så til min jordmor, vi fik besked på at komme ind og mødes med hende 20.30, jeg ville gerne i bad først så det gjore jeg, med mange smerter, vi kører til silkeborg og får med det samme en fødestue og får at vide at vi ikke kommer derfra uden en baby :o) hun mærker på mig og konstaterer at jeg er 4 cm åben og helt klar til at skulle føde, herfra gik det hurtigt, der var pludseligt kun ca. 30 sek mellem veerne, jeg fik lov at komme i karbad, det var bare super skønt, men nøj jeg havde ondt, der var nærmest ingen pauser mellem veerne, efter 2 timer i karet, kommer jeg op, jeg er ca. 9 cm åben nu og har virkeligt ondt, jeg er helt smadret, mit vand er stadig ikke gået, så derfor beslutter hun sig til at tage vandet, så med et pjask kommer det hele bare ud oveni en stor ve, udover det hele, nu gør det for alvor ondt, der er en halv cm tilbage, og hun lægger et par fingre op og ber mig presse, så kommer der skred i det jeg er helt åben og skal bare igang nu, kommer over på fødebriksen, men kan bare ikke finde en ordentlig stilling at arbejde i, så det ender med at jeg kommer til at stå op bøjet henover briksen, og kl 01.24 kommer bettemanden ud, sikke en følelse.... :o)

jeg sprak lidt og måtte sys, men det var ikke så meget.

den lille guldklump var bare det hele værd, og når alt kommer til alt så var det faktisk en rigtig nem og god fødsel jeg havde, jeg klarede det hele uden nogen form for smertelindring. :o)

det blev vist ret langt ups, men jeg er så glad..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Ih tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 17:35

med den lille dreng Dejligt at du havde så rolig en fødsel!

Nu med en prinsesse i maven - termin 1 september :)

Med solstråle hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 17:43

Tillykke... Det lyder til at det har været en god oplevelse... Sjovt at du ikke var sikker på at der var optræk til fødslen, det gættede jeg heller ikke før jeg var 3 cm. åben, men når man ik har prøvet det før, hvordan skal man så også vide det

Du mangler lige en vigtig detalje i dit indlæg - billede af guldklumpen!!!

Endnu en gang tillykke med jeres dreng og din fine nye titel (den fineste i verden) MOR

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

halløæj
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 18:27

mange gange tillykke med din dreng. skal selv have til august, glæder mig helt vildt.. det lød til at være en super fødsel.. dygtig pige

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 08:13

Tillykke med jeres lille ny søn og dejligt det hele gik så fint.

Super M/S springhest sælges. Se her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider