Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Er bare lidt nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 20:57

Jeg er bare lidt nysgrring for at hører om jeres ismuler. Jeg har fået en (ikke tilredet, med er igang) ismule for 2 måneder siden...og jeg er SÅ imponeret over hans sind og hvor lærenem ham er til små ting som fx at bakke på komande blot efter 2-3 gange øvelse...her til aften gik jeg rundt med ham på marken, bare sådan for sjov, hvor han skulle adlyde min stop komando...jeg gik med ham i grimen og skulle så stoppe når jeg sagde det, efter 10 min. kan jeg gå rundt med ham, uden at have ved i ham, og han adlyder 100 % min komando. Har jeg bare været meget heldig eller er han bare meget tillidsfuld? eller er alle ismuler sådan ?

Og ja nu har jeg fået blod på tanden og kunne godt tænke mig at lære ham flere små ting - nogen der kan anbefale noget der er nemt at gå til / nogen bøger med triks ???

0
0
Svar på denne tråd

dejlige dyr
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 07:49

Tillykke

Ja, islændere er altså skønne, jeg er også stadig forundret over, hvor dejlige og intelligente de er at have med at gøre. Derudover nysgerrige og arbejdsivrige, kan kan kun holde af dem.

Nogle islændere har et nervøst temperament, desværre, om det er gener eller opvækst skal jeg lade være usagt, men avlsmålet er - i hvert fald oprindeligt - en hest som du beskriver.

Held og lykke med din islænder, håber i får mange skønne år sammen

Jeg kan ikke hjælpde med tricks, men har en sjov historie fra Joras islænderforum.

En ejer havde lært hesten at kysse på kommandoen "kys". En vinter hvor hun kommer gående med en spand vand, ryger hun lige på rumpetten og får selvfølgelig det kolde vand over sig og bander "@!#$".

Hesten hører det dog som "kys" og mens hun ligger der i sneen, så får hun et kæmpe kys af sin islænder

0
0
Svar på denne tråd

der skulle stå
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 07:50

Der skulle stå at hun bander "p*s", men det bliver censureret

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider