Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Islænder på prøve.
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 14:13

Hej allesammen. Jeg er ved at ville have mig min første islænder til at ride skovtur på, det skal være en ældre bundstabil hest som ikke er bange for noget og kan rides ud alene. Jeg har ikke et stort budget så det holder mig jo lidt tilbage desværre. I øjeblikket har jeg en hoppe på prøve som skulle være 100% stabil, men desværre har de gange jeg har forsøgt at ride hende ikke gået ret godt, hun reagere virkelig dårligt og bliver forvirret når jeg prøver at bruge benene og virker kun styrbar ved tøjlen, skal hun dreje til venstre skal man slippe højre tøjle og kun rykke i den til venstre. Det er jo en meget simpel måde at ride men ikke hvad jeg er vandt til, jeg er meget i tvivl om jeg bare skal sende hende tilbage til ejer og lede videre eller hvad jeg skal gøre? Hvad ville i gøre? forsøge at ride hende og så bare ændre sin ride metode eller sende hende tilbage og lede videre? Jeg er jo desværre blevet ret så glad for hende da hun ellers er virkelig smuk og kærlig når man omgås hende fra jorden og i boksen

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 09:24

Jeg ville ride vider, i skal jo først lære hinanden at kende.

 

Hvis hesten ellers er hvad du ønsker, så ville jeg ride vider og med tiden vil lære hinanden bedre at kende og sammen blive dygtigere til at ride.

Hesten er måske ikke så velredet, så må DU hjælpe og lære den hvad den skal.

 

Og sidste men ikke mindst, får noget undervisning, det er til gavn for jer begge.

 

Held og lykke med hesten.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til julle
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 09:35

Jeg er desværre en meget nervøs rytter og har ikke evnerne til at kunne forme en hest eller hjælpe den med at blive bedre til at forstå mine signaler og jeg har helt sikkert ikke råd eller tid til undervisning, det er for at have en hest jeg ikke skal ligge ret meget arbejde i. Og da jeg ikke bor hvor hesten står og kun har ride tid i weekender somregel.. i hvert fald i starten så er det ikke muligt for mig at skulle lægge meget arbejde i en hest desværre :)

0
4
Svar på denne tråd
 
 ISLÆNDER PÅ PRØVE
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 10:49

Hvis du kun har tid til at ride i weekenden, så ville jeg ikke købe en islænder. Hvad med at få part i en? Jeg ville nu lige ofre et par undervisningstimer, så du kan få lært grundridningen af islænder. Islændere rides med sædet og ikke med benene.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til jennifer.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 13:02

Jeg har ikke hverken lyst eller mulighed for part. Jeg har ikke bil og min mor skal ikke køre mig langt for at jeg skal ride hver weekend+jeg har flere i familien med heste jeg godt må komme ud og ride så hvis det var det jeg ville. Jeg har ridning med min skole hver fredag på islændere og rider et sted med islændere i ferier så vil ikke sige at jeg skal til at ligge penge ud for at få rideundervisning :) Spørgsmålet lød på om jeg burde give op med hende jeg har på prøve når nu hun er tilredet meget simpelt og meget anderledes end hvad jeg er vandt til og hun bliver forvirret over mine signaler. Så om jeg skal have islænder eller ej er ikke det der skal diskuteres her :)

0
7
Svar på denne tråd
 
 Hvad vil du...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 13:18

Hvad vil du så med din egen hest?

 

Du har kun tid til at ride i weekenderne? hvad skal hesten så lave resten af tiden??

 

Du ønsker ikke at bruge tid eller penge på at blive dygtiger??

 

Hvis dette er tilfældet, så synes jeg at du skal retunere den du har på prøve og så købe dig en cykel i stedet.....

 

Jeg har redet siden jeg var 10år og er i dag 50+, jeg får stadig undervisning og bliver heldivis dygtiger og dygtiger.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

7
0
Svar på denne tråd
 
 PS.......
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 13:26

PS hvis du er en nervøs rytter, kan du med fordel få noget god undervisning, det giver tryghed at have viden og kunnen.

 

Jeg synes at du skal bruge dine penge på at blive dygtiger, inden at du får din egen hest.

 

Selv den bedste hest, kan udvikle sig til en bandit med en usikker rytter.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til julle
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 13:53

Igen var spørgsmålet ikke om jeg skulle have en hest eller ej. Jeg vil ikke blive dygtigere i en ridetime, alt rideundervisning nogensinde har gjort for mig er at gøre mig bange for heste (2 forskellige rideskoler, mange forskellige heste så jeg var ikke bare uheldig). Jeg skal bruge en hest til rideture da det eneste jeg har fundet som kan lette noget af det pres og de problemer jeg går med i hverdagen er at ride. Så bare fordi jeg ikke skal ride mere end i weekenden har jeg stadig lov til at skulle have en hest så jeg har muligheden for det. Undskyld hvis jeg lyder besværlig men jeg er træt af at mange mener man ikke må have hest hvis man ike ønsker at bruge den til mere end skovture i weekenderne. Så hvis ikke man har en mening med hensyn til mit første spørgsmål hvilket var om jeg skal give op med hende jeg har på prøve fordi hun ikke er redet ordentligt til, så skal man ikke kommentere tak.

P.s jeg har redet siden jeg var lille og kan godt ride, det eneste jeg mener med nervøs er at jeg nemt bliver utryg hvis hesten hopper og danser og bliver bange for ting. Jeg rider til dagligt i skolen og forbedre mit mod og min ridning der, det jeg har brug for er min egen hest til når jeg har brug for en pause fra hverdagen og en tur i skoven :)

0
4
Svar på denne tråd
 
 Drop den
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 14:44

 

Sende den tilbage.

 

INGEN hest er tjent med en ejer / rytter som den kun ser når det er weekendt! Det er simpelthen for uansvarligt.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

5
1
Svar på denne tråd
 
 Svar til Anette.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 15:05

Bliver denne hest sendt tilbage bliver det jo bare en anden jeg køber. I får det til at lyde som om den kommer til at stå uden kontakt i 5 dage om ugen. Den vil stå ved mine forældre, vores ponyer bliver altså snakket med i løbet af ugen. Der er intet uansvarligt ved kun at bruge en hest til ridning i weekenden, og det vil jo heller ikke være altid. Det er jo ikke for evigt jeg bor langt væk. Så jeg gentager mig selv, det er ikke et spørgsmål om jeg skal have hest. Bare hvilken hest jeg skal have.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 07:28

Hvorfor spørger du os?? Når du er fast besluttet på hvordan det skal være?

 

Det der bliver sagt her kan kort sammenfattes til at du skal tænke dig rigtigt, rigtigt godt om INDEN at du anskaffer dig en hest.

 

Hvis du alligevel er fast besluttet, så vil jeg anbefale en gyngehest


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

3
1
Svar på denne tråd
 
 Hest på prøve
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 07:48

Hej Emilie!

 

Lige nogle tanker ud fra det du spørger om:

 

- Nej, hvis du ønsker en velredet hest, som du primært kan ride for sæde og ben, uden først at få undervisning og lære dig selv og hesten dette, er det ikke hesten for dig. Den er tydeligt kun redet helt basic, og det er der jo også mange der godt kan lide.

Hvis det er en velredet hest du ønsker dig, kombineret med dine andre ønsker om en totalt bombesikker hest, tror jeg at du skal være beredt på at skulle lede i en højere prisklassse end du måske leder nu. Velredne, følsomme islændere, der er bundsolide, de koster som helt også en pæn sum penge. Det er jo egenlig også fair, for sådan er de ikke blevet uden en masse arbejde og tid :)

 

- Du skriver at det du vil med at have hest er at ride skovtur i nogle af weekenderne. Hvis dine forældre er tilstrækkeligt hestekyndige, og kan vurdere om din hest trives (mangler smed, holder huld, er vital og frisk) mens du er væk, ser jeg egentlig ikke et problem i det. Problemet opstår ved at en hest der bliver redet så lidt, simpelthen ikke er i form til lange skovture. Hvis din intention er at skridte ture på under en time, så go for it, men er planen mere end det, tænker jeg at du bør finde en sød, god part til din hest i hverdagene. For hestens skyld er det bedst at den bliver holdt i form, hvis du kun tænker at ride lejlighedsvist.

 

- Jeg kan ikke lade være med at tænke økonomi ind i det her. For de penge det koster at have hest hver måned, kan man virkelig købe en pæn portion skovture på islændere på professionelle steder. Disse heste er ofte i super form, og mange steder også ret velredne. Kunne det ikke være en mulighed? Så slipper du for bekymringerne der følger med egen hest, og kan nøjes med en sikker, selvtillidsgivende tur en gang om ugen. Jeg har selv været meget nervøs rytter, og forstår godt behovet for at få en tur, man bare er sikker på bliver god og rar.


Mai Fisker

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til mai
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 08:22

Tak for der endelig kommer en der svarer på mit spørgsmål. Jeg er også bekymret for at hun ikke er velredet nok, og skulle jeg kun ride hende var det intet problem for mig bare at ændre min ride måde men da jeg også rider anden hest i skolen som virkelig har brug for man bruger benene ville det være svært at skulle skifte mellem ridemåderne+jeg skal snart i praktik hvor jeg også skal ride lidt forskellige heste vil jeg tro og de er også velredne.

Jeg vil ikke få flere penge til rådighed og er ikke villig til at give mange penge for en hest der skal bruges til skovtur kun, Jeg regner selvfølgelig ikke med at få en hest forærret men den pris klasse jeg kigger i bliver ikke ændret når nu jeg i forvejen bruger alle mine egne penge som er sparret op.

 

Mine forældre er hestekyndige, vi har haft hest altid og har også shetlændere nu (den skal jo ikke gå alene). Den vil blive redet 2-3 gange om ugen, det er ikke for lidt til en hest bliver holdt i gang. Og ud fra hvilken hest det bliver/hvor stor den er kan min mor også motionere den lidt i løbet af ugen, i hvert fald ved jordarbejde :)

 

Jeg har brugt over 1000 kr. siden sommer på skovture de steder du taler om og det er når jeg har begrænset min ridning, og jeg får ikke det ud af det jeg har brug for når det er ridning på en fremmed hest med en guide. For at det fungere som en tænke pause og en pause fra min hverdag kræver det at jeg er alane med hesten og helst også at det er en hest jeg kender og ikke en ny hest man knap nok ved hvad hedder, så selv om man får gode ture sådan nogen steder er det faktisk noget der bare giver mig mindre energi og overskud fordi jeg ikke er alene :)

0
4
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider