Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 20:44

Hej alle i skønne hestemennesker.

 

Jeg har en lille forspørgsel...

Jeg har en 3 års islænder som jeg vil have i tilridning næste sommer. Jeg er så småt begynde at kigge efter et godt sted til ham. Grunden til at jeg spørg herinde, er fordi at jeg har en del kriterier.

1)Stedet skal helst enten være alenefold, hvor han kan stå selv, eller også skal dem han står med, IKKE have jernsko på.

2) Stedet skal kunne tage min hest i ridning, uden at han behøver at have jernsko på.

3) Stedet skal ride ham i naturen også, så han ikke bare kommer til at gå på en bane i 2 mdr.

4) Jeg går højt op i, at sadel er tilpasset, så enten skal jeg have lov til at give min egen sensation sadel med, eller også skal stedet have en del sadler at vælge imellem.

5) Min hest skal ikke fodres med stivelse. Så gerne bare grovfoder, og vitaminer. Hvis der skal fodres, giver jeg selv foder med.

 

Jeg går højt op i at hesten ikke bare bliver hevet ind, og op, for at tølte. Men at hesten søger frem og ned, samt bruger sin ryg. Syntes det ligner at mange af de proff islandske steder virkelig har hårdt ved de små heste. Jeg er selvfølgelig rimelig kritisk, da jeg i bund og grund vil kunne stoppe min hest med sæde og ben, samt stemme, og ikke så meget tøjle.

Samtidig ved jeg godt at det er en penge maskine at ride heste til, men kunne man evt være heldig at man fandt et mindre sted, hvor den der skal tilride, måske også havde tid til at nusse lidt med hesten;)

 

Stedet må helst ikke være længere væk end max 40-50 fra Odder egnen. (8300)

 

Er der nogen der har nogle erfaringer, og priser`? ;)

 

Med venlig hilsen Lene

 


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Personen kunne også køre ud ;)
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 20:52

Jeg kan sige med det samme, at hvis i kender en dygtig rytter som kan passe ind i mine kriterier, og som kører ud ? Så vil jeg meget gerne have en ud og ride ham til samt gangsætte hvor han står ? ;)

 


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 :) halløj !
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 10:23

Ingen anbefalinger ?


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke om det kan hjælpe...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 14:48

Det her er ikke helt det du søger, men nu får du lige min oplevelse af et godt sted at sende sin elsket islænder hen.

I år har vi haft sendet vores hoppe til hingst i nordjylland ved stutteri Langtved Ishest www.isheste.dk jeg har kun oplevet godt der fra og skal vi have en islænder i træning på et tidspunkt bliver det der oppe, det er helt sikkert.

Der er styr på alt, de er top prof og søde ved min hest, super servic da hun skulle hjem, med stressfri hjælp til trailer læsning, det må jeg sige søde og forstående mennesker.

Kan varmt anbefale dem :-) Det var en god oplevelse...

Nu krydser jeg finger for at få et føl til næste år..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kører gerne ud
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 15:50

Min underviser kører gerne ud og tilrider/underviser, hun tager også heste i tilridning hjemme og lever helt sikkert op til alle dine krav.

Hun gangsætter dog ikke, men det kender hun så en dygtig islænder rytter der gør, igen både der kan kører ud eller kommer til min underviser og gangsætter.

 

http://www.tzaloniki-arabians.dk

 

Hun vægter hesten rides for sæde og ben, og rider gerne bidløs.
Rytterens opstilling er også vigtig for hende, og der tages god tid til at opbygge tillid til hestene.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider