Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ørebarn....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 19:01

Vores datter Emma på 17 mdr., er nok det man kalder for ørebarn. Hun har fået lagt dræn i ørene, da hun var 6 mdr. og 12 mdr. gammel. Alligevel har hun mellemørebetændelse ca. hver 3-4 uge, og jeg har det så dårligt med, at hun gang på gang skal have medicin og panodil for at kunne få det godt igen. Normalt er hun sådan en glad pige med masser af krudt i numsen, og nej hvor bliver jeg ked af det, når hun hele tiden bliver syg.

Hvad gør vi for at undgå problemer med ørene:

Emma får vitaminpiller, biostrat-dråber, gode og varme Ecco-støvler, Reima/Molo flyverdragt, Reima luffer, Reima uldhue med ekstra beskyttelse ved ørene, uldbodyer m.m. Vi spiser sundt, og emma får ikke slik, kage, sodavand m.m. Hun er et udebarn, elsker at være ude, og er næsten ikke til at holde indenfor. Synes vi prøver at gøre alt, for at hun ikke skal blive syg, men kan vi mon gøre andet?

Nogle børn har vel bare anlæg for at være ørebørn eller hvad? (Begge forældre er tidligere ørebørn).

Har andre erfaringer med andet, der kan hjælpe på ørebørn? Her tænker jeg på, om der måske er noget hjælp at hente i den alternative verden? Kom meget gerne med jeres erfaringer.

Tina

Mor til Emma den 4. oktober 2007.

Ejer af Hønnerups Anzia, Don Amantic og Mr. Pataiya

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 20:06

selv haft ørebørn og i en periode holdt jeg dem fra mælk og mælkeprodukter og det havde en virkning.

Andre har anbefalet zoneterapi, men det synes jeg så ikke havde den store virkning på mine piger.

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.

0
0
Svar på denne tråd

Reikke...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 09:28

Tak for dit svar.

Det med mælken har vi prøvet uden held, men tror jeg vil kontakte en zoneterapeut.

Slet ikke andre med erfaringer, de vil dele ud af?

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tinasen
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 11:43

Sidder de dræn som de skal?? Er de faldet ud eller hvordan?

Jeg synes måske du skulle prøve at konsultere en anden ørelæge - du ved, second oppinion!

Jeg har selv et ørebarn, jeg ved hvor hårdt det er, både for barn og forældre - jeg håber det bliver bedre jo ældre hun bliver (tit vokser de sig jo heldigvis fra det).

mvh
Christel

Til salg:

2 dejlige hankatte søger nyt hjem NU!:/

Smuk gallakjole - pris 999 kr.
Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Christel...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 11:55

Ja begge dræn sidder som de skal,de er både tjekket hos ørelægen, egen læge og vagtlægen. Hun bliver hele tiden smittet med forkølelse i vuggestuen, og hver gang går det lige i ørene .

Vil overveje en anden ørelæge, selv om vi er super glade for ham vi går hos, som har mange mange års erfaring og virker meget dygtig.

Magter bare ikke at se vores datter så ked af det hver gang, og hver gang hun får mellemørebetændelse, bliver hun igen sat et skidt tilbage i udviklingen, her tænker jeg især på sproget. Øv hvor er jeg træt og ked af det over det, uretfærdigt at hun hele tiden skal være syg, den lille stakkel.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tina...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 21:13

Jeg føler med dig, og ved præcis hvordan du har det!

Det er rigtig synd for din datter også.

Er det tilfædigvis i Ringsted i har ørelæge?`( kan ikke se hvor du bor, men kan se at du fødte på Roskilde:))

Hvad siger ørelægen til at hun har SÅ meget møb?

mvh
Christel

Til salg:

Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Christel....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 22:28

Hvor er du sød .

Vi bor lidt udenfor Ringsted, men vi har ikke hørt godt om ørelægen i Ringsted, så derfor går vi hos en i Roskilde Mener han hedder Henrik Albek.

Han siger bare, at sådan har mange børn det, og at det nok ligger i generne.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

måske..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 10:56

Min søn er ofte syg med det ene og andet. Men sidst sagde min læge at torskelevertran var super godt. Han børn havde fået det og var aldrig syge. Så det er vi i gang med at prøve der hjemme. Selv om han ugen efter fik mellemørebetændelse

Men det kunne være en mulighed, måske..

Vi har prøvet biostrat men syntes ikke det hjalp.

25/6-07 blev jeg mor jubii

0
0
Svar på denne tråd

Tinasen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 11:05

Så synes jeg du skulle prøve at skifte til ørelægen Mads Stougaard i Ringsted - ham bruger vi, og han er altså bare super sød og meget dygtig. (Begge mine børn har dræn i lige nu).

Han er effektiv og hjælper helst de små børn først, han har ikke så lang ventetid når det gælder de små.

mvh
Christel

Til salg:

Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Alternative råd
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 20:19

Hej jeg føler med dig. . . jeg gik til zoneterapi og fik fra hende råd om ingen mælk, ingen sukker, ingen hvidt brød og ingen bananer. Og så vask finger hver gang de kommer hjem fra institution. Derudover giver jeg ham mælkesyrebakterier)pulverform fra Udos Choice Infants fås i Helsekost butikker på hans havregrød om morgenen), de retter hans mave op efter diverse penicilin kure.

Han har ikke haft øre problemer siden!.

Læs evt. Kernesund familie bogen der står en masse om "ørebørn". Prøv det, din datter bliver et nyt sundt og gladere barn og vil elske dig for det. Der er håb endnu :-) Pøj pøj med det!

Med venlig Hilsen

Leise Rikke Pedersen

Stutteri-carmen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tinasen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 21:56

Jeg ved også at nogle har haft held med kranio sakral terapi - men jeg nåede heldigvis ikke "så langt ud" med min søn, at jeg selv fik afprøvet det.

Men jeg var tæt på. Han fik dræn sidste gang for knap et år siden, det ene er faldet ud, det andet sidder fint endnu, men på det år har han kun haft møb 1 gang. Han var 18 måneder gammel sidste gang der blev lagt dræn ind.

mvh
Christel

Til salg:

Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:17

for alle jeres gode råd, som dog stort set allerede er afprøvet.

Vi har været til ørelæge med Emma igen i dag, og det viste sig, at begge dræn sidder i ørene, men de sidder bare slet ikke, som de skal. Torsdag i næste ueg får hun lagt nye dræn, og så håber vi godt nok, at det bliver bedre denne gang.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider