Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Naturmüsli st. hippolyt til ismule?
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 14:51

Hej hn.

 

Jeg vil høre jer ad, om der er nogle der har erfaringer med st. hippolyt's naturmüsli til jeres ismuler?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg snart skifter stald, og der foretrækker de, at alle bruger det samme foder, nemlig naturmüslien fra st. hippolyt.

Lige pt. får min horselux easy samt fiberpellets, og ad libitum af hø/wrap/frøgræs, hvilket fungerer rigtig godt som det er pt.

Ville ikke have noget imod at skifte over til st. hippolyt, hvis det ikke var fordi at nogle fra min stald netop har prøvet naturmüslien, og deres heste tabte sig - hvilket min bestemt ikke må, tvært imod.

 

Så kort fortalt: for/imod naturmüslien, erfaringer osv. osv.

Tak på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er mange tråde
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 19:43

om netop det emne, og det er så forskelligt hvad folk har oplevet.

 

Jeg har fodret med naturmysli til alle mine, tæller både araber, DV, fjord og islændere, og jeg har til nu aldrig oplevet de har tabt sig.

 

Min nabo har frisere og de bruger det også, og der er heller ikke problemer med de taber sig.

 

Har også en veninde med 9 islændere, og hun bruger det også, der er heller ingen problemer, og hun bruger dem til komkurrencer.


Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser


Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

1
0
Svar på denne tråd
 
 og stivelsen?
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 21:43

Tusind tak for dit svar

Din veninde med islænderne, har hun nogle problemer med stivelsen i foderet? Da jeg sammenligner mellem horselux easy og naturmüslien, så har easy kun 8,2% stivelse i, hvor imod naturmüslien har 26%.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 20:22

Stivelsen er ikke et problem for hendes, og hun har både heste der går konkurrencer i aldri, og gamle heste der bare går og hygger sig.

 

Jeg ved der er skrevet meget om Easy også, og der har en del så oplevet deres heste tabte sig, hvis de blev redet jævnligt.

 

Jeg vil sige at skal du ikke ride mere end 1-2 gange i ugen, så er Easy sikkert fin, men hverdags ridning, så ville jeg klart vælge hipplolyt.


Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser


Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har brugt Hipp.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:30

natur musli i 6 år nu - kunne aldrig drømme om at bruge andet igen. Og så kan de lide det


Til Salg: Pafi Fra Legind -kontakt for nærmere info 60827181

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder godt :D
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:49

Det lyder godt :)
Hvor meget bliver dine ismuler reddet? "Hobby" ridning, eller også på konkurrenceplan?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en ...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 09:52

Kompination - jeg er meget aktiv turrytter - fler dags ture og mange km. Derud over rider jeg ALRID.

 

Det eneste jeg tilføjer er E og Lytter.

Om vinteren får de også ca 100 g(inden de bliver opblødt) roepiller

 


Til Salg: Pafi Fra Legind -kontakt for nærmere info 60827181

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider