Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Fra stor hest til Islandsk hest??
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 12:03

Jeg er elite rytter i para-dressur (handicap)efter en brækket ryg mm, nivauet ligger på ca middelsvær dressur.

Her er lidt om min hest og jeg:

www.hestegalleri.dk/ gal_visbil.aspx?ID=156008

Jeg mister desværre mere og mere styrke i mine ben, især i musklerne omkring inderknæene og lidt op ad inderlårerne, og får sværere og sværere ved at ride dressur på det plan.. Da min rygmarvsskade desværre vil gøre mig mere og mere invalid i fremtiden, overvejer jeg enten at stoppe helt, eller at konventere til anden form for ridning - og der kommer de skønne islænderer jo ind:-)

Skal lige sige at jeg rent faktisk startede med at ride islændere, men lærte desværre kun at ride dressur og tur på dem.

Mit dilemmer er:

vil det være muligt for mig at kunne ride islænder på konkurrence plan med det helbred jeg har??

Er det muligt at finde en islænder der både kan begå sig i de højere klasser, og samtidigt har et mildt sind, eller er det ligesom i stor heste sporten næsten umuligt??

Må indrømme at selve komkurrence delen siger mig mest, selvom jeg nu også elsker en dejlig tur i skoven eller ved vandet:-)

"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 14:52

Det bliver nok svært at finde en hest der både er rolig af sind og kan begå sig i de høje klasser, da de få folk der ejer sådan en hest nok næppe vil sælge den

Selvom Islænder ridning jo er noget andet end dressur, så skal du jo stadig bruge benene en del, så ved ikke om det at konventere til Islænder løser dine kommende problemer i ridning ?

0
0
Svar på denne tråd

det er da et forsøg værd
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 23:44

Synes du skal prøve dig frem. Ville være trist vi sad og puttede en mening ned over dit hovede, hvis nu det var forkert.

Tror dog et problem kan være at finde en islænder, du vil kunne få oprigtig glæde af, som kan begå sig på et højere plan(kommer så også an på hvad du tænker med højere plan?)

De har ofte en ret stor løbevilje, fordi det er nødvendigt med en vis power, for at de kan klare sig blandt de andre. Det er en del af deres udstråling mere eller mindre, at de viser deres energi og løbeglæde..

Self kan du lære en hest, at gå for de signaler du nu er fysisk i stand til at ride med, det jo ren indlæring. Men blir nok svært at forklare en meget fremme-i-sutterne konkurrence hest, at den skal bremse midt i en fri tølt, ved "et prik på skulderen".

Har du overvejet western? for mig at se bruger de slet ikke deres schenkler på samme måde som vi andre gør.

Synes bare det er vældig tragisk hvis du kun vil ride, hvis du kan ride konkurrence på eliteplan. Du går jo glip af en masse så

0
0
Svar på denne tråd

2 piske..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 11:52

Er testet til at må ride med pisk i hver hånd til stævner, jeg bruger dem til at kompensere for de svage muskler i benene. Det der pt er sværest for mig er at samle hesten så meget som man skal på elite plan, og at lave sidebevægelser samt changementer..

Ved så ikke om mit handicap testkort gælder til Islænder sporten også, det må jeg lige følge op på:-)

Havde nu ikke tænkt mig at skulle ride Islænder stævner på elite plan, mere bare mindre stævner - for at have noget at ride efter i hverdagene.. Lidt som klub stævner i dressur og spring.. Og så ellers masser af ture:-)

Tak for rådene, der er lige lidt at tænke over!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 18:20

Jeg synes bestemt, at du skal prøve det af. Selvfølgelig er der også en islænder til dig

Læg et indlæg på www.joras.dk i stedet for HN. Der vrimler det med islænder-kyndige personer og måske kan du søge en hest til låns eller en part, som du kan starte op på.

Hvem ved. Måske bliver du forelsket for livet

Good luck!

Mange hilsner fra

Gry

Venter islænderføl medio april efter VM-bronzemedaljevinder

Viktor fra Diisa

Safemate folealarm udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 09:43

Tusind tak Gry, det vil jeg gøre - har været inde på Joras og kigge i den sidste måneds tid, og vil helt sikkert bruge sitet!

Overvejer at lave en bytte annonce, for at se om der evt. sidder en sød pige/dreng derude som vil bytter deres islænder med min dejlige dressur vallak - man ved jo aldrig:-)

En ting er sikkert - det bliver en islænder jeg køber!

0
0
Svar på denne tråd

Joras Joras
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 20:08

Som flere andre allerede har skrevet, ville jeg også prøve Joras. Prøv eventuelt at skrive en købsannonce og læg ind under "heste købes" (tror jeg nok den hedder). Det har jeg selv haft gjort engang og der kom adskillige kvaliserede bud på min nye drømmehest.

Mon ikke drømmehesten også er der til dig , det vil ihverfald være forkert at sidde og konkludere at den ikke findes. Det er da absolut forsøget værd, men den ligger nok ikke i den billige ende.

Held og lykke

Hilsen Maria og isbamserne

0
0
Svar på denne tråd

sssssssssss
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 09:33

Tak Maria - er nu nået så langt at jeg sætter min hest til salg idag, og så småt begynder at kigge efter en dejlig ismule:-)

Satser på at købe en lidt ældre og godt uddannet 4 gænger, hvor tølten sidder lige i skabet, da det nok er den gangart jeg vil få mest glæde af:-)

0
0
Svar på denne tråd

Stævne :)
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 17:51

Med hen syn til stævne :), tror jeg sagtens du kan finde en hest der passer til dig og som du så kan ride stævne på :). Måkse det bare ikke er i de højeste klasser ;). Men som jeg forstod på dig længere oppe ^^ var det for at have et mål :)?

*Gør træning til en leg*

Malene, Múni & Zorro

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 09:17

Ja det var for at have lidt at ride efter, og for selv at kunne måle mine forbedringer - ikke for at ride på topplan, nej langt fra:-))

Var ude og se stævne igår, hvor jeg samtidigt kunne se 3 dejlige ismuler som jeg har kig på.

Hold op hvor der er stor forskel, 100 gange mere end jeg havde forestillet mig!

Stævnet var vildt hyggeligt, og alle var bare så søde og imødekommende - helt anderledes end dressur stævner..

Jeg har besluttet mig til at prøve min. 5 forskellige islændere, selvom jeg allerede nu har hælder mest til den ene af de 3:-)

Jeg har dog god tid, og vil tage den tid det tager indtil jeg er 100% sikker..

0
0
Svar på denne tråd

Skønne ismuler
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 17:50

Ja islænder stævner er der STOR forskel på end dressur stævner :)! Det er en rigtig god idé at prøve nogle forskelige heste :)! Jeg er 100 % sikker på at at der venter en skøn ismule på dig :))!

Mvh. Malene Hald

*Gør træning til en leg*

Múni fra Dysballegård <3

Zorro <3

0
0
Svar på denne tråd

ismule
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 21:16

Nu er jeg så i samme skuffe som dig.Jeg er grad 2 rytter og rider så Distance på LB/LA plan og rider LB dressur på min ene islænder.Så man kan altså godt ride konkurrance.Men prøv at søge inde på joras,jeg har lagt meget dressur arbejde i mine så det er nemt for mig idag.Held og lykke med at finde din ismule.

susanne von mehren.dk

0
0
Svar på denne tråd

MMMMMMMMMMMM
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 16:50

Tak Malene - skal prøve den første på fredag, glæder mig bare helt vildt:-D

Susanne: Ej hvor godt, det er jeg glad for at høre!Især den ene af de islændere jeg skal prøve er rigtigt fint redet i dressur, hans ejer er selv tidligere LA rytter så har fint styr på det:-)

Og Tak:-)

Lover at skrive når jeg finder ismulen i mit liv:-D

0
0
Svar på denne tråd

:) ........
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 17:44

Hel og lykke :)!! Du fortryder ikke at skifte over til de fantastiske muler :)! Man plejer at sige: Én gang islænder, altid islænder :))!

Mvh. Malene Hald

*Gør træning til en leg*

Múni fra Dysballegård <3

Zorro <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider