Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Islandsk bid???
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 15:46

Håber I kan/vil hjælpe mig. Jeg har en islænder, som er 9 år med en del vilje. Han elsker at lave noget og det kan kun gå for langsomt. Jeg rider med et passao 3 delt bid, men synes ikke det er nok til at holde ham. Hvad kan I anbefale???

RIP THY`S CIRKELINE DØD D.1.OKT 2010

RIP lille Luna. Født marts 2010, død den 31. december 2011

Den heldige ejer af:

Islænderen Ackralo fra Birkegården og Òdùr fra Nautrup,DV Carando,Tøsen,Lizette.

0
0
Svar på denne tråd

fremdrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 20:15

løsningen er ikke et skarpere bid, men at få lært hesten at vente - det kan sagtens lade sig gøre uden at det går ud over fremdriften/viljen.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Kan kun...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 18:28

Sige det samme som Michael.

Træning af stopsignal, og bestemt ikke et skarpere bid, det er aldrig løsningen!

Held og lykke med træningen.

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

HMS, arbejde fra jorden, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning

Palomino hoppe på 4 år sælges,mf.

Bedækning v ox pony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Næsebånd
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 18:27

Jeg kom forbi en side idag, der omtalte diverse næsebånd. Hun, forfatteren, anbefalede et Kineton næsebånd (www.sustainabledressage.net/tack/ bridle.php#kineton). Her ses et billede af en:

I hovedtræk virker næsebåndet ved at man hiver i tøjlen, men inden man når at hive "for meget" lægger den et pres på næseryggen, så det værste træk kommer over næseryggen og ikke i hestens følsomme mund. I gamle bøger er det blevet beskrevet som et meget skarpt næsebånd, fordi det fungerede bedre end diverse bid. Det er dog mere sandsynligt at det virker godt, fordi hesten ikke længere behøver at flygte fra smerten af biddet også :)

Man har jo hørt om heste, der løber så snart man tager i tøjlerne..

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd

Julie....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 14:06

Hvor kommer billedet fra?

0
0
Svar på denne tråd

Billedet
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 17:28

Teigar.dk

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

Lige begyndt på BBH Basisinstruktør-uddannelsen. Søger forsøgskaninger omkring 8660.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider