Jeg har lidt en tendens til at tænke om man ikke engang i mellem skulle lade være med altid at tænke for meget over tingene?
Og ja, jeg gør det (sgu) også selv 
Men man kan jo også "fremprovokere" en sygdom eller symptomer herpå hvis man hele tiden er så opmærksom.
Jeg har aldrig pylleret om Emmas ører eller påklædning i det hele taget.
Jeg klæder hende på efter forholdene, hvis der er hård kuling, ja så får hun selvfølgelig hue på.
Men som f.eks. idag og de sidste mange dage har hun ikke haft noget på ørerne.
Hun har hue på hvis vi går en tur med klapvognen og det blæser koldt, men hvis vi bare er i haven så har hun som oftest ikke.
Det samme med overtøj - et klassisk eksempel er "nye" forældrepar med barnevogn med lift i og baby.
Går rundt i et storcenter, selv kun i bluse uden overtøj, mens den lille ligger med sovedragt, hue, dyne, i lift og gerne også med noget ble/overslag over.
Prøv lige gæt hvor varmt der er derinde?!
Hvis du selv sveder/har det for varmt, hvad så med den lille?
Selvfølgelig skal man heller ikke overdrive og lade dem rende rundt/ligge uden jakke/trøje/noget hvis det er. Men lad nu være med at overdrive, og se åp jer selv; hvordan har i det lige nu?
Sveder du? Jamen så er der jo sandsynlighed for at den lille også gør det?
Fryser du? Måske den lille også gør det?
Blæser det vildt i dine ører? Hvad med den lilles?
Blæser det koldt? Hvad med den lille?
Vindstille?
Kort og godt, hvordan klæder du dig selv på - og så overfør tankerne lidt til den lille + en ekstra (tynd) bluse så er den der som oftest 
Venligst ikke tage dette negativt!
...........................
mht. leg og bøger.
Måske - og jeg siger måske - skal i få tjekket hendes syn.
Hvis hun også er stille i sin anden leg og bevægelser, kan der være noget der.
Hvis ikke, så tror jeg noget nyt/mere udfordrene legetøj kan gøre gavn.
Køkken med tilbehør.
Klodser man kan bygge med
Puslespil i træ
Put-i-hul kasser med klodser.
Bøger med føleting og flapper der kan åbnes.
Osv.
Mvh. Christina
der selv har en Emma, som bliver 2 år til august.