Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Køb af islænder på 18 år
Forfatter: 
Dato:  19-01-2020 16:03

Jeg har fået tilbudt den dejligste islænder på 18 år, men er lidt bekymret for alderen

 

Syntes 18 år lyder af meget, og måske også lidt dyrt, da jeg kan være bange for mange dyrelæge regninger eller at man af hensyn til alderen ikke kan ride den flere gange i ugen eller træne til undervisning.

 

Det er første gang jeg skal have hest, og jeg har ikke planer om de store stævner men ville da gerne have muligheden for at træne og udvikle mig som rytter.

 

Den er stadig fremadgående og virkelig lækkert sind.

 

hvad er jeres erfaringer mht køb af 18 årig islænder?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan er dens helbred?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2020 23:10
Hvordan er dens helbred??

Intet er nonstop perfekt i 18 år, men, hvis det er sparsomt hvor meget den har været syg eller skadet, og har været i stabil ridning i lang tid - så er det vel ok??

Unge dyr og mennesker kan trænes fysisk op på kort tid, den gamle krop skal trænes langsommere op, dvs har godt af regelmæssig motion, men belastningen skal øges langsommere.
Men, hvis du kun beder dyret om ting, det er i form til, bør den med 18 år kunne holde til det meste??

Jeg har princippet, at finder man den rigtige, så skal man slå til.
Jeg søgte en quarter eller paint, western redet, helst hoppe, gerne knap 150 cm.
Fandt en traver vallak, lidt for stor, havde kun været hyggehest - men hjertet var på rette sted, ham købte jeg!

Passer I godt sammen og er hesten er almindelig god rideform nu, så havde jeg da gjort det.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider