Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

mad til børn ?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 07:21

Hej med jer .

Normalt er jeg ikke inde på det her fora,da jeg ikke selv har børn.

Men jeg vil da høfligst spørge jer børneerfarne mennesker om jeres erfaringer med mad i institutioner til børn fra 1-7 år !!!

Der bliver jo snart indført tvungen madordning i mange kommuner fra år 2010 også til alle børnehavebørn .

Altså :

Har I en madordning i jeres institution?

Evt kun til vuggestuebørn eller skal I have fra år 2010 ?

Hvad serverer de i løbet af ugen, der hvor dit/dine børn går ?

Hvad er godt/skidt ?

Hvad kunne være bedre/anderledes ?

Hvilke holdninger har DIN institution/kommune mht menuvalg og økonomi ?

Hvad er jeres egenbetaling ?

Er det KUN økologiske produkter,der bliver brugt ?

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon og
Fronerthig FLYing Star

Tilbyder bedækning.

Part tilbydes i Oldenborgvallak .

0
0
Svar på denne tråd

I den institution
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 09:20

jeg arbejder i har vi en frivillig forældrebetalt madordning, som har fungeret siden 2007. Det koster kr. 192,- om måneden for mad tre gange om ugen. Dette er for børnehavebørnene - vuggestuen får mad alle ugens fem dage, og det er betalt i prisen for en vuggestueplads.

Køkkendamen laver maden efter et bestemt skema, som indeholder grød/gryn-dag, vegetardag, indmads-dag, suppedag, brød-dag, fiskedag, alm. køddag og lign.

Fordelen ved madordningen er, at alle børn får et sundt og varieret tilbud om mad, som er ernæringsmæssigt korrekt sammensat. Da maden bliver lavet i institutionens køkken følger børnene med i hvordan madlavningen skrider frem i løbet af formiddagen og sanseindtrykkende breder sig i huset. Ind i mellem hjælper de også køkkendamen i processen.

Hos os har det været en stor succes og vi har for første gang i dhele perioden et barn, som ikke er tilmeldt ordningen. Hun kan ikke lide noget af maden (siger hendes mor), og hun har så sin egen madpakke med. Ellers spiser alle børn godt af maden - selvfølgelig er der nogle ting de spiser mere af end andre, men sådan er det vel for alle mennesker??!

95% af maden er økologisk, og bliver altså tilberedt af køkkendamen. Ikke i et storkøkken el lign. Ønsket kom oprindelig fra forældrenes side, og det har været en succes lige siden det startede op.

Vi glæder os dog til det bliver overvåger økonomisk fra kommunens side, istedet for af personalet, fra 2010, da ikke alle er lige flinke til at huske at betale

/Lisbeth

Klog, klogere, klogest!

0
0
Svar på denne tråd

hvor godt
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 11:07

Lisbeth : Herligt at høre at det fungerer hos jer.

Men sig mig er der forskel på hvad vuggestue og børnehavebørnene får ?

Måske af konsistens men jeg tænker på menuvalg ?

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon og
Fronerthig FLYing Star

Tilbyder bedækning.

Part tilbydes i Oldenborgvallak .

0
0
Svar på denne tråd

Det varierer
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 17:09

lidt - den dag vi får grød eller suppe får de det samme. Vuggestuerne får rugbrødsmadder dag hver tirs. og ons. og der får børnehaven som regel en varm ret.

Konsistensen af maden er ens. Og da det som regel er børn under 1 år, som skal have en anelse mere fedt end børn der +1 år, kan dette klares med sødmælk til eftermiddagsmåltidet istedet for letmælk

/Lisbeth

Klog, klogere, klogest!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider