Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Beskyttelse af ørene på et-årig og leg?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 20:55

Hej

Jeg er lidt i tvilv om hvor meget man stadig skal beskytte ørene med hue som man gør hos babyer? Emma er nu 14 måneder.

Hvad har I gjort med jeres omkring 1 års alderen?

Hvor meget og med hvilke legeting leger/legede jeres barn omkring et 1-1½ års alderen???

Emma leger ikke meget, tilgengæld kigger hun rigtig meget i bøger. Jeg overvejer om det er fordi det legetøj vi har måske ikke længere passer til hendes alder??? Hvad er jeres glade for at lege med?

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Hvis der er vind eller skygge
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 21:29

og lidt koldt, har Lian (16mdr) en tynd elefanthue på. Så det er lidt on/off i disse tider med ja stort set hele tøjsættet.

Af legetøj er Lian ligeså glad for en sandkasse og skovl som det dyrt indkøbte Play2Learn bil og garage sæt :-)

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Tvillinge klapvogn købes, ikke paraply hjul.

*** Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst ***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 10:22

Anton er også 14 mrd. han har en lille tynd bolmuldshue på når han leger ude udover det har han sådan en dragt på om formiddagen:

www.termoland.dk/shop.asp?vID=20

for ahn sætter sig på numsen og jorden og vinden er jo stadig kold selvom solen skinner.

er det meget lunt og vindstille kan han ind i mellem nøjes med en fleecetrøje + hue

0
0
Svar på denne tråd

bertram...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 16:52

på knap 15 mdr har en tynd hue på hvis der er vind eller det bare er lidt køligt - i dag hvor der har været totalt vindstille og lunt har han ikke haft hue på... han bliver hurtigt fugtig i nakken, så vi kan nemt se hvornår det er for varmt.

Bertram elsker sandkassen, hans Play2Learn Garage, værktøjssættet og alt hvad der kan hamres ind i noget der giver en masse larm ;-)

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 08:55

Jeg har lidt en tendens til at tænke om man ikke engang i mellem skulle lade være med altid at tænke for meget over tingene?

Og ja, jeg gør det (sgu) også selv :P

Men man kan jo også "fremprovokere" en sygdom eller symptomer herpå hvis man hele tiden er så opmærksom.

Jeg har aldrig pylleret om Emmas ører eller påklædning i det hele taget.

Jeg klæder hende på efter forholdene, hvis der er hård kuling, ja så får hun selvfølgelig hue på.

Men som f.eks. idag og de sidste mange dage har hun ikke haft noget på ørerne.

Hun har hue på hvis vi går en tur med klapvognen og det blæser koldt, men hvis vi bare er i haven så har hun som oftest ikke.

Det samme med overtøj - et klassisk eksempel er "nye" forældrepar med barnevogn med lift i og baby.

Går rundt i et storcenter, selv kun i bluse uden overtøj, mens den lille ligger med sovedragt, hue, dyne, i lift og gerne også med noget ble/overslag over.

Prøv lige gæt hvor varmt der er derinde?!

Hvis du selv sveder/har det for varmt, hvad så med den lille?

Selvfølgelig skal man heller ikke overdrive og lade dem rende rundt/ligge uden jakke/trøje/noget hvis det er. Men lad nu være med at overdrive, og se åp jer selv; hvordan har i det lige nu?

Sveder du? Jamen så er der jo sandsynlighed for at den lille også gør det?

Fryser du? Måske den lille også gør det?

Blæser det vildt i dine ører? Hvad med den lilles?

Blæser det koldt? Hvad med den lille?

Vindstille?

Kort og godt, hvordan klæder du dig selv på - og så overfør tankerne lidt til den lille + en ekstra (tynd) bluse så er den der som oftest ;D

Venligst ikke tage dette negativt!

...........................

mht. leg og bøger.

Måske - og jeg siger måske - skal i få tjekket hendes syn.

Hvis hun også er stille i sin anden leg og bevægelser, kan der være noget der.

Hvis ikke, så tror jeg noget nyt/mere udfordrene legetøj kan gøre gavn.

Køkken med tilbehør.

Klodser man kan bygge med

Puslespil i træ

Put-i-hul kasser med klodser.

Bøger med føleting og flapper der kan åbnes.

Osv.

Mvh. Christina

der selv har en Emma, som bliver 2 år til august.

Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 23:02

svar:-)

Jef kan se det er lidt forskelligt om I bruger hue eller ej. Så tror jeg bare at jeg bliver ved med at bruge den om morgen som verjret er pt og ellers ikke.

Jeg tror Emma og jeg skal en tur ud og se på lidt nyt legetøj. Hun har godt nok både klodser fra Brio, køkken og put-i-hul kasser som der bliver foreslået, men det har ikke meget interesse.

AmigoCjn:

Jeg bliver da helt nervøs når du skriver at du synes jeg skal få tjekket hendes øjne, vil du uddybe hvorfor du synes det?

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Bettina
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 09:21

Jeg ved at i min mors dagplejergruppe har de ind imellem et barn, som ikke er "helt som det bør være".

Oftest ligger de helst på gulvet og læser, eller leger med ting her.

De er ikke så løbende, kreative og opfindende, som de andre alderssvarende.

Hvis de ting spiller ind, overvejer de så om det kan være noget med synet.

Ide et barn med nedsat syn jo som oftest ikke "tør" løbe så meget rundt som de andre.

Heller kan/vil det bryde sig om de mere krævende opgaver/lege - men hellere f.eks. ligge på gulvet og koncentrere sig om det lige foran det, som det kan se.

Jeg siger ikke din datters syn fejler noget - og mal nu ikke fanden på væggen :)

Men hvis nogen af disse ting passer, ville jeg nu nok få hende tjekket.

Det kan også være hun bare er en magelig/boglig lille fætter :) (y)

If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

AmigoCjn
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:30

Tak for dit svar:-) Det var rart lige at høre begrundelsen. Emma er nu ikke stille, hun har netop lært at gå for ca. 14 dage siden og hun går rigtig meget rundt Når hun sidder stille er det bare tit med en bog så mon ikke bare hun er glad for bøger

Jeg har i hvert fald set hende iagttage små deltaljer i bøger og jeg har også hørt hende "fortælle" om noget længere væk som hun havde fået øje på. Fx heste og køer på en mark.

Dagplejemoren siger hun suser rundt

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Bettina
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 21:27

Så er alt jo godt :) (y)

Pøjpøj med hende...

Min Emma elsker også bøger, men hun ligger nu sjældent og læser i dem - men hun slænger sig ofte i sin sækkestol.

Ellers er hun VILD med sit lille køkken/ovn og tilbehør, der bruger hun meget tid (y)

Så har hun en lille sammenklappelig dukkeklapvogn, som hun fræser rundt med både med dukke, men også alle mulige andre ting.

Sandkasse ved jeg er et hit - hun har ikke selv en, endnu. Men hun er glad for den hos dagplejen.

Så har hun en dejlig scooter som hun suser rundt på også - først inden dørs men nu også uden dørs (y)

If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun gerne
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 09:02

Jeg ved godt man skal udfordre sine børn, og skubbe dem kærligt i den rette retning. Men hvad er den rette retning..? Når vi holder os til det lovlige, er den rette retning at løbe rundt og være aktiv eller er det at sidde og kigge bøger og nuller med småting..?

Jeg tænker lidt om din datter måske bare har lyst til at sidde og nuller med småting og hygge med bøger... Måske du skulle prøve med udfordrende puslespil, lidt tegning osv. Min niece laver puslespil for 7 år+ hun er selv 4 år gammel. Hvis I har mulighed for at komme ud i fx jeres egen have kan en gynge også være en god ting, lige så vel den allerede foreslået sandkasse.

Min Niclas på 13 mdr vil stort set kun lege med det hans søster leger med, og det gælder både my little ponys, little people ting, dukker, tavle og kridt osv, og ellers "render" han efter søster hele tiden. Udenfor har vi trampolin, rutchebane, sandkasse, div køretøj og gynger. Han bruger alt flittigt. Elsker at sidde/ligge på trampolinen når søster hopper, kan sidde i gyngen i laaannng tid, og elsker at rutche (dog med vores hjælp endnu). Køretøj benytter han som gåvogn, er dog begyndt at sidde lidt på hans scooter. Sandet er sjovt at røre ved, og han vælter div sandkager og slotte med stor morskab for ham selv. Ellers kravler han gerne på opdagelse rundt i haven. Piller blomster af stinglen , piller lidt i græsset osv det er god stimulering af hans sanser. Og virker måske kedeligt for os andre men underholdende for ham. Det er begrænset hvad han spiser, men at dømme på farven rundt om hans mund kommer der nok lidt indenbords

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider