Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Min første islænder.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 19:48

Hvad skal jeg kigge efter? Og hvor? Det skal være en hele familien kan bruge. Min. 140cm. stg så jeg også kan bruge den. Og så skal det være en hoppe da jeg går meget op i avl. Tempermenet skal selvfølig være i top.

Islænder hoppe søges til låns med henblik på køb i 2013.

Velgående unghest sælges. Tilridning påbegyndt.

Nedlagt landbrug el. lige med plads til lidt heste søges i Helsingør el. omegnen.

0
0
Svar på denne tråd

Islænder
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 15:15

Hej

Hvis i leder efter islændre til salg, så er www.joras.dk det største islændersite i danmark, der er langt over 500 islændere til salg.

Du skal kigge efter en hest hvor den har klart adskilte gangarter, så i ikke skal ligge og kæmpe med at få trav eller tølt til at virke.

Jeg ville selv vælge en hest der ikke er yngre end 8 år og har været redet reglmæssigtig minimum 3 år. Mange islændere bliver sent tilredet.

Jeg vil anbefale en islænder med middel vilje hvis den skal kunne passe til både let øvet og øvet ryttere.

Mht. størrelsen, så behøver en islænder ikke være over 140cm i stang for at man kan ride den som voksen Min den mindste er 131 cm i stang og lidt kraftigt bygget, den fungere fint :D

Held og lykke med jagten, glæder mig til at se billeder :)

Venlig hilsen

Kathrine

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kathrine.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 07:27

Takker.

Fjordhest, Paint el. Islænder søges til låns med henblik på køb.

Nedlagt landbrug el. lige med plads til lidt heste søges i Helsingør el. omegn ...

0
0
Svar på denne tråd

Gul og gratis?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:08

Hej :-)

Jeg har for et par måneder fået min første islænder.

Vi købte hende på gul og gratis.

Nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge hende til, men du kan sagtens finde nogle rigtig fine heste derinde, til også meget fine priser. Det er jo en rigtig god tid at købe hest i! :-)

Held og lykke med jagten. Husk at tage ud og se en masse, så du får fornemmelsen af, hvilken hest der passer perfekt til dig.

Ridning er ikke bare en sport. Det er en lille del af livets største lykke..

0
0
Svar på denne tråd

Gode råd
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:43

Spændende med første islænder.

Jeg har netop fulgt en tråd på Joras om førstegangskøb af hest, hor køber desværre ikke har fået hvad ønsket helt var.

Så derfor:

• Uanset hvad, så få hesten handelsundersøgt når den er fundet og gerne egen smed til at tjekke hovene også.
  • Ta' en uvildig person med når du tror du har fudnet hesten. Gerne egen underviser der også kan prøve hesten. En person som kender til islændere og som kender til jeres rideniveau og behov.
  • Stol ikke blindt på sælger.
  • Når du er interesseret i avl, så bør du nok lede efter en hest med papirer, også selvom de jo er dyrere.
  • Gå udenom alt hvad der minder om sommereksem. Der er fortsat meget delte meninger om, hvorvidt anlæg for eksem avles med.
  • Prøv hesten flere gange inden du beslutter dig. Gerne mindst 3 gange. På bane, i skoven med andre heste og i skoven uden andre heste. Det kan virke besværligt, men har en veninde der fornyligt præcis på 3. tur på hesten blev opmærksom på nye ting hos den og derefter aflyste handelsundersøgelsen! Så hellere en tur mere end mindre. Og når I er flere der skal ride hesten, ja så er det jo flere ture pr. mand.
  • Husk at indkøbsprisen af hesten, som regel er den mindste udgift med hesten. Den daglige opstaldning/smed/dyrlge mm. er ofte den pengetunge del. Så vente hellere et par måneder mere og så find den rigtige hest, end at købe for billigt.
  • Sørg for at få ejerbeviset og passet samtidig med at hesten handles. Alt for mange købere har besvær med at få disse efter købet. Sælger er aldrig mere motiveret end inden "pengene er gået over bordet". Så lad jer ikke spise af med at det kommer nogle dage efter mm.

Ved godt at mange af disse råd er banaliteter, mne det er det så aligevel ikke for nogen. Så ta' det ikke ilde op, hvis du netop er en person der i forvejen har stor erfaring med hestekøb. :-) Håber det kan bruges.

0
0
Svar på denne tråd

Takker.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 08:40

Desværre har jeg ikke nogle der kan tage med og får ikke undervisning af nogle. Har dog købt heste en del gange før.

Fjordhest, Paint el. Islænder søges til låns med henblik på køb.

Nedlagt landbrug el. lige med plads til lidt heste søges i Helsingør el. omegn ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider