Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

er jeg underlig??
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 12:33

jeg er 17 år, har en vidunderlig kæreste, jeg ved jeg vil tilbringe resten af mit liv med

jeg har længe nu ønsket at få et barn. det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre med vilje, grundet min alder og uddannelse.

jeg ved ikke helt hvad der sker for mig? jeg er 17 år, burde tænke på hvor den næste fest skal holdes, og hvilken sprut jeg vil købe

men det jeg ønsker alermest på en fredag aften, er at side med min lille guldklump og bare nyde hvert minut<3

problemet:

jeg glemte for nyligt at tage en p-pille midt i forløbet. når jeg glemmer dette tror mot krop åbenbart at jeg skal bløde

så min kæreste og jeg blev enige om at jeg stoppede med at tage dem - og dermd kun bløde en uge - og så tilgengæld ikke være sikker i næste måned. mest fordi min krop ikke kan klare at bløde i næsten 3 uger, så vi følte begge dette ville være bedst - for mig!

dilemaet:

vi har blandt andet grundet dette og mine følelser, diskuteret børn på det sidste.

han er ikke klar siger han, og ønsker alting på plads, før vi sætter et barn i verden!

dette er jeg helt enig i!!

men hvad nu hvis jeg bliver gravid i løbet af denne måned? ja, så ønsker jeg ikke selv en abort. jeg vil opfostre mit barn, og give den alt hvad jeg har, jeg vil være mor.

men min kæreste vil ikke være far hvis dette bliver tilfældet

han har aldrig ville have børn, har aldrig følt sig klar (han er 24) og det er først efter vi har været sammen, han godt kunne tænke sig det en dag:)

som han selv har sagt:" jeg vil gerne være far en dag - men kun hvis du vil være mor"

men som sagt, ikke endnu.

dette betyder jo så at han ønsker jeg får en abort, hvis jeg skulle gå hen og blive gravid.

dette er noget jeg har utrolig svært ved at høre, for hvis jeg skulle blive gravid, ville det jo for mig være et ønskebarn!

men ønsker jo heller ikke at mit barn skal vokse op med en far, som ikke ønsker denne.

undskyld et lidt rodet indlæg, men er det mig der er underlig?

både i forhold til mine ønsker, og min holdning til en evt. abort??

tak fordi i har læst med, håber i vil svare

kærlighed venskaber og dyr.

hvad mere skal man bruge, for at vågne op med et smil hver dag:D

0
0
Svar på denne tråd

Du burde
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 12:39

Få dig en uddannelse, hvorfor fordi det er det ENESTE sikre i livet.

Det giver dig ballast og mulighed for at kommer vidre i livet, hvis der sker noget uventet.

Jaja han er manden, men I er unge og der kan SKE alt muligt, skilmisse, arbejdsløshed, død osv osv.

Nej jeg er IKKE lysseslukker, jeg er VOKSEN med 100 års ERFARING.

Og hvis du pt. er økonomisk uafhænig med ca. 10 mill på bogen ( din bog), så få endelig alle de børn du ønsker, nu.

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

Og hvis du
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 12:42

Stadig tror jeg er en lysseslukker, så kan jeg finde 1o tråde gennem de sidste 2 mdr. hvor MANDEN gik fra en HN person og hvor de hænger med popoene UNDER vandspeljet....

UDDANNELSE og økonomisk formåen, IKKE det kommer. men inden.

Held og lykke med livet :-)

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 12:47

ja, jeg er udemærket godt klar over hvor vigtig en uddannelse er

og jeg mener ikke selv, penge er et problem hvis det skulle ske - har omkring 100.000 på MIN bog, og min kæreste er daglig leder hvor jeg også er ungarbejder:)

men ja, netop uddannelsen er grunden til at jeg ikke vil blive gravid men vilje, men ikke ved et uheld. eftersom jeg har taget chancen i denne måned, så vil jeg også leve op til de evt. konsekvenser der følger med.

( og nej bare rolig, bliver ikke en ny mallou stella eller noget )

0
0
Svar på denne tråd

100.000
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 12:51

Det er kun børn der tror at de kan købe "verden" med det beløb.

Undskyld men det ER det.

Det rækker INGEN steder, til ingen ting.

Og dit "ikke" med vilje er en sjusket omgang glemt....

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

økonomi
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:04

undskyld hvad?

ja, jeg glemte at tage min p-pille, dette tager jeg fuld ansvar overfor!

at 100.000 ikke er meget til et barn er jeg godt klar over, men det er nok til vi kan få et ordentligt hjem.

derudover arbejder vi jo begge 2 meget, hvilket også giver en pæn indkomst.

jeg spørger folk i en pæn tone, og jeg forventer at få det samme igen:)

tak

0
0
Svar på denne tråd

Du skal måske
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:09

Læse det i en pæn tone ??

Det der nok gør at du tror jeg skriver i en ikke pæn tone, hvis du gør,det må du jo føle ellers nævntre du det ikke, er fordi jeg skriver helt og aldeles voksent og tager mig til toppen over at børn kan finde på at få børn.

100.00 er SMÅ penge i 2009

At du tager ansvar for at glemme er da super....Men det kan ende i et BARN, så glem dem ikke.

At du så helst vil høre pusse nusse forståelse svar, er bare ærgeligt...

Alt sammen skrevet med al verdens kærlighed.... eller noget...

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.......
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:16

Jeg skal ikke gøre mig klog på noget som helst, da jeg selv er lidt ud over det sædvanlige mht. børn, men der er lige en ting du skriver, der falder mig i øjnene. Nemlig:.......

jeg ved ikke helt hvad der sker for mig? jeg er 17 år, burde tænke på hvor den næste fest skal holdes, og hvilken sprut jeg vil købe

men det jeg ønsker alermest på en fredag aften, er at side med min lille guldklump og bare nyde hvert minut<3

......

De små guldklumper er typisk meget krævende og når du har været oppe for 25. gang i løbet af en nat, så er du, i mine øjne, et meget usædvanligt menneske, hvis du stadig er i stand til bare at nyde hvert minut....

Mht. penge så har min mand idag fyret 73000 af, mens han stod og skiftede vores 10 ugers datter, så 100000 kr er ikke meget.

/musseh

0
0
Svar på denne tråd

ansvar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:21

Hvis man er bekymret for, om pillen virker, så kan det faktisk godt lade sig gøre at samle knæene et par uger... ;-) Omvendt, ønsker kæresten virkelig ikke et barn, så kan han jo holde trolden i bukserne samme periode. DET er at tage ansvar.

Jeg foreslår et babysitterjob hvis du mangler børn i din hverdag. Det er ikke værre ved siden af dit normale job end at have sit eget barn på samme vilkår.

Nå, og så må den smed godt snart indfinde sig, så jeg ikke af ren kedsomhed blander mig i fora hvor jeg intet har at gøre! ;-)

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Intet problem
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:29

Så må man jo lade være med at dyrke s** i den måned hvor du ikke tager p-piller. Når man kender risikoen har man da de bedste muligheder for at tage sine forholdsregler.

100.000 er ikke nødvendigvis nok til at få "et ordenligt" hjem for.

Og hvis I går fra hinanden skal du klare det hele ALENE med en "ungarbejder" løn...

Ville godt nok ønske at du valgte at tage en uddannelse først. Det er ikke sikkert at der er tid og overskud (mentalt og økonomisk) til en uddannelse når du først står med barnet.

Hvad siger dine forældre til det? Er de villige til at støtte dig, evt. også økonomisk?

Pure luxury

Søger Wilhelm Müselers bog "Ridelære" på dansk

0
0
Svar på denne tråd

Kondom..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 13:36

Har i ikke hørt om det????

Det må i jo så bare bruge den måned,pillerne ikke virker..

Vil han ikke det,ja så vil han ikke dig,og så det bare med at kridte fodsålerne,og komme af sted...

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 14:13

Kunne ikke være mere enig med Illum

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

fdhsfshaæf
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 14:13

Jeg synes du skal vente til manden er klar og hvis han aldrig bliver klar ja så må du ud og finde en anden mand, som gerne vil have børn. Jeg er af den mening at en mand har lige så meget ret til at vælge børn fra eller til som DU har. Hvis han vælger at gå fra dig hvis du bliver gravid, så forstår jeg ham godt.

Hvad din alder angår, tror jeg sagtens du kan klare at blive mor i en alder af 17. Synes der er mange unge mennesker der gør det rigtig godt :)

Uddannelse ja min erfaring, jeg har læst mens jeg har haft 2 børn og synes det har været super, men det kræver selvfølgelig din mand bakker dig 100 procent op og hjælper godt til. Det er nice at gå i skole men der kommer jo lektier og det er der jeg mener din mand skal bakke dig op, ellers bliver det meget svært med lektier osv. Det er jo ikke alle børn der lige gider og sove kl 20 :) og slet ikke når de er små. Jeg skal selv igang med en studenter eksamen til aug og jeg har 2 drenge på 8 og 10 år og en datter på 5 måneder, men jeg har så også en rigtig god mand som bakker mig 100 procent op.

Mit råd hav tålmodighed, hvis det er sandt han gerne vil have børn en dag som han har fortalt dig så skal det nok også komme :)

0
0
Svar på denne tråd

ikke råd...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 14:46

Du har ikke råd til at holde hest, skriver du på din profil. Sødeste ven. Jeg har to hypper og et føl på vej. De koster peanuts sammenlignet med hvad mine 2 børn koster mig. Børn er i daglige udgifter meget dyrere end heste. en institutionsplads koster det samme som en hest om måneden. Oveni dette smider du så pengene til, barnevogn, bleer, dyner, tøj (små børn vosker hurtigt), mad, øget forbrug af el, vand og varme, m.m..

Du er lige blevet 17 år for få dage siden. Vent et par år, du har rigelig tid til at blive en ung mor.

Og selvfølgelig er det fantastisk at have børn. -Meget. De kan ikke gøres op i penge, men penge skal der til.Ligesom det at have hest.

Drøm drømmen om et barn, bliv barnepige og glæd dig, men vent til I er bedre rustet med at få et barn. Og ja, bliver du gravid nu er det altså ikke et uheld, når du ved risikoen er forhøjet. (det er da en "de unge mødre"-holdning.

Kilden.

Med miniaturen Tarzan og

fjordhesten Sussi(venter føl efter Mosegårdens Kejser 09)

Mor til Lea 02.05.06 og Maya 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Vent...!!!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 14:57

Hejsa

Vent da for pokker, børn kan man altid få. Nyd din ungdom hvor du kan gøre hvad du vil, rejse, læse mm. Kærster kommer og går især i din alder, børn kommer for at blive!! Hvis jeg var på din alder med de penge var jeg rejst ud og se verden inden jeg ville sætte mig med børn og hjem. Børn er skønne og dejlig men de tager tid.

Detter er sagt i en venlig tone

Knus Rikke

Aldrig bliv for lige med din hest!!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 15:13

Illum: Du tager fejl!!!!! Det eneste sikre i livet er DØDEN, men en uddannelse er bestemt MEGET fornuftigt

Natalie tk: Du skriver, at du bliver nødt til at være ubeskyttet mod graviditet en måneds tid, og at du vil tage konsekvensen, hvis der skulle ske noget.

Du skriver også, at du en fredag aften, hvor du burde tænke på at feste, bare sidder og ønsker dig en lille guldklump.

For mig lyder det som om, du rigtig godt kunne tænke dig at blive gravid, og så kan man jo altid kalde det et uheld, når andre spørger, hvorfor du er blevet mor så ung. Hvis jeg har ret i dette, så ER der stor sansynlighed for, at du rent faktisk bliver gravid.

Mit råd er som mange af de andres.

Sæt dig ned og tal med nogle, der har små børn om, hvad det vil sige at have børn. Prøv barnepigejobbet. Slå fornuften til og kryds benene den måned, hvor du er ubeskyttet, hvis I ikke vil bruge kondom.

Spørg eventuelt din læge om en anden form for prævention end p-piller, så du ikke lige kommer til at glemme en pille.

Børn er dejlige, men de er krævende både mentalt og økonomisk, og det er bestemt IKKE altid en fornøjelse at være enlig mor.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 15:25

Jeg havde det PRÆCIS som dig, da jeg var på samme alder. Jeg drømte om at "glemme" en p-pille, drømte om en stor gravid mave, drømte om en baby, min baby-at være mor...

Heldigvis lod jeg fornuften råde og ventede til jeg var 20 med at "glemme" en p-pille og sikke et CHOK! jeg fik da jeg fandt ud af hvor hårdt det var at være gravid og hvor MEGA-HÅRDT det var at blive mor!

Bare jeg havde ventet (vil selvfølgelig ikke undvære min søn, men han måtte godt ha' ventet nogle år

Vi er alle forskellige, men for mig...jeg tog ikke det rette valg...

TÆNK DIG GODT OM!

Held og lykke fremover

0
0
Svar på denne tråd

tak til alle
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 16:22

jeg vil lige starte ud med at vi bruger kondom - og hvis ikke han var villig til det, ja så var han skam røget ud for længst

jeg ved ikke helt om et barnepige job er en god ide, da jeg frygter at dette vil gøre jeg længes endnu mere efter det. jeg ved godt det er en god øvelse, og får mig til at se hvor hårdt det egentlig er, men tør ikke tage chancen. desuden har vi små børn i familen, som jeg kan "øve" mig på

nej, jeg har ikke råd til en hest - da jeg ikke har mine forældres opbakning angående dette;) men ja, er ikke i tvivl om at der vil være støtte og en hjælpende hånd hvis der var tale om et barn:)

og ja, et barn er hårdt! og ikke ltid sukkersødt og glade miner. og jeg er skam også helt enig i at manden har mindst ligeså meget lov til at bestemme om de vil være fædre - men som i også siger, så kunne han jo lade være med at lukke den ud

og ja- jeg kunne også godt krydse benene, men eftersom vi bruger kondom har vi jo gjort vores.. noget vi igen er enige om!

aprilus: tak for svaret! glad for jeg ikke er den eneste;)

jeg er klar over konsekvenserne, men har virkelig bare brug for noget luft tror jeg

tanken om en abort, gør sku for ondt - og kender en der går igennem det lige nu, og hold k?ft hun har det ikke nemt

0
0
Svar på denne tråd

12323eee
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 17:01

Brug kondom den næste måned! og få dig en uddannelse inden du begynder på det med børn.. Alt andet vil være for dumt!!!!!

...

Charlotte Noermark

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 17:48

Først vil jeg starte med at sige, at jeg tror rigtig mange unge piger på din alder går og er skruk efter børn.

-Nogen overvinder denne skrukkethed, mens andre giver efter med det samme.

Sådan som jeg læser dine indlæg og svar, så handler det om at du i en mdr. ikke tager p.piller, men I i denne periode bruger kondom.

Din bekymring går så på at hvis du mod forventning skulle blive gravid, så vil din kæreste pt ikke være klar til at opfylde faderrollen.

Først vil jeg sige at I jo er godt beskyttet med brugen af kondom.

Skulle det ske du mod jeres vilje bliver gravid, så burde din kæreste støtte dig uanset din beslutning.

-Dette kun i tilfældet af at det vitterlig er et uheld, som I begge "ubevidst" bære skylden af.

-Vil han ikke støtte, så er han nok ikke værd at samle på alligevel.

Men når det så er sagt, så synes jeg bestemt også at du skal acceptere hans svar og holdning om, at han pt. ikke er klar til at få børn... ergo skal du gøre dit til at passe på dig selv, og ikke blive gravid.

Vi går foråret i møde, og lige straks myldre der barnevogne og gravide mødre frem over alt.

Du bliver sikkert enormt fristet, men husk så på at du giver dig selv og barnet mange bedre forudsætninger, ved at vente.

-Det er altså nemmere at tage sig af et lille barn, når alle de ydre trykke rammer er på plads, bl.a. bolig og fast indtægt.

Jeg håber du er fornuftig nok til at vente, ikke mindst for din skønne kærestes skyld, som jo gerne vil have børn med dig en dag.

Hilsen Anima.

0
0
Svar på denne tråd

Underlig?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 18:02

Nej, du er ikke underlig. Mange piger i din alder drømmer om guld, grønne skove, prinser på hvide heste og børn. Det er smukke men meget naive drømme og de hører barndommen til.

At have børn er dejligt - ja, men det er også et enormt ansvar og det er meget mere krævende, end du med dine 17 års livserfaring kan forestille dig.

Nårh ja, som mor sidder man ikke med sin lille guldklump på armen en fredag aften. Der er man udmattet faldet omkuld i sofaen, fordi man natten i forvejen har været vågen 17. gange, den lille har kolik, manden er skredet med sekretæren, kontoen er tom, vaskemaskinen er gået i stykker, barnevognen punkteret og man har været oppe siden kl. 05.00 med den lille og han/han er endelig faldet i søvn. Der venter bunker af vasketøj til vaskeriet som man ikke kan komme ned på fordi barnevognen jo er punkteret, man må spise knækbrød uden smør, fordi man ikke kan hente noget uden en barnevogn osv osv osv osv.... ved ikke om du kan se min pointe.

Og bare rolig, jeg er sikker på at du også er fødedygtig om 5 år - du har måske bare en uddannelse, en fast egnet bolig og en mand som er klar og støttende ved din side. Det har du ikke nu. Du kan intet tilbyde dit barn. Intet.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du er ung..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 22:10

...og forelsket og har en HÅBLØS romantisk drøm om hvordan det er at få børn.

Jeg havde det præcis som dig i den alder og min daværende kæreste var med på idéen (han var 25, så havde li'som alderen til det), så jeg droppede p-pillerne. HELDIGVIS blev jeg ikke gravid inden vi endte med at gå fra hinanden.

Når jeg nu sidder og tænker tilbage ville det have været en katastrofe hvis jeg var blevet gravid. Jeg var jo slet ikke færdig med at være ung. Baby-kulleren fortog sig hurtigt igen og jeg nød årene indtil jeg som 20-årig ved et uheld blev gravid. Dér ønskede jeg faktisk en abort, men til forundersøgelsen viste det sig, at jeg var 15 uger henne - så kunne jeg ikke alligevel.

Jeg er nu 25 og venter nr. 2. Jeg er alligevel blevet en ung mor, og elsker selvfølgelig dette. Men jeg har endnu ikke nået en uddannelse og det er rigtig rigtig svært.

Så få for guds skyld en uddannelse først...

-Hestehold er ikke en "hobby"

Det er en livsstil.

Part søges til 8-årig Shagya Araber.

Se profil...

0
0
Svar på denne tråd

allesammen
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 09:35

tusind tak for jeres svar alle sammen!

det er rart at få lidt personlig erfaring også:)

jeg ved godt at det er en dum ide, rent logisk, og ja, jeg ved også godt at et barn ikke er nemt;)

også derfor jeg ikke droppede p-pillerne med vilje

men tak for jeres mange input, har helt sikkert fået noget at tænke over.

nu må jeg jo bare vente, og se hvad der sker.

håber ikke at jeg bliver gravid - da jeg derfor bliver nødt at få en abort, noget jeg IKKE ønsker

0
0
Svar på denne tråd

Ej altså..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 11:07

Hvis du ikke håber at blive gravid, så beskyt dig!

Abort er IKKE prævention!!!!!

Bliver altså lidt harm når jeg læser dine 2 sidste linier, det lyder meget umodent. Argh!

Ellers er jeg jo meget enig i, at uddannelse er super vigtig, det er i hvert fald en stor del af mit (og min mands) fundament for at kunne give mit barn en tryg, stabil og fornuftig opvækst, jeg er sikret = mit barn er sikret. Selvfølgelig er penge ikke det eneste der skal til, men med en god sikker base er man godt på vej. Derudover er den livserfaring man får med årene guld værd, når man skal til at stifte familie, jeg er i hvert fald glad for jeg havde lidt alder (28 år) uddannelse, job, mand og hus da vi valgte at sætte børn i verden. Der var ro og rum til det :)

0
0
Svar på denne tråd

annokat
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 13:14

jeg bruger præventation!! vi bruger kondomer.

for nej - abort er ikke en præventation, ligesom fortrydelses piller ikke er det!

og ja giver dig ret i alt andet:)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 15:20

Hvorfor er du så "bange" for at du måske er blevet gravid. Det skriver du rigtig mange gange. Hvis i har beskyttet jer ordentligt med kondom i den periode p-pillerne ikke har virket, burde der jo ikke være nogen chance for at du evt. kunne være blevet gravid og så er der vel ikke noget problem.

Som jeg læser dit indlæg, så håber du bevidst at være blevet gravid ved et uheld, så du har en undskyldning over for kæresten og andre....."jamen det var jo et uheld" en typisk ung mor bemærkning men i jeres tildfælde vil det jo så faktisk ikke være et uheld, men tværtimod ret bevidt hvis i ikke har beskyttet jer ordentligt i den periode. Måske det er der ulven ligger begravet, altså at i ikke har beskyttet jer ordentligt og nu kommer den dårlige samvittighed snigende, for kæresten vil jo ikke rigtig.

Måske er jeg helt ved siden af, men det er lidt det jeg læser mellem linierne i dine indlæg (og jeg er normalt ikke den person der læser mellem linierne men her syntes jeg det er så åbenlyst at jeg ikke kunne lade være)

For igen, hvis i har beskyttet jer ordentligt, så burde der jo ikke være nogen risiko for at du er blevet gravid og hvad er problemet så......????

Truelslund Hundecenter
lille hyggelig hundepension v. Juelsminde
0
0
Svar på denne tråd

truelslund
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 09:05

jeg kan sagtens se hvad du mener, men hvad beskyttelse angår er der virkelig ingen dårlig samvittighed

men der er jo det s*tans ved kondomer, at de har det med at springe, når de ikke må!

dette er sket et par gange nu - og inden vi har fået skaffet nogle andre slags, der evt. virker "bedre" på ham, krydser vi benene

- men vi havde også en laaang snak igår, og hvis det skulle vise sig jeg er gravid, ender det i en abort. jeg ved ikke om jeg skal sige desværre eller noget, for alt logik går imod at få et barn.

men følelserne bliver svære at håndtere, forstå mig ret, når jeg siger at jeg virkelig ikke håber jeg er gravid, da jeg kun kan forestille mig hvor hårdt det er.

håber i forstår hvad jeg mener

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 09:33

Ja, undskyld, men hvor gamle er de kondomer?? Det er altså ikke normalt, at det sker "et par gange" at et kondom springer...

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)

0
0
Svar på denne tråd

Springe??????
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 09:49

Har aldrig oplevet et kondom springe.... og det har været eneste form for beskyttelse i 7 år og jeg har ikke levet i cølibat ;-). Har anvendte de fleste typer og mærker i alle prisklasser :-).

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og endnu en i maven

Hestene: Jossie (søger genoptræningshjælp/Vemmelev), Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

kondomer
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 09:21

hehe de er skam helt nye

og nej, ved godt, at det ikke er så normalt, men tjaa, tror sku at det er fordi de er for små

så vi er på jagt efter nogle nye

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 12:39

Kære Natalie.

Nu skal du høre her.. jeg er selv ung mor, dog ikke så ung som dig, men ung. Jeg var 20 da jeg fik min søn. Selvfølgelig elsker jeg ham overalt i hele verden... Men kære ven vent til du er ældre..

Jeg var "kun" student da jeg blev gravid. Min barsel var på kontant hjælp, og det er ikke meget. Min nuværende mand og far til mit barn var soldat og som soldat er man offentligt ansat, med meget lav løn, det har til tider været hårdt økonomisk for os begge... Der er mange ting man skal anskaffe sig mv. når man har barn. Ved godt man også kan klare det for få penge har vi da gjort.

Som nogle af de andre skriver, så er det en teenage drøm for nogle, men du har hele dit liv til at leve denne drøm ud.. Lige nu skal du selv blive voksen i stedet så du kan tage dig af et barn. Kan godt være du selv mener du er moden nok og ingen kritik, har en veninde der fik sit barn som 16 årig og er i dag kommet meget langt og beundre hendes gåpå mod osv. Men hun er en ud af få der kan magte at få sig en uddannelse osv.

Jeg har selv taget en uddannelse og bliver færdig til sommer.. og tro mig det er ikke en dans på roser. Min mand er soldat som sagt og er lige nu i afghanistan, jeg har eksamener... Har du overvejet hvordan du skal klare det hele hvis nu du blev alene med barnet. hmm der er meget i det..

Mit råd er at du skal beskytte dig så meget du kan og hvis de sprænger, ja så må du lade vær med at have @!#$ med ham til du igen er beskyttet.

Jeg vil så sige at jeg var en af dem der blev gravid på kondom. Jeg har en sygdom så må ingen hormoner få, så vi kunne kun beskytte os med kondom og det fungerede også i 3 år. Så det må også kunne lade sig gøre for jer.

God vind..

kærlig hilsen Stine

Mor til dejlige Rasmus 17-10-06 og

gift med verdens dejligste mand

0
0
Svar på denne tråd

hey.....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 04:44

Jeg er overbevist om, at hvis du fortæller dine forældre at du har lyst til at få et barn, så vil de hellere end gerne bakke op om en hest, hvis du lader være ;)

Okay - det var så dagens mest useriøse indlæg til dato, men når man har en hest, der er ens "baby", tror jeg man får en naturligt mindre trang til at få et barn - indtil tiden er helt rigtig til det :)

mvh Maria

Crates Westernsadel sælges (se præs.)

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

kondom, petting, osv ???
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 13:54

Jeg kan udmærket sætte mig ind i at du ønsker et barn - på et tidspunkt.

Man kan sige meget om uddannelse og job osv. men at være mor, er i mine øjne det eneste man kan være "sikker" på, - bortset fra selvfølgelig, at intet i livet er sikkert.

Men pointen i indlægget er så vidt jeg har forstået, ikke om du vil have barn eller ej, men hvad der sker hvis du bliver gravid i løbet af den næste måned hvor p-pillerne ikke virker.

Dette burde slet ikke være et problem.

Denne måned bruger han da selvfølgelig kondom, og kan dette ikke lade sig gøre, må I benytte andre metoder, fx. petting (hvor man gensidigt kæler for hinanden uden decideret samleje), - således at han/I passer på dig og ham og hele situationen, - det er da indlysende...?

Hvis der er problemer i dette, så strit ham ud - bedre først som sidst... undskyld, men det er altså min holdning.

0
0
Svar på denne tråd

Ps....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 13:58

Gode kondomer springer ikke!

Køb evt. XXL kondomerne i fx. matas, de er store nok, og godkendte.

Få evt. et pessar og kombiner det med dette.

Og selvfølgelig skal du ikke få en evt. abort, hvis du ønsker dig et barn, det vil risikere at ødelægge resten af dit liv.

Lad være at dyrke 6, hvis du er i tvivl! :-)

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 12:36

vi beskytter os på bedste vis:)

Dufaux: tak for svar, dejligt at høre lidt personlig erfaring.

og Hippo, ja det er jo præcis det jeg er i tvivl om. få en abort eller ej?

jeg ved med sikkerhed at jeg vil fortryde noget så gevaldigt hvis jeg får en abort!

men men men... logikken taler jo imod, og min kæreste er ikke klar til at blive far.. fair nok.

men det er netop dette der er så svært.

men ja, nu bliver det en abort hvis det er, og så må vi jo bare vente og se..

ved godt alt dette her måske ikke er særlig sammenhængene, men det er mine tanker heller ikke

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 16:55

Du bliver IKKE gravid - før du selv ønsker det.

Det er jo netop det der er hele pointen.

Dyrk petting, eller få et pessar og kombiner det med kondom, og kombiner det evt. ekstra med at han trækker sig ud inden sædafgang.

Jeg lover dig, du har under en tusindedel promille risiko for at blive gravid under disse forudsætninger, - langt mindre risiko end på p-piller ;-)

Og nej - du skal ikke overveje en abort, du skal koncentrere dig om at udelukke risikoen for graviditet :-)

Ps. hvis du allerede ER bange for evt. at være blevet gravid, er sagen jo en ganske anden, men jeg læser indlægget udfra hvad der står, og det lader ikke til at være tilfældet - OG - så tager vi den derfra ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Børn og alder
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 23:51

Altså hvis han siger klart at han ikke vil have et barn nu så synes jeg det er respektløst ikke at være mere påpasselig med at huske sine p-piller, manden har jo ikke lyst til at være far nu og jeg synes det ville være synd og skam at presse det ned over hovedet på ham hvis du bliver gravid fordi du har sjusket med at tage p-piller - og hvis I oven i købet bruger beskyttelse i form af kondom, så er der jo ikke så meget at komme efter - hvis kondomet har det med at sprænge må I købe nogle der kan holde til lagengymnastik eller lade være at gå så hårdt til den

Nyd din ungdom, få en uddannelse og få et barn når din kæreste er klar til det - det lyder til at han har rykket sig langt for din skyld, fra ikke at ville være far til at ville have et barn med dig - lad være at presse ham til noget han ikke har lyst til - og skulle der ske en svipser på lagenet så er der noget der hedder en fortrydelsespille som man i alt nød kan tage..

Held og lykke med det hele..

Mvh Heidi

I'm tired of looking 'round rooms
Wondering what I've got to do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Gavin DeGraw

0
0
Svar på denne tråd

den endelige dom...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 16:24

ja, så kom det frem idag at jeg IKKE er gravid

selvom det har været et hårdt forløb, med mange "hvis" ja, så endte det altså sådan her...

selvfølgelig er jeg lettet, men det gør alligel lidt ondt

hvilke er dybt åndsvagt siden jeg skulle have en abort alligevel??

når men ligemeget hvad, vil jeg gerne takke for de mange brugbare råd herinde fra

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 20:50

Sjovt nok var jeg også meget interesseret i at få bøn da jeg var de 18-19 år, det kunne bestemt ikke vente og det var det eneste jeg længtes efter.

Idag er jeg 21 år og forstår simpelthen ikke hvad der gik gennem min hoved dengang. Jeg starter på uddannelse den 30. marts og glæder mig rigtig meget, og først derefter vil jeg overveje det med børn.

Christine
"Ridderinden af den brune hest"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider