Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Isheste Kolding
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 16:40

 

Hej alle,

Jeg har en Islænder, som står på Lille Hovgaard det er et dejligt sted hvor hestene kommer på fold i folk hver dag.

 

Men det er ikke et islænder sted, og derfor tænkte jeg på om der er nogen islænder klub/forening her i nærheden af Kolding? Eller et sted hvor mange islændere står samlet opstaldet meget tæt ved Kolding, ikke andre byer som eks. Christiansfeld og Vamdrup.

 

Jeg syntes der mangler et sted for os, som interesserer os for turridning og som ikke har behov for ridebaner og store imponerende springbaner og skridtmaskiner, men som egentligt bare har brug for et veldrænet stykke jord med et læskur, samt en opvarmet rytterstue til at få varmen efter en tur gennem det smukke danske landskab. Det skal ikke forstås som at tingene ikke skal være i orden og velholdte! 

 

Jeg syntes efter min søgning at det virker som om der kun er flotte Rideskoler/Stutterier, som fokuserer på dressur eller spring, ikke et ondt ord om det, jeg er selv tidligere dressurrytter fra Bøgelund, men søger bare noget andet ved ridning nu. Ellers er det græsningstilbud hvor der ikke er et ordentligt læskur eller mulighed for helårsopstaldning.

 

Mangler der nogle gode løsdrift-opstaldnings muligheder i Kolding? Eller kan jeg bare ikke finde dem?

 

Jeg har hørt om et sted ude i Bramdrup skov, men det er ikke noget jeg kender nærmere til. Jeg har også besøgt Team Trehøje og Elisabeth. http://www.teamtrehoeje.dk/

 

Jeg har overvejet selv at oprette en klub for turridning og løsdrift eller lign. med islændere eller også andre racer, men med turridning som hovedinteresse, både daglige småture men også lange ture evt. med overnatning. Jeg har set at der er nogle steder man kan overnatte med Isheste her tæt ved Kolding. Ellers kan man evt. tage på en dags teltture?

 

Eksempelvis:

Alice Browne, Stubdrupvej 130, Stubdrup, 6000 Kolding
alicewart@tiscali.dk
Naturskønne omgivelser Stubdrup v/Kolding, tæt på Troldhedebanen, Ferup og Stallerup søerne.Plads til hesten, samt dejligt annex med eget bad til rytteren.

 

Det her sted har jeg fundet på http://www.islandshest.dk/72.html under høhoteller.

 

 

Meeen..... hvis i allerede kender til en klub hvor man kan mødes og ride sammen her ved Kolding, så er det jo helt ideelt. Ellers har jeg oprettet et forum på FB for Isheste i Kolding.

 

Isheste Klub Kolding - Islænder Heste

www.facebook.com/pages/Isheste-Klub- Kolding-Islænder-Heste/ 556110307752562

 

 

Hvis i er fra Kolding eller omegn og elsker Isheste så håber jeg i vil besøge siden.

 

Nå det var bare nogle tanker fra en Isheste-entusiast. Hvad mener i? Lad mig høre hvad i tænker om det.

 

Mvh Penille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolding
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 17:29

Den ved Bramdrup som du nævnt er Marielund skove og der er rigtig mange islander der opstaldet på 2-3 forskellige stedet, mener ca 15 stykker i alt. Der er så mange super ride muligheder i skoven.

 

Jeg har mine islænder opstaldet i Viuf ikke langt væk fra Elisabeth som du har besøgt. Jeg er meget glad for stedet, der er en masse fold muligheder og stalden og ride muligheder.

Der findes også andre stedet f.eks som Drejsen, Seest, Stutteri Stensgaard og Stubdrup.

 

Islænder i Kolding område vokser og vokser for hvert år synes jeg :)


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 21:28

Har du noget jeg kan kontakte de steder på?

 

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Söger sted m/ hal/plads i Vejle/Horsens
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 10:17

Hej Christine og Maria,

 

maa jeg hoppe ind i Jeres traad?

 

Leder p.t. efter steder til mine hopper fra start 2015 i en större omkreds omkring Horsens/Vejle/noget-i-den-stil og har ikke kunnet finde ret meget indtil nu.

 

Vigtigt for mig er et nogenlunde ordentligt anläg med lys, hvor man har mulighed for at arbejde fornuftigt.

 

Er der nogen af Jer, der ved om Thomas Rörvang/familien har eget sted ved Vejle?

 

Tusind tak

 

Lise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vamdrup
Forfatter: 
Dato:  14-01-2015 23:06

Bor jeg i. Jeg kan ikke hjælpe med opstaldning, men jeg er lige flyttet til byen og det kan være lidt ensomt. Virker ret islænderforladt.

 

Kender kun Henning i Marienlundskoven men ved ikke om han stadig tager opstaldere ind.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Islændere
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 21:32

 

Der er fortsat hos Henning i Bramdrupdam, hos Alice i Marielundskoven, hos Lise i Stenderup, hos Josephine i Stenderup - Stensgaarz, hos Berit i Solkær Enge, på Tandholt, hos Lene i Ødis, i djævlekløften v Dalby, og i Ferup og sikkert mange andre steder

 

velkommen til

 

mhv

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 22:51

Er du stadig interesseret? Jeg kan prøve at spørge ejer om det?


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider