Vores datter Emma på 17 mdr., er nok det man kalder for ørebarn. Hun har fået lagt dræn i ørene, da hun var 6 mdr. og 12 mdr. gammel. Alligevel har hun mellemørebetændelse ca. hver 3-4 uge, og jeg har det så dårligt med, at hun gang på gang skal have medicin og panodil for at kunne få det godt igen. Normalt er hun sådan en glad pige med masser af krudt i numsen, og nej hvor bliver jeg ked af det, når hun hele tiden bliver syg.
Hvad gør vi for at undgå problemer med ørene:
Emma får vitaminpiller, biostrat-dråber, gode og varme Ecco-støvler, Reima/Molo flyverdragt, Reima luffer, Reima uldhue med ekstra beskyttelse ved ørene, uldbodyer m.m. Vi spiser sundt, og emma får ikke slik, kage, sodavand m.m. Hun er et udebarn, elsker at være ude, og er næsten ikke til at holde indenfor. Synes vi prøver at gøre alt, for at hun ikke skal blive syg, men kan vi mon gøre andet?
Nogle børn har vel bare anlæg for at være ørebørn eller hvad? (Begge forældre er tidligere ørebørn).
Har andre erfaringer med andet, der kan hjælpe på ørebørn? Her tænker jeg på, om der måske er noget hjælp at hente i den alternative verden? Kom meget gerne med jeres erfaringer.