Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Navne...HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 05:47

Hej Allesammen

Min mand og jeg venter vores andet barn, og jeg har termin d. 17juni.

Vi har snakket om navne så mange gange nu, at jeg er helt frustreret. Vi ved at vi venter en dejlig lille pige. Vi har i forvejen en datter på 2,5år som hedder Lucia.

Min mand er italiener og har derfor nogle andre meninger om navne.

Da Lucia ikke var født snakkede vi også om Fiona. Det synes han også godt om den gang. Jeg synes så at vores næste datter skal hedde det, og føler bare allerede at hun hedder det.

Men så har han snakket med sin mor i Italien som siger at hvis det udtales andeledes så betyder noget dårligt på toscansk ( de kvindelige kønsdele). Jeg forstår godt at han så er kommet lidt på andre tanker, men men men vi bor jo i DANMARK!!!og kommer kun til Italien max.2 gange om året.

Vi har så snakket om andre navne:

Simona

Silvia

Regina

Valentina

Viola

Men jeg føler bare ikke noget for de navne.

Men så lavede jeg et alternativ, som jeg synes gik på kompromis.

At hun kom til at hedde Fiona Simona, altså med Simona som mellemnavn. Så kunne de bare kalde hende Simona i Italien. Men det ville min mand ikke gå med til.

Så har jeg spurgt vores datter hvilket af de navne hun bedst kan lide, og hun siger også altid Fiona(Uden min påvirkning )

Hmmm...det er så irriterende!

Hvilket af de andre navne synes I er pænest og kan bedst bruges i Danmark??
Har I nogle andre gode forslag????

VH Mie

Mor til Lucia 20-06-06 og stor knabstrupper elsker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Regina..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 07:05

Ja, jeg synes jo Regina er et skønt navn som ville have været med på listen hvis jeg selv havde fået en pige.

Men det er joligegyldigt hvad vi synes..

Læs navnelisten igen og igen og IGEN indtil du har vænnet dig til navnene. Så er det tid at vælge.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

for mig
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 17:24

... er Fiona prinsessen i Shrek, så for mig er det ikke et navn, der er en mulighed. Hvis det giver mening ;-)

Men jeg har det altså også sådan, at Fiona er et skotsk navn, og at det kun er hvis man laver udtalen om, at det betyder noget andet. Derfor mener jeg faktisk, at I skal holde jer til jeres første valg. Medmindre baby naturligvis ligner noget helt andet end en Fiona, når den tid kommer.

Det er i øvrigt et meget populært navn i USA, kan jeg se: www.behindthename.com/top/ search.php?terms=fiona...=us&gender

0
0
Svar på denne tråd

uden at støde nogen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 21:59

så syntes jeg fiona er er meget lidt kønt navn

simona derimod syntes jeg godt om og det er også specielt og ikke mange som hedder det. (ved det da min søster hedder det)

ellers hvad med liva?

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 06

0
0
Svar på denne tråd

navne..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 10:29

jeg synes valentina er rigtig flot. Hvad med Emilia. Det er ikke så usædvanligt her i DK

Mvh C

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 12:10

..CECILIA.

Det er de meget sødt.

Eller Livia....

Anja - med en lille pige i maven.

Hun kigger ud til os til sommer.

Mosegårdens Ditlev sælges, skriv til mig for info.

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 13:10

Jeg er helt enig med Louise.. Fiona er Shreks kone. Færdig slut .

Regina bryder jeg mig heller ikke om.

Simona synes jeg derimod godt om.

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 13:42

En ringe trøst, men jeg kender godt problematikken. Jeg skal snakke med præsten om en halv time vedr. vores søns dåb på søndag. Og jeg har ikke vænnet mig til navnet endnu, men det er det eneste navn som både min mand og jeg bare nogenlunde kan acceptere. Men hvor er det hårdt, når bare man har fundet NAVNET, og manden så ikke vil acceptere det :-)

Pøj pøj med det

0
0
Svar på denne tråd

navne...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 14:03

jeg kender dit problem- kun alt for godt! Jeg fik en søn d. 16 feb. 2009 og havde hele tiden sagt, at hvis det blev en dreng, så skulle han hedde Gustav. MEN alle mennesker står på bagben over det navn... det er kun en gammel fuld svensk mand, som kan hedde det fik jeg endda smidt i hovedet... ??!!?? så snakkede jeg om Lucas- da min anden søn hedder Emil og emil fra lønnebergs hest hedder Lucas men det faldt heller ikke i god jord!

Mie- hvis du ønsker at din datter skal hedde Fiona, så skal hun hedde Fiona. Jeg kan godt lide navnet! Uanset hvordan det udtales

Men husk kært barn har mange navne!

www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard

UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider