Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Genoptræning
Forfatter: 
Dato:  04-11-2015 14:48

min ispige på 8 år har stået stille lige godt et lille år pga min graviditet og så er jeg så småt begyndt at tænke på hvordan jeg bedst mulig starter hende stille og roligt op igen med opbygning af muskler og alt.

Hvordan ville i gøre??



Høppner


Fjordheste er en fantastisk pony


0
0
Svar på denne tråd
 
 genoptræning
Forfatter: 
Dato:  05-11-2015 17:01

Helt enkelt: start med at gå en masse ture, det er super til at genopbygge musklerne - og et hyggeligt samarbejde :)

 

Derefter skridtture, som efterhånden udvides og opbygges med kortere intervaller i tølt, trav osv.

Naturligvis alt efter hvordan musklerne ser ud og hvordan hun selv reagerer.

 

 

God fornøjelse :)

Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super dejligt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2015 20:35

med et svar?

Jeg tænker faktisk også at hun skulle med på trækture ved siden af barnevognen når den lille kommer, har heldigvis mine heste lige ude for døren.

Jeg har tænkt i om det har nogen ide i at longere hende ind i mellem trækturene i starten inden jeg hopper på ryggen af hende igen??

Jeg ville måske hvis jeg er heldig kunne komme ud og afsted 2-3 gange om ugen. Jeg har en del kg som skal have af før jeg syntes det er ok at hoppe på ryggen af hende..

Hun skal også i gang med lidt kiropraktor inden jeg begynder igen og i mens for at alt er ok til genoptræning er det fornuftigt??



Høppner


Fjordheste er en fantastisk pony


0
0
Svar på denne tråd
 
 genoptræning
Forfatter: 
Dato:  05-11-2015 20:50

Hej igen,

Det er en supergod ide at tage hende med sammen med barnevognen, såfremt hun er stabil at gå med selvfølgelig :)

Desuden så taber du dig jo også ved gåture, så ren win win :)

 

Longering er ikke min stærke side, så det holder jeg mig fra, så går og løber jeg hellere lidt længere med min - (ja vi går/løber stadig ture selv om vi også rider).

Men dem der kan og gider longering vil nok synes det også er god træning.

 

Kiropraktik er altid en god ide, så ved man at udgangspunktet er fint :)

 

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider