Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvilke mordax nu?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 19:25

Ja kort sagt hvilken slags mordax rider I med nu hvor det er glat med is og sne? Jeg rider med nogle små firkantede mordax, som har en lille spids, men jeg er noget usikker på, om de kan klare iset underlag? De fungerer fint i sne og lettere glat undelag, men jeg tør ikke skridte på f.eks. mere iset uunderlag i skoven, hvor der f.eks. har kørt biler.

Jeg kan ikke ride direkte i skoven hjemmefra, så mordax skal kunne bruges på både glat asfalt og skovstier, som kan være glatte.

Lige nu holder jeg mig til stubmarker og midten af skovstierne, og det fungerer super fint.

Håber at høre fra jer.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 12:19

bare de almindelige små firkantede mordax. De klarer fint is og sne. Jeg rider mest langs asfaltveje, men også grus- og skovstier.

Jeg tror at det afhænger lidt af hvor sikker på benene din hest er. Nogle er som bambi på glatis, mens andre går mere forsigtigt og sikkert.

Du kan evt. starte med at trække din hest på de områder der er mere glatte og se hvordan den går.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider