Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Børnebøger - must haves
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:50

Vi har ingen børn endnu, men når den tider kommer, har jeg en klar forventning om at der skal læses, læses, læses for vores børn.

Hvilke bøger er must haves for jer??? Tænker både på klassikerne som eventyrbøger, billedbøger, sangbøger osv...

Folingsalarm købes eller ønskes til leje.

0
0
Svar på denne tråd

bøøøøøger
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 20:04

I hvilken aldersgruppe snakker vi?

Af de små billedebøger, kan jeg ikke huske titlerne på.

For de lidt større børn er det:

Lottebøgerne. De bliver godt nok læst mange gang, og var også fremme og et hit i min barndom.

Anne og Lottes godmorgenbog, og deres Godnatbog. Rigtig skønne bøger, med tykke sider, og man kommer til at fnise af dem.

De små synger, eller Alberts sangbog, det er ikke en klassiker, men det bliver det....

eventyrne om Rødhætte, Snehvide, Askepot, Tornerose.

Haldans ABC

Rim og remser

Af " læs en historie bog" for de endnu større børn er det:

Ronja Røverdatter

Brøderne Løvehjerte

Troldepus

Mine børns favoritter pt er: Sjuskedukken, Lilesøster bøgerne, og Anna og Lottes godmorgen bog. de er 3 og snart 6.

0
0
Svar på denne tråd

Peter Rabit
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 10:18

Jeg er selv totalt vild med Peter Rabit, Benjamin Bunny, Jamima Puddleduck og alle de andre, især den engelske udgave. Så de bøger skal vores små i hvert fald have. Evt. på engelsk. Peter Plys skal der næsten også være lidt af.

H.C. Andersen høre sig til i min verden. Både i børneudgaven til de små, men også i højt læsningsudgaven til de lidt større.

Da vi ryddede op på loftet for et par weekender siden fandt vi en bog om Nissepjok som i hvert fald skal gå på skift mellem min søster og jeg i julen. Vi elskede den bog til højtlæsning i december måned.

Hvis vi får en hesetpige, så er Britta og Silver bøgerne et must når hun selv kan læse.

Hanne - men lille bebs i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 10:38

bogen om den kræsne abe "victor banan" kan ind i mellem fås i netto , den er skide god og man kan snakke om alt fra skæld ud, til gamle dage da bedstefar abe/os forældrer var børn til kræsenhed.....

poul-bøgerne om den lidt for forkælede poul med den lidt for rare far.

www.saxo.com/dk/item/andreas- kirstein-poul-og-far-paa- restaurant.aspx

alfons åberg - tja introduktion behøves næppe :-)

thomas windings samlede historier inkl. 2 cdeer hvor han selv fortæller med sin fantastiske stemme - søde historier til f.eks godnatlæsning.

halfdans ABC

Palle alene i verden ( en klassiker , som jo også handler om at ønske sin familie ad hækkenfeldt til....)

find holger bøgerne - timers underholdning for store og små

hvordan elefanten fik sin lange snapel m. flere af den slags historier af Kipling

muldvarpen de ville vide hvem der havde lavet @!#$ på dens hoved

kaj-bøgerne www.saxo.com/dk/item/mats-leten-kaj- laeser-bog- indbundet.aspx?searchk...6page%3d36

0
0
Svar på denne tråd

Nu har...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 10:42

jeg jo lige arbejdet i en børnehave.

Og hittet der' var den bog der vist hedder ''Klokken tolv''.

Kl. et spiser man fedt, kl. to pudser man sko osv osv.

Kan I huske den ?

Jeg elskede den da jeg var lille. Men også eventyr som snehvide, klods hans, tornerose kan jeg huske.

Da jeg blev ældre (10-11 år) læste jeg den bog om en rideskole skrevet af Bent Haller, den var utrolig morsom.

I 12 års alderen var det Dennis Jurgensen som jeg læste.

''Uden konflikter er der ingen relationer.''

Er ejer af den skønneste unghest efter Rosentanz, kan det blive bedre? (o;

0
0
Svar på denne tråd

Her er ynglingsbogen...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 10:47

"Muldvarpen der ville vide hvem der havde lavet @!#$ på dens hoved"

Pigerne på 4 og knap 6 skriger af grin hver gang vi læser den også selvom den snart er slidt op.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

must have bog
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 17:49

For mig var det Jørgen Clevins "Jakob og Joakim".

Den havde jeg selv som barn, og elskede den.

Mads er 2½ nu og synes efterhånden også, at den er rigtig god.

Derudover er han blevet rigtig glad for bøger om "Barbapapa"..

..og sidst men ikke mindst, skulle vi selvfølgelig have bogen om Karius og Baktus, selvom han er lige lille nok endnu til at holde interessen for den.

mvh Trine - mor til Mads 200506 - og venter nr. 2 d. 7/7-09.

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

familien Bartholdy
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:53

Her er det største hit,bøgerne om familien Bartholdy.der er ingen tekst,men så detaljerede tegninger at mor/far altid kan finde på nye historier og barnet finder også selv nye ting ved billederne.

Kan bruges til mange aldersgrupper.

Tine

Midt om natten-og tom for tanker,sidder jeg her og mit hjerte banker....

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 10:12

Jeg har nok en lidt anden tilgang til børnebøger, da jeg er uddannet illustrator og synes det er lidt synd at det er så svært at slå igennem på børnebogsmarkedet fordi folk hænger fast i traditioner fra egen barndom.

Jeg kan godt lide at finde nye, gerne danske, børnebøger med gode tegninger og gode ord.

Det er ikke fordi jeg ikke vil videregive min egen barndoms historier, H.C. Andersen og brødrerne Grimm skal selvfølgelig læses højt når tid kommer.

Jørgen Clevin bliver fravalgt herhjemme, hans historier er simpelthen forældede, det gider jeg ikke bruge tid på at læse højt, jeg vil også have det sjovt.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Arose...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 01:18

Hvis du vil have det sjovt,skal du prøve at læse højt af Bjarne Reuter´s Villy´s far´s bil.

Jeg kan næsten ikke læse af grin,den er bare god.

Tine

Midt om natten-og tom for tanker,sidder jeg her og mit hjerte banker....

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 09:22

Hvis man gerne vil tage emnet om liv og død op (og det hele ikke bare skal være "skæg og ballade") - så kan jeg varmt anbefale "Græd blot hjerte" af Glenn Ringtved med illustrationer af Charlotte Pardi (2001).

Virkelig gennemtænkt bog om et emne der for forældre tit er svært at få taget hul på, og snakket med sine børn om inden de første gang står i situationen at have mistet (kæledyr, bedsteforældre el. lign.).

Mvh. Lotte

"Man får de teenagere man har fortjent!"
0
0
Svar på denne tråd

Bøger.....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 19:14

Den lille prins

Katten med de blå øjne

og så selvfølgelig eventyr fra Grimms og HC. Andersen :-)

Danmarks historien for børn har vi også og børnebiblen fik han af præsten :-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider