Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvad skal jeg vægle
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 19:35

Jeg skal på et tidspundt have en hest, men jeg ved ikke hvilken race det skal være? Hvad ville det være godt med og hvad ville ikke...

0
0
Svar på denne tråd

øhhhhh.....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 20:51

Er der nogle der ikk´ dur til en første gangs ejer. Eller er det bedst at have halvpart først og vente med min egen hest?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 12:01

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, eller hvor meget du har redet indtil nu - men det er altid en god ide at starte med en part, da det jo er et meget stort ansvar (og hårdt arbejde) at have egen hest.

Mht race synes jeg at du skulle prøve dig lidt frem inden du køber din egen, og gøre dig klart hvad du vil med din ridning: vil du springe, ride dressur på konkurrenceplan, ride ture osv.Der er jo heste til det hele indenfor alle racer:-)

Held og lykke.

"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 17:21

Til dit spørgesmål om min alder og hvor meget jeg har redet vil jeg sige at jeg er 12 og skal konfioneres næste år og har redet 3 år til juli. Og tak fordi du ville hjelpe mig

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke med hest
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 07:55

Jeg vil lige fortælle hva jeg gjorde da mine piger skulle have førstegangs hest, selv har jeg redet siden jeg var 6 år.

Men mine piger startede, som du måske har gjort på en rideskole.

efter 1 år ca fik de en pony på 10 år som havde prøvet en masse, det var en whaels. på 122.

Da den var for lille ( pigerne ikke måtte ride 3 pony mere ) fik de en 2er på ny, den ene datter købte jeg en til i holland som hun selv red op , den tilred hun og 1 1/2 år efter red hun distrektmesterskab og sjællandsmesterskab på den. ( hun fik dressurundervisning 3 gange om ugen.

For at dette indlæg ikke skal blive en roman. skal det siges at begge piger stadig rider i dag.

Det korte/lange er at du skal tænke på hva vil du med din hest, hygge/skobture konkurence eller noget helt andet...

Men hvis jeg var dig ville jeg finde en ældre pony godt skolet, da den jo så også er velopdraget. Så kan det ikke gå helt tosset

Knus lene

0
0
Svar på denne tråd

ckv,flg,æg.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 14:16

Tusinde tak det tænkte jeg slet ikke på. det med tage en skolet hest, men i de 3 år jeg har redet har jeg redet på islandske heste ville det så helt klart være sådan en hest eller skulle jeg prøve en anden race?

0
0
Svar på denne tråd

Hej, ang, hest
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 07:16

Hvis du føler dig tryg og sikker på islandske hest så er det den du vælger men igen kommer an på hvad du vil. Man kan meget med de islandske som du nok ved. Tølt, spring,dressur, natur, distanceridning. vh elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 11:09

Mange tak til alle jer der skriver til mig det er jo rigtig dejligt at mennesker vil hjælpe en med sine problemer

Lad livet blive en fest,

rid islandsk hest.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 14:56

med forældre opbakning så helt klart en islænder.. de er intet mindre end fantastiske..

Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Islænder
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 14:09

Hej Emma

Som Lene skriver, ville jeg også anbefale, at finde en hest, der kan det meste.

Lad være med at se for meget på alderen, hvis det er en islænder du vælger, for islandske heste på fx 15 år har stadig mange gode år i sig.

Nu kender du jo islænderen godt og ved, hvordan de er at omgåes - hvis du nyder samværet med islænderen, er det en god ide at holde sig til den race.

En fordel ved islænderen er desuden, at du ikke behøver skille dig af med den, når du bliver 16 år.

Held og lykke med "jagten" :)

Med venlig hilsen

Louise

Har pt. følgende islændere til salg:

Høj brun 1-års vallak

Robust ryttervandt 4-års mussegrå hoppe

4-års vallak med lang dobbeltman

Robust mussegrå 5-års vallak

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 20:57

for alle jeres svar det er så dejligt at læse hvad i har at skrive om til dette lille emne og i skal endeig bive ved

Billede

Min y-hest fra en sted jeg rider.

Lad livet blive en fest,

rid islandsk hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider