Jeg har for 1 1/2 måned siden købt en dejlig 4 års vallak. Han hedder Brimir fra Klitgården.
Han er sortblak, ædel og den sportige type.
Han er super sanksibel (staves), og klart en enmands hest.
Han er rå og har absolut intet prøvet "tror jeg".
Da jeg var ude at kigge på ham sagde min venninde, at hun syntes det lignede han havde været redet. Dette forsikrede sælger sig for at det havde han aldrig været hos hende, i det år hun havde ejet ham. Han kommer hjem til mig den 23 juli 2013, jeg går så småt igang med at tilvende han til sadle, hovedtøj og trafik. Vi når dertil hvor jeg skal på ham og det går også uden problemer den første dag hvor min mand trækker os 20 meter. Næste dag bliver han simpel hen så bange at han forsøger at smide mig af da jeg forsigtigt klapper ham på skulderen og siger dygtig. Jeg når så selv at komme af mens han bukker. Dagene går og jeg træner ham fra jorden. Så tager vi på en lille tur men den mest coole isser. Han forsøger igen på hjemturen at bukke mig af med 4 bukspring, men uden held. Jeg traver efterfølgende så han ikke fik en fornemmelse af at have vundet kampen.
Med det samme jeg kommer hjem bestiller jeg massør til dagen efter. Det første hun siger i det hun kommer i stalden er at han er så stresset og han fortæller så meget med sin krop og hun er 100% på at der har været rytter på ham, med en sadle der ikke har passet.
Enkelte dage efter, får jeg en akupunktur og clairvoyant til at kigge på han. Hun fortæller at han sender så mange billeder af et stresset liv, der har været rytter på, både større og mindre og hun kan se den hal det er sket i. Jeg er ikke første rytter der er ræget af den hest, for han kan virkelig bukke. osv osv. Sælger og avler nægter promte at der har været gjort noget med ham og jeg stoler meget på sælger og kender ikke avler.
Mit spørgsmål er nu om nogen kender hans fortid????? Jeg har ham i behandling ved dyrlæge 2 gange i ugen fordi han har inflamation i sadlelejet og det bliver ikke rigtigt bedre selv om jeg køre ham fra jorden næsten dagligt for at få strakt ryggen ud.
Min dyrlæge lavede undersøgelse på han med det samme han han kom hjem og her var rettelser i begge hofter og en låsning i hasen. Dette er rettet men så er det i ryggen bare blevet mere frembrusende
Min dyrlæge har idag sagt at jeg skal få tager røngten af ryggen på ham, for at udlukke kissingsparring, eller andre skader.
Skriv endelig hvis i har kendt til ham.
Jeg vil ham så gerne og han ved klart at vi gør ALT for at han skal blive ridehest. Har ikke været på han i godt 14 dage men inflamationen er stadig ikke forsvundet.